Fiszki

Zarzadzanie wiedza

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 23 Rozwiązywany: 908 razy
1. Podczas orientacji globalnej dominującą
b. Zarządzanie funkcjonalne
c. Zarządzanie strategiczne
a. Zarządzanie marketingowe
c. Zarządzanie strategiczne
2. Do sposobów zachowania się społeczeństwa w warunkach Nowej gospodarki zaliczyć można:
b. Lojalność pracownika wobec samego siebie
a. Wykorzystanie tradycyjnych klasowych sposobów uczenia się, a po zakończeniu szkoły instruktaż w miejscu pracy
c. Uczenie się w każdym miejscu i czasie, uczenie ustawiczne
b. Lojalność pracownika wobec samego siebie
c. Uczenie się w każdym miejscu i czasie, uczenie ustawiczne
3. Gospodarka oparta na wiedzy to gospodarka:
c. Inwestycje w środki trwałe i infrastrukturę materialną są podstawą rozwoju gospodarczego
a. Bezpośrednio bazująca na produkcji, dystrybucji i użyciu wiedzy oraz informacji
b. Bazująca na produkcji przemysłowej
a. Bezpośrednio bazująca na produkcji, dystrybucji i użyciu wiedzy oraz informacji
4. Do cech gospodarki opartej na wiedzy, zaliczyć można:
a. Stabilność warunków otoczenia
b. Przewidywalność cyklów gospodarczych, stabilizację
c. Otoczenie określane jako „burzliwe pole”…
5. W organizacjach opartych na wiedzy:
a. Dominującą koncepcją zarządzania jest zarządzanie marketingowe
b. Skoncentrowanie marketingu na relacjach
c. Najważniejsze jest minimalizowanie kosztów
b. Skoncentrowanie marketingu na relacjach
6. Do zasobów niematerialnych organizacji zalicza się:
b. Kulturę organizacyjną
c. Zasób ludzki
a. Zasoby finansowe
b. Kulturę organizacyjną
c. Zasób ludzki
7. Licencje to element:
b. Kapitału strukturalnego
a. Kapitału ludzkiego
c. Własności intelektualnej
c. Własności intelektualnej
8. Do cech organizacji opartych na wiedzy zalicza się:
c. Wartość rynkowa zdeterminowana jest przez wartość zasobów niematerialnych
a. Wykorzystanie proaktywnych strategii konkurowania
b. Najważniejszym zasobem są środki finansowe
d. Traktowanie zdarzeń nietypowych jako zagrożenie
e Traktowanie zdarzeń nietypowych jako zagrożenie
f. Źródłem władzy menedżerskiej jest posiadana wiedza
c. Wartość rynkowa zdeterminowana jest przez wartość zasobów niematerialnych
a. Wykorzystanie proaktywnych strategii konkurowania
f. Źródłem władzy menedżerskiej jest posiadana wiedza
9. Wiedza w ujęciu zachodnim to:
d. Uzasadnione i prawdziwe przekonanie
a. Informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
c. Potwierdzone przekonanie
b. Wiedza o tym co wie człowiek
a. Informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
10. Do elementów wiedzy ugruntowanej zalicza się:
a. Produkty
d. Markę
b. Wiedzę zapisaną w umyśle człowieka
c. Wiedzę jawną
11. Elementy techniczne, jak znajomość rzeczy i umiejętności są składnikiem:
c. Kapitału strukturalnego
a. Wiedzy jawnej
d. Elementów poznawczych
b. Wiedzy ukrytej
b. Wiedzy ukrytej
12. Japońskie ujęcie aktywów wiedzy, umiejętności i know-how indywidualnych osób zalicza do:
d. Konceptualnych aktywów wiedzy
a. Kapitału strukturalnego
c. Doświadczalnych aktywów wiedzy
b. Kapitału społecznego
c. Doświadczalnych aktywów wiedzy
13. W japońskiej koncepcji zarządzania wiedzą:
b. Informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
c. Aktywów wiedzy doświadczalnej
a. Informacja jest składnikiem wiedzy
b. Informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
14. Zarządzanie wiedzą to:
c. Stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
b. Proces transferu, kreowania, zapisywania i wykorzystania wiedzy
a. Proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
c. Stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
a. Proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
15. Do funkcji cyklicznych zarządzania wiedzą zalicza się: (?)
d. Decydowanie
c. Koordynowanie
b. Organizowanie
a. Planowanie
b. Organizowanie
a. Planowanie
17. Do faz procesu SECI zalicza się:
d. Kombinację
b. Customizację
c. Empiryczne uczenie się
a. Internacjonalizację
d. Kombinację
18. Jeśli:
c. Organizacja stosuje strategię tworzenia wiedzy powinna oprzeć swój system zarządzania wiedzą na strategii personalizacji
b. Organizacja stawia na transfer i rozwój wiedzy ukrytej powinna szczegółowo programować zachowania pracowników i uniemożliwiać rozwój nieformalnych kontaktów pracowników
a. System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji należy rozwijać u pracowników umiejętności obsługi systemów komputerowych
c. Organizacja stosuje strategię tworzenia wiedzy powinna oprzeć swój system zarządzania wiedzą na strategii personalizacji
a. System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji należy rozwijać u pracowników umiejętności obsługi systemów komputerowych
19. Jeśli pracownik notuje wypowiedź szkoleniowca na temat sposobu obsługi sprzętu (górniczego?) to:
c. Kodyfikuje wiedzę
d. Realizuje strategię udostępniania wiedzy
b. Ugruntowuje wiedzę
a. Pozyskuje wiedzę
c. Kodyfikuje wiedzę
a. Pozyskuje wiedzę
20. Wyświetlony slajd jest nośnikiem:
b. Wiedzy skodyfikowanej
a. Elementów poznawczych wiedzy ukrytej
c. Aktywów wiedzy doświadczalnej
b. Wiedzy skodyfikowanej
21. Jeśli pracownik opracował instrukcję obiegu dokumentów to:
b. Rozwija wiedzę ugruntowaną
a. Rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
c. Rozwinął syntetyczne aktywa wiedzy
a. Rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
22. Lojalność pracownika wobec samego siebie oznacza:
c. Rekomendowanie samego siebie
a. Że wizerunek klienta się nie liczy
b. Tworzenie pozytywnych relacji ze wszystkimi podmiotami otoczenia
c. Rekomendowanie samego siebie
b. Tworzenie pozytywnych relacji ze wszystkimi podmiotami otoczenia
23. Aby osiągnąć stan samoorganizacji należy:
d. Wprowadzić twórczy chaos
b. Ściśle kontrolować i sterować zachowaniami pracowników
c. Oprzeć system motywacji na sankcjach
a. Pracownik powinien mieć pełny dostęp do wszystkich informacji
d. Wprowadzić twórczy chaos
a. Pracownik powinien mieć pełny dostęp do wszystkich informacji
24. Prawdą jest że:
b. Aby wprowadzić gospodarkę opartą na wiedzy ludzie muszą dostrzegać w przyszłości lukratywne perspektywy
c. Dla organizacji opartych na wiedzy najważniejsze są praktyczne umiejętności – wiedza teoretyczna ma drugorzędne znaczenie
a. Ludzie powinni uczyć się przez całe życie
b. Aby wprowadzić gospodarkę opartą na wiedzy ludzie muszą dostrzegać w przyszłości lukratywne perspektywy
a. Ludzie powinni uczyć się przez całe życie

Powiązane tematy

Inne tryby