Fiszki

SCZ kolo2

Test w formie fiszek Poprawiony odt z elka.mine
Ilość pytań: 24 Rozwiązywany: 1353 razy
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych rzadko kiedy wynoszą
10 kb/s
1 Mb/s
100 kb/s
> 10 Mb/s
< 1 kb/s
> 10 Mb/s
< 1 kb/s
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na zwiększenie odporności na uszkodzenia węzła to:
drzewo
pierścień
magistrala
topologia dowolna
gwiazda
magistrala
topologia dowolna
gwiazda
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na regenerację sygnału to:
pierścień
drzewo
gwiazda
magistrala
topologia dowolna
pierścień
drzewo
topologia dowolna
Sieci czujnikowe w samolotach typowo komunikują się za pośrednictwem:
linii radiowej
skrętki zasilanej
przewodu wielożyłowego
linii energetycznej 230V/50Hz
światłowodu
przewodu wielożyłowego
światłowodu
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystujące komunikację po skrętce może wynosić:
10 000 węzłów
10 węzłów
2 węzły
1000 węzłów
100 węzłów
10 000 węzłów
10 węzłów
2 węzły
1000 węzłów
100 węzłów
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystujące komunikację po linii energetycznej może wynosić:
10 węzłów
10 000 węzłów
1 000 węzłów
2 węzły
100 węzłów
10 węzłów
2 węzły
100 węzłów
Norma CENELEC zaleca, aby komunikacja:
dostawcy energii była w paśmie B
dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie D
odbiorcy energii była w paśmie C
dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie C
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie:
130 kHz
13,56 MHz ; 27,12 MHz ; 40,68 MHz ; 5,8 GHz ; 24,125 GHz
2,45 GHz
31,57 MHz
1,869 GHz
433,9 MHz
13,56 MHz ; 27,12 MHz ; 40,68 MHz ; 5,8 GHz ; 24,125 GHz
2,45 GHz
433,9 MHz
Skrót HD w sieciach oznacza:
Heavy Duty
Half Duplex
Hamming Distance
Host Data
High Definition
Hamming Distance
Sieci stosowane w przemyśle to:
InterBus-S
Linet
CAN, SDS
DeviceNet
D2B
HART
InterBus-S
CAN, SDS
DeviceNet
HART
Sieci czujnikowe w przemyśle typowo komunikują się za pośrednictwem:
Linii energetycznej 230V/50Hz
Przewodu wielożyłowego
Linii radiowej
Skrętki zasilanej
Światłowodu
Skrętki zasilanej
Światłowodu
Sieci wykorzystywane w inteligentnych budynkach to:
X-10
EIB
MOST
HOME (HOME RF przeciwnie)
Lin (Linet przeciwnie)
CAN, Mete-Bus, Linet, LonWorks, CEBus, INsteon
D2B
X-10
EIB
CAN, Mete-Bus, Linet, LonWorks, CEBus, INsteon
Sieci stosowane w pojazdach samochodowych:
TTP/C
LIN, M-BUS, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN, FlexRay, TTCAN
FastDrive
CAN
Linx
Byteflight
TTP/C
LIN, M-BUS, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN, FlexRay, TTCAN
CAN
Byteflight
Światłowody są stosowane w sieci:
MOST
FlexRay
MI-BUS
Byteflight
CAN
D2B
MOST
FlexRay
Byteflight
D2B
Protokoły dostępu do sieci to:
TTP
TokenRing
Aloha
CLS
TokenPassing, Polling, TimeScan
CSMA/CA
Aloha
TokenPassing, Polling, TimeScan
CSMA/CA
Norma IEEE 1451 określa:
prędkość transmisji
układ sygnałów w gniazdu interfejsu do czujnika
format TEDS
format preambuły
format ramki
format TEDS
z tej samej baterii dłużej pracować będzie węzeł w standardzie:
HomeRF niż Bluetooth
Bluetooth niż ZigBee
Wifi niż ZigBee
Nokia30 niż HomeRF
Nokia30 niż ZigBee
HomeRF niż Bluetooth
Sieci oparte o CAN to:
NMEA 2000
Device Net
SAE J1939
SDS
CANopen
NMEA 2000
Device Net
SAE J1939
SDS
CANopen
CAN 2.0A różni się od wersji 2.0B:
długością pola identyfikatora
długością przerwy pomiędzy ramkami
długością pola danych
długością pola kontrolnego
długością pola CRC
długością pola identyfikatora
Sieć VAN jest stosowana w samochodach marki
BMW
Ford
Opel
Renault, Peugeot
Fiat
Volvo
Audi
Renault, Peugeot
Volvo
Standard HART
ma pętlę 0-20mA
jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
ma prędkość transmisji = 50B/s (1.2kbp\s)
jest wycofywany
ma preambułę AA:AA (min. 3x FF)
jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
ma prędkość transmisji = 50B/s (1.2kbp\s)
jest wycofywany
Protokół AODV służy do:
wykrywania ukrytych węzłów
utrzymania trasy
wykrywania odkrytych węzłów
optymalizacji trazy
wykrywania trasy
wykrywania ukrytych węzłów
utrzymania trasy
wykrywania trasy
Protokół DSR służy do
Wykrywania trasy
Optymalizacji trasy
Utrzymania trasy
Usypiania węzłów
Ukrywania węzłów
Wykrywania trasy
Utrzymania trasy
Węzły EIB
nie wymagają konfiguracji
mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
są kompatybilne z KNX
są dopuszczone w Europie
komunikują się po skrętce
komunikują się po linii 110V
są kompatybilne z KNX
są dopuszczone w Europie
komunikują się po skrętce

Powiązane tematy

Inne tryby