Fiszki

just fucking monster

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 7 Rozwiązywany: 938 razy
połącz w pary
Zwierzęta stopochodne
Zwierzęta opierające się na podłożu całą powierzchnią dłoni i stopy.
Zwierzęta palcochodne
Zwierzęta, których kończyny podczas stania bądź chodzenia kontaktują się z podłożem jedynie za pomocą członów palcowych.
Zwierzęta stopochodne przykłady
naczelne, gryzonie, owadożerne oraz niedźwiedzie.
Zwierzęta palcochodne przykłady
naczelne, niedźwiedziowate oraz kopytochody, np. koniowate, bydło.
Psy poruszają się:
galoper
kłusem
truchtem
cwałem
skokiem
amble
inochodem
stępem
galoper
kłusem
cwałem
amble
inochodem
stępem
Chód i definicja
Stęp
Chód czterotaktowy, w trakcie którego 3 kończyny zawsze dotykają podłoża, a unoszona jest tylko jedna w kolejności - noga lewa tylna, noga praw tylna, noga przednia lewa, noga przednia prawa.
Amble
Chód czterotaktowy, występujący często jako chód przejściowy między stępem a innymi chodami. W tym sposobie ruchu nogi po obu stronach poruszają się prawie jako para. Kończyny stawiane są w następującej kolejności: lewa tylna, prawa tylna, lewa przednia, prawa przednia.
Inochód
Chód dwutaktowy, w którym pies unosi obie kończyny jednocześnie, z jednej strony ciała na przemian z drugą. Gdy lewa przednia kończyna unoszona jest jednocześnie z lewą tylną, ciężar ciała spoczywa na kończynach prawej strony i odwrotnie.
Kłus
Chód dwutaktowy, gdzie kończyny uderzają o ziemię na ukos, czyli lewa tylna z prawą przednią i odwrotnie.
Galop
Niesymetryczny chód trzytaktowy, gdzie podobnie jak u koni dwie nogi (prawa tylna i lewa przednia lub lewa tylna i prawa przednia) stawiane są równocześnie, a dwie pozostałe jedna po drugiej.
Cwał
Najszybszy chód z chodów psa; jest niesymetryczny o rytmie czterokontaktowym, często z dodawanym okresem zawieszenia wszystkich kończyn nad ziemią.
Konie, chód i definicja: Stęp
Stęp
Stęp jest naturalnym chodem konia, czterotaktowym. Oznacza to, że 4 kończyny przemieszczają się kolejno, jedna po drugiej, a jeździec powinien móc spokojnie liczyć kroki. W stępie wyraźnie wyczuwany jest falisty ruch kręgosłupa oraz balans szyi.
Stęp zebrany
Ten rodzaj stępa jest bardzo energiczny. Krok jest krótszy niż w stępie pośrednim, ale bardziej wyniosły. Ślady tylnych kopyt nie przekraczają przednich, jedynie mogą je pokrywać.
Stęp pośredni
Ślady tylnych kończyn trochę przekraczają ślady przednich. Ten rodzaj stępa jest energiczny, lecz koń kroczy spokojnymi krokami.
Stęp wyciągnięty
Koń porusza się maksymalnie wyciągniętym krokiem, ślady tylnych kopyt wyraźnie przekraczają ślady przednich kopyt.
Stęp swobodny
Zwany również stępem na długiej wodzy, ponieważ jeździec popuszcza trochę wodzę dając koniu większą swobodę - pozwala koniowi swobodnie wyciągnąć szyję i obniżyć głowę. Stosowany jest podczas przerwy w pracy.
ruch konia: Kłus
Kłus
Kłus jest symetrycznym chodem dwutaktowym. Koń kłusuje z prędkością od 12 do 15 km/h. W kłusie kręgosłup zwierzęcia jest w miarę prosty, a szyja wykonuje tylko niewielki balans. Głowa konia pozostaje prawie nieruchoma. Jeździec zachowuje stabilną rękę.
Kłus roboczy
naturalny chód konia, w którym koń porusza się rytmicznie i w równowadze, nie wkładając w to większego wysiłku.
Kłus pośredni
nieco szybszy od kłusu roboczego i wymagający od konia nieznacznego wydłużenia, stosowany najczęściej jako jeden z elementów ujeżdżania konia
Kłus wyciągnięt
przy każdym kroku koń maksymalnie wyciąga kończyny, chód ten wykonuje się jedynie podczas pracy na ujeżdżalni
Kłus zebrany
jeździec pozostaje cały czas w siodle. W innych rodzajach kłusu może pozostać w siodle albo anglezować, zależnie od potrzeby. Na dłuższym dystansie w kłusie anglezowanym jeździec powinien zmieniać nogę, żeby nie obciążać tylko dwóch kończyn.
Galop
Galop
Najszybszy chód konia. W swobodnym, rytmicznym galopie koń porusza się z prędkością 20-25 km/h, ale w czasie wyścigu na torze może osiągnąć niemal 60 km/h koń wykorzystuje do maksimum balans szyi, a w fazie lotu środek ciężkości pary - koń przesuwa się maksymalnie do przodu.
Galop roboczy
jest to galop w naturalnym rytmie konia; równomierny i rytmiczny, stosowany w dyscyplinie ujeżdżenia podczas wykonywania większości figur na czworoboku, np. wolty i ciągi
Galop pośredni
zmusza konia do wzmożonej pracy grzbietem oraz zwiększenia stopnia uginania i prostowania tylnych kończyn. Tempo równomiernie wynosi 340-350 m/min
Galop zebrany
zwolniony do minimum. Dzięki maksymalnemu podstawieniu zadu środek ciężkości przesuwa się do tyłu. Szyja jest wygięta, wysoko podniesiona, czoło pionowo. Galop zebrany wymaga od konia gibkości i dobrego wytrenowania. Chód ten bardzo obciąża stawy skokowe, nie należy go więc nadużywać. W ujeżdżeniu na czworoboku stosowany przy wykonywaniu np. półpiruetów i piruetów
Galop wyciągnięty
koń wydłuża nogi na tyle, na ile pozwala mu budowa jego ciała. Ruchy są bardziej wyciągnięte niż w galopie pośrednim. Tempo wynosi ok. 500 m/min
cwał to:
Jest to najszybsza odmiana chodu końskiego. Występują 4 takty uderzeń kopyt. Nogi konia stawiane są w kolejności lewa tylna, prawa tylna, lewa przednia, prawa przednia lub odwrotnie, poczynając od nogi prawej tylnej. Następnie występuje faza lotu, kiedy wszystkie nogi konia znajdują się w powietrzu.
hód ten bardzo obciąża stawy skokowe, nie należy go więc nadużywać.
przy każdym kroku koń maksymalnie wyciąga kończyny, chód ten wykonuje się jedynie podczas pracy na ujeżdżalni
jest symetrycznym chodem dwutaktowym.
Jest to najszybsza odmiana chodu końskiego. Występują 4 takty uderzeń kopyt. Nogi konia stawiane są w kolejności lewa tylna, prawa tylna, lewa przednia, prawa przednia lub odwrotnie, poczynając od nogi prawej tylnej. Następnie występuje faza lotu, kiedy wszystkie nogi konia znajdują się w powietrzu.

Powiązane tematy

Inne tryby