Fiszki

Własność intelektualna egzamin 101-120

Test w formie fiszek Pytania na egzamin 101-120
Ilość pytań: 19 Rozwiązywany: 3019 razy
Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenia
jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną opłatę za pozowanie
nie jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną opłatę za pozowanie
nie jest wymagane, jeżeli osoba ta nie otrzymała umówioną opłatę za pozowanie
nie jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną opłatę za pozowanie
Rozpowszechnianie wizerunku osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem
wymaga zezwolenia na piśmie
wymaga zezwolenia
nie wymaga zezwolenia
nie wymaga zezwolenia
Jeżeli osoba, do której korespondencja jest skierowana nie wyraża innej woli, rozpowszechnianie korespondencji w okresie 20 lat od jej śmierci wymaga zezwolenia
organizacji zbiorowego zarządzania
małżonka, a w jego braku kolejnego zastępcy: rodziców lub rodzeństwa
urzędu pocztowego
małżonka, a w jego braku kolejnego zastępcy: rodziców lub rodzeństwa
Działania aktorów, recytatorów, dyrygentów itp. w sposób twórczy przyczyniający się do powstania wykonania są
wykonaniami, które nie są prawami pokrewnymi
prawami sztuki
artystycznymi wykonaniami, które są prawami pokrewnymi
artystycznymi wykonaniami, które są prawami pokrewnymi
Prawo do wynagrodzenia za korzystanie z artystycznego wykonania lub za rozporządzenie prawami do takiego wykonania określone w umowie albo przyznane w przepisach prawa wygasa z upływem
50 lat następujących, po roku, w którym artystyczne wykonanie ustało
60 lat następujących, po roku, w którym artystyczne wykonanie ustało
70 lat następujących, po roku, w którym artystyczne wykonanie ustało
50 lat następujących, po roku, w którym artystyczne wykonanie ustało
Jeżeli po ustaleniu artystycznego wykonania nastąpiła publikacja utrwalenia tego wykonania lub jego publiczne odtworzenie, okres ochrony liczy się
zależy wszystko od stanu ustalenia
od tych zdarzeń, a gdy miały miejsce obydwa - od tego co wcześniej
od chwili śmierci artysty wykonawczego
od tych zdarzeń, a gdy miały miejsce obydwa - od tego co wcześniej
Kierownik zespołu
nie jest umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
jest umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
jest częściowo umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
jest umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
Fonogramem jest
pierwsze utrwalenie sekwencji
utwór audiowizualny
pierwsze utrwalenie warstwy dźwiękowej wykonanego utworu albo innych zjawisk akustycznych
pierwsze utrwalenie warstwy dźwiękowej wykonanego utworu albo innych zjawisk akustycznych
Wideogramem jest
pierwsze utrwalenie sekwencji ruchomych obrazów z dźwiękiem lub bez, niezależnie od tego czy stanowi ono utwór audiowizualny
utwór wizualny
pierwsze utrwalenie warstwy dźwiękowej
pierwsze utrwalenie sekwencji ruchomych obrazów z dźwiękiem lub bez, niezależnie od tego czy stanowi ono utwór audiowizualny
Prawo do rozporządzania i korzystania z fonogramu lub wideogramu gaśnie z upływem
70 lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
60 lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
50 lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
50 lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
Prawo do rozporządzania i korzystania z nagrań programów gaśnie z upływem
50 lat następujących po roku pierwszego nadania programu
70 lat następujących po roku pierwszego nadania programu
60 lat następujących po roku pierwszego nadania programu
50 lat następujących po roku pierwszego nadania programu
Wydawcy, który jako pierwszy w sposób zgodny z prawem opublikował lub w inny sposób rozpowszechnił utwór, którego czas ochrony już wygasł, a jego egzemplarze
50 lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechniania
25 lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechniania
30 lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechniania
25 lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechniania
Temu, kto po upływie czasu ochrony prawa autorskiego do utworu przygotował jego wydanie krytyczne lub naukowe …
50 lat od daty publikacji
20 lat od daty publikacji
30 lat od daty publikacji
30 lat od daty publikacji
Zezwolenia na zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi udziela organizacjom dającym …
minister właściwy ds. kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Prezes Funduszu Promocji Twórczości
Prezes rady ministrów
minister właściwy ds. kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Nadzór nad organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi sprawuje
Prezes Rady Ministrów
Prezes Funduszu Promocji Twórczej
minister właściwy ds. kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
minister właściwy ds. kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
może bez ważnych powodów odmówić podjęcia zarządzania tylko prawem autorskim
nie może bez ważnych powodów odmówić podjęcia zarządzania prawem autorskim lub prawem pokrewnym
może bez ważnych powodów odmówić podjęcia zarządzania prawem autorskim lub prawem pokrewnym
nie może bez ważnych powodów odmówić podjęcia zarządzania prawem autorskim lub prawem pokrewnym
Organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
nie może bez ważnych powodów odmówić zgody na korzystanie z utworów lub artystycznych wykonań w granicach wykonanego przez siebie zarządu
może bez ważnych powodów odmówić zgody na korzystanie tylko z utworów
może bez ważnych powodów odmówić zgody na korzystanie z utworów lub artystycznych wykonań w granicach wykonanego przez siebie zarządu
nie może bez ważnych powodów odmówić zgody na korzystanie z utworów lub artystycznych wykonań w granicach wykonanego przez siebie zarządu
Jeżeli na danym polu eksploatacji działa więcej niż jedna organizacja zbiorowego zarządzania, organizacją właściwą w rozumieniu ustawy jest organizacja …
Prezesa Rady Ministrów
Komisja praw autorskich
ministra właściwego ds. kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Komisja praw autorskich
Środki Funduszu Promocji Twórczości przeznacza się na
tylko stypendia dla twórców
tylko pomoc socjalna dla twórców
stypendia dla twórców, pokrycie w całości lub części kosztów wydań utworów o szczególnym znaczeniu dla kultury i nauki polskiej oraz wydań dla niewidomych i pomoc socjalną dla twórców
stypendia dla twórców, pokrycie w całości lub części kosztów wydań utworów o szczególnym znaczeniu dla kultury i nauki polskiej oraz wydań dla niewidomych i pomoc socjalną dla twórców

Powiązane tematy

Inne tryby