Fiszki

Zarządzanie strategiczne Wszib

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 15 Rozwiązywany: 7196 razy
Strategiczna analiza luki to:
a) Metoda za pomocą której bada się dostosowanie istniejącej strategii i sposobów działania organizacji,
c) Koncepcja globalna wykorzystująca dorobek planowania strategicznego i kontroli strategicznej oraz wzbogacająca ten dorobek o te elementy, które zwiększają sprawność organizacji.
b) Metoda wykorzystywana do oceny trendów dotyczących m.in. zasobów, skutków inwestowania
a) Metoda za pomocą której bada się dostosowanie istniejącej strategii i sposobów działania organizacji,
Pesymistyczny scenariusz stanów otoczenia:
b) Tworzą te trendy, które w odniesieniu do danego czynnika wywierają największy negatywny wpływ na organizacje niezależnie od prawdopodobieństwa ich wystąpienia
c) Zawiera te trendy, które niezależnie od potencjalnej siły wpływu pozytywnego czy negatywnego mają najmniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia.
a) Składa się z trendów, które mają największe prawdopodobieństwo występowania niezależnie od potencjalnej siły pozytywnego czy negatywnego wpływu,
b) Tworzą te trendy, które w odniesieniu do danego czynnika wywierają największy negatywny wpływ na organizacje niezależnie od prawdopodobieństwa ich wystąpienia
Prawdą jest że efekt skali
a) Jest ściśle związany ze strategią zróżnicowania,
d) Nie przeciwdziała wejściu nowych inwestorów …
b) Nie może występować w niemal każdej funkcji przedsiębiorstwa, np. produkcji, zaopatrzeniu, pracach badawczo – rozwojowych
c) Odnosi się do obniżenia jednostkowego kosztu wyrobu w miare wzrostu wielkości produkcji,
c) Odnosi się do obniżenia jednostkowego kosztu wyrobu w miare wzrostu wielkości produkcji,
Bariery wejścia do sektora stanowić mogą m.in
Duża skala nabywców
Ekonomia skali,
Luka nadmiaru
Luka niedoboru
Ekonomia skali,
Wartości przejmowane w zarządzaniu strategicznym to
c) Otwartość i orientacja na przeszłość
d) Orientacja na przeszłość i współdziałanie
b) Otwartość, kompleksowość i kreatywność,
a) Orientacja na przyszłość i przeszłość
b) Otwartość, kompleksowość i kreatywność,
Jakościowe metody prognostyczne to m.in.
c) Metoda quest, zbiorowe opinie kierownictwa, scenariusze wydarzeń.
a) Burza mózgów, techniki regresji statystycznej, scenariusze wydarzeń,
b) Metoda delficka, ekstrapolacja trendów, metoda quest
b) Metoda delficka, ekstrapolacja trendów, metoda quest
Quest to :
b) Metoda scenariuszowa
c) Uproszczona metoda delficka
a) Metoda portfelowa
c) Uproszczona metoda delficka
Grupa nabywców jest silna m.in. gdy:
a) Dokonuje ilościowo dużych zakupów
c) Nabywcy nie dysponują pełną informacją
b) Nabywcy mają niskie zyski
a) Dokonuje ilościowo dużych zakupów
9. Czynniki determinujące nasilenie konkurencji w sektorze to:
b) Stały wzrost popytu,
c) Różnorodność i duża liczebność konkurentów.
a) Wysokie bariery wyjścia,
c) Różnorodność i duża liczebność konkurentów.
Składniki kontekstowego otoczenia przedsiębiorstwa to:
a) Nabywcy, dostawcy substytutów, politycy
d) Istniejący konkurenci, rząd, dostawcy.
c) Nowe technologie, rząd, środowisko naturalne,
b) Dostawcy, klienci, konkurenci
b) Dostawcy, klienci, konkurenci
Siła przetargowa dostawców rośnie gdy:
c) Wyroby grupy dostawców nie są zróżnicowane
b) Sektor jest znaczącym klientem dla grupy dostawców
a) Grupa dostawców stwarza realną groźbę integracji w przód
a) Grupa dostawców stwarza realną groźbę integracji w przód
Powolny wzrost sektora przyczynia się do
a) Ustabilizowania rywalizacji między konkurentami
c) Osłabienia rywalizacji między konkurentami.
b) Wzrostu rywalizacji między konkurentami
b) Wzrostu rywalizacji między konkurentami
Źródłami barier wyjścia z sektora nie są z pewnością
d) Restrykcje państwowe i społeczne
b) Przeszkody emocjonalne
c) Możliwe działania odwetowe konkurentów
a) Wyspecjalizowane zasoby
c) Możliwe działania odwetowe konkurentów
Strategia na poziomie jednostki … powinna odpowiedzieć na pytanie:
d) Jak wykorzystać zasoby ludzkie będące w dyspozycji przedsiębiorstwa
b) Jak koordynować pracę działów funkcjonalnych przedsiębiorstwa,
a) Jak alokować środki między jednostki biznesowe wchodzące w skład portfela przedsiębiorstwa
c) Jak wygrać z konkurencją w sektorze w którym działa przedsiębiorstwo
c) Jak wygrać z konkurencją w sektorze w którym działa przedsiębiorstwo
Analiza otoczenia kontekstowego przebiega m.in.. w następujących obszarach
a) Przedmiotowym, podmiotowym
b) Technologicznym, polityczno-prawnym, socjo-kulturowym, ekonomicznym
c) Konkurencji, dostawców, odbiorców
b) Technologicznym, polityczno-prawnym, socjo-kulturowym, ekonomicznym

Powiązane tematy

Inne tryby