Fiszki

Zarządzanie wiedzą cz 1

Test w formie fiszek Zarzadzanie wiedza cz 1
Ilość pytań: 33 Rozwiązywany: 3026 razy
w procesie SECI kombinacja oznacza
naukę przez działanie
przekształcanie wiedzy jawnej w wiedzę cichą
przekształcanie wiedzy cichej w wiedzę jawną
tworzenie systematycznej wiedzy jawnej
tworzenie systematycznej wiedzy jawnej
przejęcie orientacji reaktywnej przy realizacji procesów organizacyjnego uczenia się:
nieliczne znamiona innowacji wdrażanych zmian
tworzenie innowacyjnych produktów o przełomowym znaczeniu
podejmowanie dużego ryzyka
dostosowywanie się do zmian zaszłych już w otoczeniu
nieliczne znamiona innowacji wdrażanych zmian
dostosowywanie się do zmian zaszłych już w otoczeniu
do cech organizacji opartych na wiedzy zaliczyć można
a/ wysoką zależność od przywódcy
d/ masową produkcję standardowych wyrobów
b/ traktowanie zmian w otoczeniu jako źródło inspiracji i szans rozwojowych
c/ dużą stabliność relacji między pracownikami
b/ traktowanie zmian w otoczeniu jako źródło inspiracji i szans rozwojowych
wiedza w ujęciu japońskim to:
a/ informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
d/ dane+informacje
b/ potwierdzone przekonanie
c/ wiedza o tym, co wie człowiek
b/ potwierdzone przekonanie
strategie zarządzania wiedzą oparte na transferze wiedzy to:
a/ protekcji wiedzy
b/ absorpcji
d/ kreacji przez współdziałanie
c/ rozszerzania wewnętrzenego
b/ absorpcji
c/ rozszerzania wewnętrzenego
cechy gospodarki opartej na wiedzy to:
b/ glownym zrodlem przewagi konkurencujnej sa zasoby finansowe
e/ sieciowość
d/ turbulencja otoczenia
a/ brak nadmiaru możliwości
c/ coraz szerzej wykorzystanie marketingu transakcji
e/ sieciowość
d/ turbulencja otoczenia
Ba inicjujące to:
d/ kontekst dla internalizacji
a/ miejsce w którym jednostki dzielą się doświadczeniami, emocjami, modelami myślowymi
b/ wymysł wykładowcy dla celów niniejszego testu
c/ rodzaj wiedzy skodyfikowanej wykorzystywanej na początku procesu konwersji wiedzy
a/ miejsce w którym jednostki dzielą się doświadczeniami, emocjami, modelami myślowymi
do zadań strategicznego zarządzania wiedza zaliczyć można:
c/ ocenę kapitału intelektualnego
a/ tworzenie luk wiedzy
d/ formułowanie strategii wiedzy
b/ tworzenie wizji wiedzy
c/ ocenę kapitału intelektualnego
d/ formułowanie strategii wiedzy
b/ tworzenie wizji wiedzy
do wiedzy skodyfikowanej zalicza się:
d/ relacje międzyludzkie
a/ informacje zawarte w publikacjach
c/ wiedzę, która jeszcze nie istnieje, i której powstania nikt sie nie spodziewa
b/ informacje zawarte w głowie człowieka
a/ informacje zawarte w publikacjach
do faz procesu SECI zalicza się:
d/ paneuropeizację
e/ cybernatyzację
c/ customizację
a/ eksternalizację,
b/ internacjonalizacę
a/ eksternalizację,
prawdą jest że:
e/ prosumeryzm oznacza pełnienie przez klienta podwójnej roli - klienta i producenta cybernetyczne uczenie się oparte jest na podwójnej pętli uczenia się
c/ zarzadzanie wiedza narodziło sie w tureckiej filii Toyota
b/ społeczność wirtualna tworzona jest przez wolontariuszy upiększających witryny sklepowe
a/ szczególnym elementem transferu wiedzy jest jej kreowanie
d/ mass customization to narzędzie pozwalające publicznie wypowiedzieć się klientom na temat produktu
e/ prosumeryzm oznacza pełnienie przez klienta podwójnej roli - klienta i producenta cybernetyczne uczenie się oparte jest na podwójnej pętli uczenia się
techniki heurystycznie znajdują szerokie zastosowanie podczas realizacji:
a/ strategii kreacji wiedzy czy chodzi tu o str.kreacji wiedzy
b/ strategii udostepniania wiedzy
e/ strategii upiększania wiedzy
c/ strategii absorpcji
d/ strategii rozpowszechniania wewnętrznego
a/ strategii kreacji wiedzy czy chodzi tu o str.kreacji wiedzy
jeśli system zarządzania wiedzą oparty jest na strategii presonalizacji to:
d/ zastosowano podejscie techninczne w budowie systemu zarządzania wiedzą
a/ wynagradza się ludzi głównie za wnoszenie wkładu do baz danych i ich wykorzystanie
b/ dobierając ludzi do pracy za najistotniejsze uznaje się ich zdolności twórcze
e/ z powodzeniem można stosować strategię transferu wiedzy
c/ podczas szkoleń szerokie zastosowanie ma e-learning
b/ dobierając ludzi do pracy za najistotniejsze uznaje się ich zdolności twórcze
do cech organizacji opartych na wiedzy zaliczyć można
e/ uznanie pracowników wiedzy za szczególnie ważny element zasobu ludzkiego
b/ wysoką zależność od przywódcy
d/ traktowanie zdarzeń nietypowych jako źródło inspiracji i szans rozwojowych
a/ traktowanie zmian jako zagrożenie
c/ dużą stabliność relacji między pracownikami
e/ uznanie pracowników wiedzy za szczególnie ważny element zasobu ludzkiego
d/ traktowanie zdarzeń nietypowych jako źródło inspiracji i szans rozwojowych
do elementów wiedzy ugruntowanej zalicza się:
c/ wiedzę jawną
d/ markę
a/ produkty
b/ wiedzę zapisaną w umyśle człowieka
d/ markę
a/ produkty
w japońskiej koncepcji konwersji wiedzy ba oznacza:
d/ nic nie oznacza
c/ kontekst kreowania wiedzy
b/ strategię zarządzania wiedzą
a/ potwierdzone przekonanie
a/ potwierdzone przekonanie
Na transfer wiedzy składają sie procesy:
a/ gromadzenia, łączenia i stosowania wiedzy
c/ pozyskiwania, udostępniania, rozpowszechniania i dzielenia się wiedzą
b/ przekazywania, udostępniania, dzielenia się i gromadzenia wiedzy
c/ pozyskiwania, udostępniania, rozpowszechniania i dzielenia się wiedzą
w japońskiej koncepcji zarzadznia wiedzą
a/ wiedza to potwierdzone przekonanie
b/ kładzie się nacisk nie na potwierdzenie, lecz na przekonanie
c/ większe znaczenie ma potwierdzenie niż przekonanie
d/ wiedzę dzieli się na: wiedzieć jak, kto, co, gdzie
a/ wiedza to potwierdzone przekonanie
b/ kładzie się nacisk nie na potwierdzenie, lecz na przekonanie
prawdą jest, że:
c/ stategia protekcji wiedzy chroni przed nowymi wejściami do sektora
b/ wiedza ma zdolność do szybkiej dezakutualizacji
d/ wiedza może być sama w sobie produktem
a/ wiedza nie może być źródłem przewagi konkurencyjnej
c/ stategia protekcji wiedzy chroni przed nowymi wejściami do sektora
b/ wiedza ma zdolność do szybkiej dezakutualizacji
d/ wiedza może być sama w sobie produktem
do funkcji ciągłych zarządzania wiedzą zalicza się:
b/ motywowanie i pracę z ludzmi, podejmowanie decyzji, koordynowanie
a/ planowanie, organizowanie i kontrolę
c/ personalizację i kodyfikację
d/ selekcję, ewaluację, łączenie i strukturyzowanie wiedzy
b/ motywowanie i pracę z ludzmi, podejmowanie decyzji, koordynowanie

Powiązane tematy

Inne tryby