Fiszki

ZW termin 1

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 22 Rozwiązywany: 1309 razy
Kompleks zasad, metod, środków, zbiorów wiedzy (w tym informacji), ludzi i sieci ich wzajemnych powiązań, który pozwala przyjąć i realizować strategie oraz zadania zarządzania wiedzą dla osiągnięcia celów organizacji to:
strategia wiedzy
konwersja wiedzy
system zarządzania wiedzą
system zarządzania wiedzą
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji jeśli:
przemysł w którym działa przedsiębiorstwo, rozwija się intensywnie
często pojawiają się problemy wymagające podczas rozwiązywania wiedzy eksperckiej
jest niski stopień uklientowania produktu
jest niski stopień uklientowania produktu
Wskaż cechy wiedzy
wiedza jako sama może stanowić produkt
potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
może być tworzona różnymi metodami
raz wytworzona nie dezaktualizuje się
wiedza jako sama może stanowić produkt
potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
może być tworzona różnymi metodami
Elementy techniczne , jak znajomość rzeczy i umiejętności są składnikiem
wiedzy jawnej
d)wiedzy ukrytej
ba
e)elementów poznawczych
b)kapitału strukturalnego
d)wiedzy ukrytej
Do funkcji ciągłych zarządzania wiedzą zalicza się
b)organizowanie
c)koordynowanie
d)decydowanie
a)planowanie
e)prace z ludzmi
c)koordynowanie
d)decydowanie
e)prace z ludzmi
Email jest nośnikiem
b)elementów poznawczych wiedzy ukrytej
d)wiedzy jawnej
a)wiedzy skodyfikowanej
c)aktywów wiedzy doświadczalnej
d)wiedzy jawnej
a)wiedzy skodyfikowanej
Wiedza w ujęciu japońskim to :
c)ba
e)potwierdzone przekonanie
d)dane + informacje
b)wiedza o tym co człowiek wie
a)informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
e)potwierdzone przekonanie
W zachodnim ujęciu wiedzy
c)informacje rozpatruje się rozłącznie od wiedzy
b)informacja jest składnikiem wiedzy
a)informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
b)informacja jest składnikiem wiedzy
Do faz procesu SECI zalicza się
a)eksternalizacje
c)customizacje
d)socjalizacje
b)internacjonalizacje
e)kombinacje
a)eksternalizacje
d)socjalizacje
e)kombinacje
Zarządzenie wiedzą to
b)proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
c)stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
a)proces transferu, kreowania, zapisywania i wykorzystywania wiedzy
b)proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
c)stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
Do zadań strategicznego zarządzania wiedzą należą
e)tworzenie luk wiedzy
c)kreowanie wiedzy
d)transfer wiedzy
b)tworzenie wizji wiedzy
a)ocena kapitału intelektualnego
b)tworzenie wizji wiedzy
a)ocena kapitału intelektualnego
Do zadań operacyjnych zarządzania wiedzą zalicza się
b)transfer wiedzy
c)zapisywanie wiedzy
a)identyfikowanie luk wiedzy
b)transfer wiedzy
c)zapisywanie wiedzy
Prawda jest że:
b)Japończycy kładą nacisk nie na potwierdzenie lecz na przekonanie
c)elementy techniczne wiedzy ukrytej łączą się z wiedza skodyfikowana
a)elementy poznawcze wiedzy ukrytej łącza się z „modelami mentalnymi” czyli schematami, paradygmatami, perspektywami, przekonaniami, przy użyciu których ludzie tworzą obrazy swiata, operując w swoich umysłach analogami
d)wiedze konceptualna- stanowi aktyw będący wiedzą ukryta.
b)Japończycy kładą nacisk nie na potwierdzenie lecz na przekonanie
a)elementy poznawcze wiedzy ukrytej łącza się z „modelami mentalnymi” czyli schematami, paradygmatami, perspektywami, przekonaniami, przy użyciu których ludzie tworzą obrazy swiata, operując w swoich umysłach analogami
Do pięciu dyscyplin organizacji uczącej się zalicza się:
e)zespołowe uczenie się
c)budowanie wspólnej wizji przyszłości
b)mistrzostwo osobiste
a)twórczy chaos
d)kombinacje
e)zespołowe uczenie się
c)budowanie wspólnej wizji przyszłości
b)mistrzostwo osobiste
Proces organizacyjnego uczenia się to:
a)zmiana zachowań organizacyjnych
b)podtrzymanie stabilności w organizacji
c)proces dzięki któremu organizacja zdobywa informacje lub wiedze
a)zmiana zachowań organizacyjnych
c)proces dzięki któremu organizacja zdobywa informacje lub wiedze
Ma na celu pozyskanie wiedzy nowej istniejącej w otoczeniu przez jej transfer przy wykorzystaniu odpowiednio dobranych stosownie do sytuacji metod:
d)strategia wiedzy jako strategia biznesowa
a)strategia kreacji przez współdziałanie
b)strategia absorpcji
c)strategia udostępniania wiedzy
b)strategia absorpcji
Strategiami zapełniania luk wiedzy w organizacji są
f)strategia wiedzy personalnej
e)strategia kreacji wewnętrznej
d)strategia wiedzy jako strategia biznesowa
b)strategia zarządzania aktywami intelektualnymi
c)strategia kodyfikacji
a)strategia absorpcji
e)strategia kreacji wewnętrznej
a)strategia absorpcji
Kwestionowanie obowiązujących zasad rządzących funkcjonowaniem organizacji ,odbywa się w ramach:
c)cybernetycznego uczenia się
a)tradycyjnego uczenia się
b)empirycznego uczenia się
c)cybernetycznego uczenia się
Do warunków sprzyjających realizacji SECI zalicza się:
a)autonomie
c)ograniczenie różnorodności
b)niestabilność i twórczy chaos
a)autonomie
Do elementów systemu zarządzania wiedzą zalicza się:
a)sieci powiązań między ludzmi
c)ludzi
b)środki finansowe
d)zasady
a)sieci powiązań między ludzmi
c)ludzi
d)zasady
Do funkcji cyklicznych zarządzania wiedzą zalicza się
b)organizowanie
d)decydowanie
c)koordynowanie
a)planowanie
b)organizowanie
a)planowanie
Formuła mówiąca w jaki sposób przedsiębiorstwo zamierza posiąść wiedze , a następnie wykorzystać ją dla realizacji swojej strategii konkurencji jest:
c)strategia protekcji wiedzy
d)strategia absorpcji
b)strategia zarządzania aktywami intelektualnymi
a)strategia wiedzy jako strategia biznesowa
a)strategia wiedzy jako strategia biznesowa

Powiązane tematy

#zw

Inne tryby