Strona 1

Zarządzanie strategiczne Wszib

Pytanie 1
Strategiczna analiza luki to:
a) Metoda za pomocą której bada się dostosowanie istniejącej strategii i sposobów działania organizacji,
c) Koncepcja globalna wykorzystująca dorobek planowania strategicznego i kontroli strategicznej oraz wzbogacająca ten dorobek o te elementy, które zwiększają sprawność organizacji.
b) Metoda wykorzystywana do oceny trendów dotyczących m.in. zasobów, skutków inwestowania
Pytanie 2
Pesymistyczny scenariusz stanów otoczenia:
a) Składa się z trendów, które mają największe prawdopodobieństwo występowania niezależnie od potencjalnej siły pozytywnego czy negatywnego wpływu,
b) Tworzą te trendy, które w odniesieniu do danego czynnika wywierają największy negatywny wpływ na organizacje niezależnie od prawdopodobieństwa ich wystąpienia
c) Zawiera te trendy, które niezależnie od potencjalnej siły wpływu pozytywnego czy negatywnego mają najmniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia.
Pytanie 3
Prawdą jest że efekt skali
a) Jest ściśle związany ze strategią zróżnicowania,
c) Odnosi się do obniżenia jednostkowego kosztu wyrobu w miare wzrostu wielkości produkcji,
d) Nie przeciwdziała wejściu nowych inwestorów …
b) Nie może występować w niemal każdej funkcji przedsiębiorstwa, np. produkcji, zaopatrzeniu, pracach badawczo – rozwojowych
Pytanie 4
Bariery wejścia do sektora stanowić mogą m.in
Ekonomia skali,
Luka nadmiaru
Luka niedoboru
Duża skala nabywców
Pytanie 5
Wartości przejmowane w zarządzaniu strategicznym to
d) Orientacja na przeszłość i współdziałanie
c) Otwartość i orientacja na przeszłość
b) Otwartość, kompleksowość i kreatywność,
a) Orientacja na przyszłość i przeszłość
Pytanie 6
Jakościowe metody prognostyczne to m.in.
a) Burza mózgów, techniki regresji statystycznej, scenariusze wydarzeń,
c) Metoda quest, zbiorowe opinie kierownictwa, scenariusze wydarzeń.
b) Metoda delficka, ekstrapolacja trendów, metoda quest
Pytanie 7
Quest to :
a) Metoda portfelowa
b) Metoda scenariuszowa
c) Uproszczona metoda delficka
Pytanie 8
Grupa nabywców jest silna m.in. gdy:
c) Nabywcy nie dysponują pełną informacją
a) Dokonuje ilościowo dużych zakupów
b) Nabywcy mają niskie zyski

Powiązane tematy