Strona 2

Marketing Międzynarodowy

Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
diagram Ishikawy
mapy percepcji
badanie dystansu psychicznego
cross promotion
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
rozpoznaniu potencjału konkurentów
Dostosowaniu się do uwarunkowań międzykulturowych
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Dyferencjacja
Innowacja produkcyjno-rynkowa
Adaptacja rynku
Penetracja rynku
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
preferowanie produktów zagranicznych kosztem krajowych
obojętność wobec kraju pochodzenia produktu, kierowanie się przy decyzji zakupu tylko jego cechami
zjawisko polegające na preferowaniu zakupu produktów krajowych, oparte na przesłankach moralnych, ekonomicznych lub emocjonalnych
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
PRESTCOM
PEST
LINUKS
SWOT
SLEPT
PESTEL
SWAT
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
takie pojęcie nie występuje
problemy sektora finansowego
oddziaływanie czynników kulturowych
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
kwestii etyki w biznesie międzynarodowym
analizy uwarunkowań technologicznych
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
problemów legislacyjnych
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Kotabe i Helsen
Kotler i Levitt
Cateora i Hoandler
Ahonen i Nikunen

Powiązane tematy

#marketing #miedzynarodowy #test