Pytania i odpowiedzi

kollopa

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. opa
Ilość pytań: 86 Rozwiązywany: 2631 razy
Pytanie 21
Co to jest namiastka w RMI?
Jest to lokalny przedstawiciel obiektu zdalnego. Dla użytkownika wywołującego metody zdalnego obiektu jest zdalną referencją.
Pytanie 22
Wymień kroki projektowe aplikacji RMI po stronie serwera
1. Zdefiniuj interfejs zdalnego obiektu 2. Zaimplementuj zdalny interfejs 3. Kompilacja klasy serwera 4. Kompilacja kompilatorem zrębów
Pytanie 23
Wymień dwie cechy interfejsu zdalnego w RMI
• Musi być publiczny • Musi rozszerzać interfejs java.rmi.Remote
Pytanie 24
Co to jest policytool?
Jest to program umożliwiający wyświetlanie i edycję plików polis.
Pytanie 25
Co to jest rmic?
Jest to kompilator zrębów.
Pytanie 26
Co to jest object marshaling?
Zbieranie parametrów zdalnych wywołań, definiowanie niskopoziomowych mechanizmów przygotowania obiektów do przesłania, ich serializacji i odwrotnego procesu po przesłaniu
Pytanie 27
Wymień nazwy dwóch pakietów infrastruktury RMI
• Java.rmi.activation • Java.rim.dgc
Pytanie 28
Wymień nazwy trzech ważnych klas w infrastrukturze RMI
RemoteServer, RemoteObject, LocateRegistry
Pytanie 29
Wymień podstawową różnicę pomiędzy prostą i złożoną aplikacją RMI
W aplikacji złożonej obiekty obu stron (klienta i serwera) udostępniają metody do zdalnych wywołań.
Pytanie 30
Na czym polega wzorzec fabryki?
Jest to zdalny obiekt, który utworzy właściwy obiekt obsługujący żądania klienta, dopiero wtedy, gdy klient będzie tego potrzebował.
Pytanie 31
Na czym polega aktywacja obiektów w RMI?
Mechanizm aktywacji pozwala na usypianie obiektów aktualnie nieużywanych (poprzez np. serializację) i ponowną aktywację gdy obiekty te znowu będą potrzebne (np. deserializacja).
Pytanie 32
Podaj definicję bezpieczeństwa (safety)/żywotności (liveness) działania programów
Bezpieczeństwo - program będzie działać zgodnie z założeniami i nic złego się nie stanie. Żywotność – program będzie działać w ogóle.
Pytanie 33
Wymień przyczyny braku bezpieczeństwa (safety)/żywotności (liveness) programów
• Wymagane zmiany stanu obiektów zwykle nie zachodzą w sposób synchroniczny • Błędy programisty • Niespójność pamięci • Zagłodzenie • Zakleszczenie • Uwięzienie
Pytanie 34
Wymień wady/zalety programowania współbieżnego
Zaletami są przede wszystkim zrównoleglenie zadań (szybsze działanie) i dostęp do wspólnych danych. Z dostępem do wspólnych danych wiążą się jednak wady – programy współbieżne często nie są bezpieczne/żywotne (najczęściej przez błędy programistów)
Pytanie 35
Co to jest wątek?
Jest to zestaw 3 elementów – procesor, pamięć programu i pamięć danych.
Pytanie 36
Wymień warstwy typowej aplikacji WWW
GUI <- sieć -> Aplikacja WWW<- sieć -> baza danych
Pytanie 37
Wymień cechy aplikacji WWW
Zalety: • Nieduży koszt urządzeń dostępowych • Wygoda administrowania aplikacjami • Łatwość użytkowania
Pytanie 38
Rozwiń skrót HTTP
Hyper Text Transfer Protocol
Pytanie 39
Rozwiń skrót HTML
Hiper Text Markup Language
Pytanie 40
Rozwiń skrót XML
eXtensible Markup Language

Powiązane tematy