Fiszki

Kontrola + czynności sprawdzające

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 41 Rozwiązywany: 6284 razy
Celem kontroli podatkowej jest:
sprawdzenie, czy kontrolowani wywiązują się z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i celnego,
sprawdzenie, czy kontrolowani wywiązują się z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego.
sprawdzenie, czy kontrolowani wywiązują się z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego, celnego, dewizowego,
sprawdzenie, czy kontrolowani wywiązują się z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego.
Kontrolę podatkową podejmuje się:
z urzędu,
z urzędu lub na wniosek podatnika,
z urzędu, na wniosek podatnika lub na wniosek kontrahentów podatnika.
z urzędu,
Kontrolę podatkową, wszczyna się:
po upływie 30 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli,
nie wcześniej niż po upływie 7 dni i nie później niż przed upływem 30 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli,
nie wcześniej niż po upływie 7 dni i nie później niż przed upływem 6 miesięcy od dnia doręczenia zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli.
nie wcześniej niż po upływie 7 dni i nie później niż przed upływem 30 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli,
Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli podatkowej zawiera:
wskazanie zakresu kontroli,
imię i nazwisko kontrolującego (kontrolujących
miejsce prowadzenia czynności kontrolnych.
wskazanie zakresu kontroli,
Kontrola podatkowa jest przeprowadzana na podstawie imiennego upoważnienia udzielonego przez:
Szefa Krajowej Administracji Skarbowej,
Ministra właściwego do spraw finansów publicznych,,
dyrektora izby administracji skarbowej.
Szefa Krajowej Administracji Skarbowej,
Zakres kontroli podatkowej:
nie może wykraczać poza zakres wskazany w upoważnieniu do kontroli, chyba że przełożony kontrolującego upoważni go do rozszerzenia zakresu kontroli.
nie może wykraczać poza zakres wskazany w upoważnieniu do kontroli,
może wykraczać poza zakres wskazany w upoważnieniu do kontroli po warunkiem pisemnego uzupełnienia go przez kontrolującego,
nie może wykraczać poza zakres wskazany w upoważnieniu do kontroli,
Wszczęcie kontroli podatkowej następuje poprzez:
doręczenie kontrolowanemu upoważnienia do przeprowadzenia kontroli oraz okazanie legitymacji służbowej,
doręczenie kontrolowanemu zawiadomienia o wszczęciu kontroli oraz okazanie legitymacji służbowej.
doręczenie kontrolowanemu postanowienia o wszczęciu kontroli oraz okazanie legitymacji służbowej,
doręczenie kontrolowanemu upoważnienia do przeprowadzenia kontroli oraz okazanie legitymacji służbowej,
Organ podatkowy:
kontrolę podatkową może zawiesić jeżeli po jej wszczęciu nie zostaną ustalone dane identyfikujące kontrolowanego,
kontrolę podatkową może zawiesić jeżeli w okresie 30 dni od dnia jej wszczęcia nie zostaną ustalone dane identyfikujące kontrolowanego
kontroli podatkowej nie może zawiesić.
kontrolę podatkową może zawiesić jeżeli w okresie 30 dni od dnia jej wszczęcia nie zostaną ustalone dane identyfikujące kontrolowanego
Kontrola podatkowa wszczęta w stosunku do przedsiębiorcy :
podlega umorzeniu w przypadku jeżeli w ciągu 5 lat od dnia wydania postanowienia o zawieszeniu nie zostaną ustalone dane identyfikujące kontrolowanego,
nigdy nie podlega umorzeniu.
podlega umorzeniu w przypadku złożenia przez kontrolowanego korekty deklaracji,
nigdy nie podlega umorzeniu.
W przypadku niezakończenia kontroli podatkowej w terminie wskazanym w upoważnieniu kontrolujący:
ma obowiązek zawiadomić na piśmie kontrolowanego, podając przyczyny przedłużenia terminu zakończenia kontroli i wskazując nowy termin jej zakończenia.
ma obowiązek zawiadomić na piśmie kontrolowanego, podając przyczyny przedłużenia terminu zakończenia kontroli i wskazując nowy termin jej zakończenia oraz wskazując osoby winne nie zakończenia kontroli w terminie,
nie ma obowiązku zawiadamiania kontrolowanego, o przedłużeniu terminu zakończenia kontroli,
ma obowiązek zawiadomić na piśmie kontrolowanego, podając przyczyny przedłużenia terminu zakończenia kontroli i wskazując nowy termin jej zakończenia.
Kontrolujący w toku kontroli podatkowej może zwrócić się do kontrolowanego o złożenie oświadczenia o stanie majątkowym, jeżeli:
kontrolowany trwale nie uiszcza wymagalnych zobowiązań o charakterze publicznoprawnym
zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że kontrolowany będący osobą fizyczną nie ujawnił wszystkich obrotów lub przychodów mających znaczenie dla określenia lub ustalenia wysokości zobowiązania podatkowego
kontrolujący dokonuje czynności polegających na zbywaniu majątku, które mogą utrudnić lub udaremnić egzekucję
zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że kontrolowany będący osobą fizyczną nie ujawnił wszystkich obrotów lub przychodów mających znaczenie dla określenia lub ustalenia wysokości zobowiązania podatkowego
Kontrolowany w toku kontroli podatkowej:
nie ma obowiązku na żądanie kontrolującego przedstawiania dokumentacji sporządzonej w języku obcym , dotyczącej spraw będących przedmiotem kontroli,
ma obowiązek na żądanie kontrolującego przedstawić nieodpłatnie tłumaczenie na język polski sporządzonej w języku obcym dokumentacji dotyczącej spraw będących przedmiotem kontroli,
ma obowiązek, na żądanie kontrolującego, przedstawić odpłatnie tłumaczenie na język polski sporządzonej w języku obcym dokumentacji dotyczącej spraw będących przedmiotem kontroli.
ma obowiązek na żądanie kontrolującego przedstawić nieodpłatnie tłumaczenie na język polski sporządzonej w języku obcym dokumentacji dotyczącej spraw będących przedmiotem kontroli,
Kontrolujący przeprowadzający kontrolę podatkową są uprawnieni do wstępu na teren jednostki kontrolowanej oraz poruszania się po tym terenie:
na podstawie legitymacji służbowej bez potrzeby uzyskiwania przepustki oraz podlegają rewizji osobistej przewidzianej w regulaminie wewnętrznym kontrolowanego.
na podstawie przepustki wydanej przez kontrolowanego i nie podlegają rewizji osobistej przewidzianej w regulaminie wewnętrznym kontrolowanego,
na podstawie legitymacji służbowej bez potrzeby uzyskiwania przepustki oraz nie podlegają rewizji osobistej przewidzianej w regulaminie wewnętrznym kontrolowanego
na podstawie legitymacji służbowej bez potrzeby uzyskiwania przepustki oraz nie podlegają rewizji osobistej przewidzianej w regulaminie wewnętrznym kontrolowanego
Kontrolujący mogą w toku kontroli podatkowej dokonać przeszukania lokali mieszkalnych, innych pomieszczeń lub rzeczy
po uzyskaniu zgody dyrektora izby administracji skarbowej.
po uzyskaniu zgody naczelnika urzędu skarbowego,
po uzyskaniu zgody prokuratora rejonowego,
po uzyskaniu zgody prokuratora rejonowego,
Kontrolowanego w toku kontroli podatkowej zawiadamia się o miejscu i terminie przeprowadzenia dowodu z zeznań świadków:
przynajmniej na 7 dni przed terminem jego przeprowadzenia,
przynajmniej na 3 dni przez terminem jego przeprowadzenia
nie później niż bezpośrednio przed terminem jego przeprowadzenia,
przynajmniej na 3 dni przez terminem jego przeprowadzenia
Ustalenia kontroli podatkowej dokumentowane są w:
protokole kontroli.
decyzji
wyniku kontroli,
protokole kontroli.
Protokół z kontroli podatkowej powinien zawierać:
pouczenie o prawie złożenia korekty deklaracji,
określenie wysokości zobowiązania podatkowego,
oświadczenie kontrolowanego o stanie majątkowym
pouczenie o prawie złożenia korekty deklaracji,
Protokół z kontroli podatkowej powinien zawierać:
pouczenie o obowiązku zawiadomienia organu podatkowego przez kontrolowanego o każdej zmianie swojego adresu dokonanej w ciągu 6 miesięcy od dnia zakończenia kontroli podatkowej, jeżeli w toku kontroli podatkowej ujawniono nieprawidłowości, oraz skutkach niedopełnienia tego obowiązku,
pouczenie o obowiązku złożenia korekty deklaracji w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości ,
pouczenie o obowiązku ustanowienia pełnomocnika do doręczeń w przypadku wyjazdu za granicę na okres co najmniej 2 miesięcy,
pouczenie o obowiązku zawiadomienia organu podatkowego przez kontrolowanego o każdej zmianie swojego adresu dokonanej w ciągu 6 miesięcy od dnia zakończenia kontroli podatkowej, jeżeli w toku kontroli podatkowej ujawniono nieprawidłowości, oraz skutkach niedopełnienia tego obowiązku,
. Kontrolowany, nie zgadzając się z ustaleniami protokołu kontroli podatkowej może złożyć:
zażalenie na ustalenia kontroli, wskazując równocześnie stosowne wnioski dowodowe,
sprzeciw do ustaleń kontroli, wskazując równocześnie stosowne wnioski dowodowe.
zastrzeżenia lub wyjaśnienia, wskazując równocześnie stosowne wnioski dowodowe,
zastrzeżenia lub wyjaśnienia, wskazując równocześnie stosowne wnioski dowodowe,
. Kontrolowany, który nie zgadza się z ustaleniami protokołu kontroli podatkowej może przedstawić zastrzeżenia lub wyjaśnienia w terminie:
21 dni od dnia doręczenia protokołu kontroli,
7 dni od dnia doręczenia protokołu kontroli,
14 dni od dnia doręczenia protokołu kontroli.
14 dni od dnia doręczenia protokołu kontroli.
. Kontrola podatkowa zostaje zakończona:
po upływie terminu do złożenia zastrzeżeń i wyjaśnień,
w terminie wskazanym w upoważnieniu do kontroli.
w dniu doręczenia protokołu kontroli,
w dniu doręczenia protokołu kontroli,

Powiązane tematy

Inne tryby