Fiszki

GKOM2

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 87 Rozwiązywany: 1824 razy
Przy modelowaniu obiektów 3D - metodą wielokątową preferowane jest korzystanie z trójkątów.
TAK
NIE
TAK
Przy modelowaniu obiektów 3D metodą CSG bryły tworzy się w wyniku obracania zadanego przekroju wokół wybranej osi.
NIE
TAK
NIE
Przy modelowaniu obiektów 3D metodą octree dokonuje się równomiernego podziału z zadaną dokładnością.
TAK
NIE
NIE
Przy modelowaniu obiektów 3D konieczne jest obcinanie sceny 3D przez powierzchnie ograniczajace bryle widocznosci.
TAK
NIE
NIE
W metodzie wielomianowej (objętościowej) dostępne jest tylko info o wnętrzu bryły.
TAK
NIE
TAK
W metodzie CSG jest dostępne tylko info o wnętrzu bryły.
NIE
TAK
NIE
W reprezentacji wolumetrycznej (wokselowej) bezpośrednio jest dostępna informacja o powierzchni zajmowanej bryły.
TAK
NIE
NIE
Czy w opisie wolumetrycznym powierzchnia bryły dana jest w sposób jawny?
NIE
TAK
NIE
Czy za pomocą drzewa czwórkowego (quadtree) można opisać dowolną figurę płaską?
TAK
NIE
TAK
Powierzchnia na której leży trókjąt ma równanie 3z+4y+5x+7=0. wektor normalny do powierzchni ma współrzędne (3,4,5)
NIE
TAK
NIE
Przy definiowaniu trójkątów należących do powierzchni ograniczającej bryle istotna jest kolejność numerowania wierzchołków.
TAK
NIE
TAK
W metodzie BREP nie jest dostępna informacja o wnętrzu bryły.
NIE
TAK
TAK
W metodzie Brep przy wektorowej reprezentacji bryły są definiowane i wyświetlane tylko wierzchołki i krawędzie bryły.
NIE
TAK
TAK
Bryła widzenia zawiera obiekty, które na pewno będą widoczne na ekranie.
NIE
TAK
NIE
Bryła widzenia określa fragment sceny 3D potencjalnie widoczny na ekranie
TAK
NIE
TAK
Bryła widzenia musi być wyznaczona w metodzie śledzenia promieni.
NIE
TAK
NIE
Bryła widzenia w rzucie perspektywicznym jest ostrosłupem ściętym.
NIE
TAK
TAK
W rzucie ukośnym promienie rzutujące przecinają się w jednym punkcie.
TAK
NIE
NIE
W rzucie ukośnym promienie rzutujące są do siebie równoległe.
NIE
TAK
TAK
W rzucie ukośnym perspektywicznym bryła widzenia jest ostrosłupem.
TAK
NIE
TAK

Powiązane tematy

Inne tryby