Fiszki

Systemy Zintegrowane 2

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 20 Rozwiązywany: 1742 razy
(Fazy) Które uwarunkowanie ma najistotniejsze znaczenie z perspektywy klienta na sukces wdrożenia systemu:
odpowiednio wyselekcjonowany zespół wdrożeniow
poparcie zarządu
współpraca na linii klient – dostawca
odpowiedni dostawca
poparcie zarządu
Na podstawie analizowanego przypadku wdrożenia systemu Digitland w firmie dystrybucyjnej, możemy spodziewać się następujących utrudnień podczas projektu wdrożeniowego:
problemy z dokupieniem większej liczby licencji programu
przyzwyczajenia i opór pracowników
spadek wydajności po uruchomieniu systemu
problemy z unifikacją danych spowodowane krótkim czasem wdrożenia
przyzwyczajenia i opór pracowników
spadek wydajności po uruchomieniu systemu
problemy z unifikacją danych spowodowane krótkim czasem wdrożenia
Rozpatrując cykl życia SZ w przedsiębiorstwach polskich i brytyjskich, do najważniejszych czynności wspólnie postrzeganych przez obydwa kraje zaliczamy:
instalację i konfigurację systemu podczas fazy Adaptation
osiąganie korzyści (Benefits) podczas fazy Adoption
uruchomienie systemu (Roll out) podczas fazy Acceptance(chyba)
testowanie (Testing) podczas fazy Adaptation
instalację i konfigurację systemu podczas fazy Adaptation
uruchomienie systemu (Roll out) podczas fazy Acceptance(chyba)
Cykl życia systemu wg Cooper i Zmud:
obejmuje sześć faz całego cyklu życia systemu
obejmuje cztery fazy całego cyklu życia systemu
kładzie nacisk na fazach powdrożeniowych
obejmuje trzy fazy przedwdrożeniowe
obejmuje sześć faz całego cyklu życia systemu
kładzie nacisk na fazach powdrożeniowych
(Interesariusze): Najczęstsze błędy interesariuszy:
przecenienie możliwości organizacji do zaabsorbowania nowych zmian
postrzeganie ES jako skomplikowanego projektu
pominięcie czynnika ludzkiego poprzez zaniedbanie szkoleń pracowników
nie docenianie na jaką skalę zajdą zmiany podczas wdrożenia
pominięcie czynnika ludzkiego poprzez zaniedbanie szkoleń pracowników
Wybór systemu zintegrowanego w praktyce:
ogranicza się zwykle do prezentacji handlowców
zawsze angażuje użytkowników końcowych
cechuje się brakiem uporządkowanego procesu
w każdej firmie wygląda mniej więcej podobnie
zawsze angażuje użytkowników końcowych
w każdej firmie wygląda mniej więcej podobnie
Wybór systemu przez MŚP w porównaniu do firm dużych cechuje się:
większym kosztem procesu wyrobu / nie ma istotnej różnicy także raczej nie
większym znaczeniem kosztów systemu i wdrożenia
dłuższym trwaniem procesu wyboru
podejściem mniej skomplikowanym i angażującym mniej zasobów firmy
większym znaczeniem kosztów systemu i wdrożenia
podejściem mniej skomplikowanym i angażującym mniej zasobów firmy
Plan projektu wdrożeniowego jest postrzegany jako bardzo ważna determinanta wśród wdrożeń w polskich przedsiębiorstwach przede wszystkim przez:
osoby nadzorujące projekt
przedstawicieli dostawcy systemu
kierownika projektu
użytkowników systemu
przedstawicieli dostawcy systemu
W algorytmie MRP zapotrzebowanie netto:
przedstawia się wzorem: potrzeby netto = potrzeby brutto – aktualny zapas – zapas już zamówiony
jest niezależne od planowanych przyjęć
jest niezależne od poziomu aktualnego zapasu
jest obliczane kolejno dla każdego poziomu począwszy od poziomu 0
przedstawia się wzorem: potrzeby netto = potrzeby brutto – aktualny zapas – zapas już zamówiony
jest obliczane kolejno dla każdego poziomu począwszy od poziomu 0
(Wielkość): Wspólnymi powodami biznesowymi, dla których zarówno MŚP jak i duże przedsiębiorstwa decydują się na wdrożenie SZ są:
Standaryzacja procedur w różnych oddziałach
Ulepszenie nieefektywnych procesów biznesowych
Dostosowanie do wzrostu firmy
Usprawnienie konsolidacji finansowych
Ulepszenie nieefektywnych procesów biznesowych
Dostosowanie do wzrostu firmy
(Zakres): Większy zakres wdrożenia jest związany z:
Brakiem integracji przedsiębiorstwa w efekcie wdrożenia
Wymaganą większą współpracą działów
Zwykle zaawansowanym zapleczem technicznym
Większym poziomem oporu pracowników
Wymaganą większą współpracą działów
(Wielkość): Najistotniejszymi barierami, na które napotykają MŚP podczas wdrażania SZ są:
Koszt SZ
Przyzwyczajenie do obecnego systemu
Dopasowanie SZ
Opór pracowników
Opór pracowników
Determinanty wdrażania SZ mające większe znaczenie w Polsce niż wśród krajów wysokorozwiniętych obejmują następujące zagadnienia:
postawy ludzi ( ppl's attitudes)
infrastruktura
zmiana procesów biznesowych (BPR)
cechy systemu (system characteristics)
postawy ludzi ( ppl's attitudes)
infrastruktura
Na podstawie analizowanego przypadku wdrożenia systemu Digitland w firmie dystrybucyjnej, możemy sformułować następujące zalecenia dla projektów wdrożeniowych:
należy zatrudnić kierownika projektu z firmy zewnętrznej
należy maksymalnie wydłużyć fazę równoległej pracy w starym oraz nowym systemie
należy ograniczyć do minimum kontakty z dostawcą systemu
dobrze jest przeprowadzić analizę przedwdrożeniową przed rozpoczęciem właściwego wdrożenia
dobrze jest przeprowadzić analizę przedwdrożeniową przed rozpoczęciem właściwego wdrożenia
(Zakres): Większy zakres wdrożenia jest związany z:
Potencjalnie większymi korzyściami integracyjnymi
Większym poziomem skomplikowania projektu
Zwykle krótszym czasem trwania projektu
Większym wyzwaniem organizacyjnym
Potencjalnie większymi korzyściami integracyjnymi
Większym poziomem skomplikowania projektu
Większym wyzwaniem organizacyjnym
(Poziom rozwoju): Czy wg prog. Przemysława Lecha wybór kryteriów systemu zintegrowanego w polskich przedsiębiorstwach różni się od tych w krajach wysokorozwiniętych:
nie różni się
w nieznacznym stopniu
głównie w branży informatycznej
w znacznym stopniu
nie różni się
Procedura MRP:
wykorzystuje zestawienie materiałów (strukturę produktu), aby przekształcić potrzeby netto poziomu ostatniego na potrzeby brutto poziomu następnego
korzysta jedynie ze struktury produktu i wielkości zapasu
rozpoczyna się od wykorzystania GHP dla znalezienia potrzeb brutto pozycji z poziomu 0
używa czasu realizacji zamówienia i innych istotnych informacji, aby znaleźć czas zamówienia
rozpoczyna się od wykorzystania GHP dla znalezienia potrzeb brutto pozycji z poziomu 0
używa czasu realizacji zamówienia i innych istotnych informacji, aby znaleźć czas zamówienia
Wg. Badań przeprowadzonych wśród wdrożeń w polskich przedsiębiorstwach dotyczących determinant, system:
jest postrzegany przede wszystkim jako bariera
występuje przede wszystkim jako czynnik sukcesu
jest postrzegany jako determinanta przede wszystkim przez użytkowników
jest postrzegany jako determinanta przede wszystkim przez kierowników projektów
jest postrzegany przede wszystkim jako bariera
jest postrzegany jako determinanta przede wszystkim przez użytkowników
Badając cykl życia SZ możemy stwierdzić, że wdrożenia w przedsiębiorstwach polskich, w porównaniu z przedsiębiorstwami brytyjskimi, cechuje:
zakończenie projektu po fazie Routinization lub Decline
zakończenie projektu po fazie Infusion
szybciej zmieniające się wymagania w stosunku do systemu
traktowanie analizy przedwdrożeniowej jako osobnego projektu
zakończenie projektu po fazie Routinization lub Decline
szybciej zmieniające się wymagania w stosunku do systemu
traktowanie analizy przedwdrożeniowej jako osobnego projektu
(Fazy): Rozpatrując model cyklu życia Initiation – Infusion, w której fazie szkolenia są krytycznym czynnikiem dla wdrożenia systemu:
Acceptance //Organizational members are induced to commit to IT application usage.
Adaptation //rozwijanie, utrzymywanie aplikacji IT
Routinization
Adoption //podjecie decyzji o np. wdrożeniu danego systemu
Adaptation //rozwijanie, utrzymywanie aplikacji IT

Powiązane tematy

Inne tryby