Pytania i odpowiedzi

TEST CONTROLLING 1

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. TEST CONTROLLING 1
Ilość pytań: 268 Rozwiązywany: 18549 razy
Pytanie 21
21. Na kryteria mierników oceny centrów odpowiedzialności składa się:
a. Adekwatność
b. Użyteczność
c. Siła
Pytanie 22
22. Specyficzne korekty wielkości księgowych w koncepcji zysku ekonomicznego:
b. Przekładają informację księgowe na ekonomiczną rzeczywistość
d. Są łatwe do zrozumienia dla menadżerów spoza działu finansowego
Pytanie 23
23. Wg jakich kryteriów oceniani są menadżerowie centrum przychodów:
a. Różnicy między przychodami ze sprzedanych produktów a planowanymi kosztami
Pytanie 24
24. W jakim celu tworzy się budżet kosztów:
a. W celu koordynowania z innymi działami np. z finansowaniem wydatków
c. Dla celów kontroli
d. Aby zaplanować wynik całościowy przedsiębiorstw
Pytanie 25
25. Marża pokrycia kosztów I to różnica między:
a. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami zmiennymi sprzedanych produktów
Pytanie 26
26. Do wyznaczenia miernika poziomu realizacji zamówień musisz znać:
c. Przychody ze sprzedaży
Pytanie 27
27. Których kosztów NIE zalicza się do kosztów pośrednich?
d. Kosztów energii technologicznej
Pytanie 28
28. Które z mierników nie są oparte na danych ze sprawozdań finansowych?
a. Niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
Pytanie 29
29. Poziom wskaźnika ROI zależy od:
a. Wielkości aktywów operacyjnych wykorzystywanych przez centrum
b. Średniej wartości aktywów operacyjnych
c. Zrealizowanych przychodów ze sprzedaży
Pytanie 30
30. Wskaźnik dotrzymania limitu kosztów stałych oblicza się wzorem:
a. Koszty stale poniesione/ koszty stałe budżetowe *100
Pytanie 31
31. Do oceny pracy centrum przychodów controller powinien przyjąć kilka mierników. Dobór mierników będzie zależny od:
b. Specyfiki branży, w której działa dana firma
d. Przychodów firmy
Pytanie 32
32. Centrum wyników wyodrębnione na podstawie grup klientów lub według geograficznych obszarów sprzedaży będzie ponosić koszty stałe związane z:
a. Organizacją marketingu
b. Organizacja sprzedaży
Pytanie 33
33. Co zaliczamy do instrumentów pobudzania sprzedaży?
a. Opusty cenowe
d. Udział w rynku?
Pytanie 34
34. Ocena spółki oparta na ROI:
b. Jest istotna dla krótkich okresów
Pytanie 35
35. Który ze wskaźników nie powinien być odnoszony do wielkości budżetowanej?
c. Stopień satysfakcji klientów
Pytanie 36
36. Znane są podane wartości: przychody ze sprzedaży centrum, liczba obsługiwanych klientów i liczba zatrudnionych w centrum przychodów. Który miernik możesz wyliczyć?
c. Średnia sprzedaż na klienta
d. Średnia sprzedaż na pracownika centrum
Pytanie 37
37. Dla których mierników pożądany jest brak zmian lub zmniejszenie wartości miernika:
b. Cykl zapasów
c. Cykl należności
Pytanie 38
38. Na niewłaściwą realizacje planu składają się :
a. Niewykonanie ustalonych działań
c. Niewykorzystanie planowanych zasobów
d. Niedążenie do ustalonego celu
Pytanie 39
39. Do wyznaczenia poziomu reklamacji musimy znać wartość:
a. Przychody ze sprzedaży centrum
b. Wartości zareklamowanej produkcji
Pytanie 40
40. Mierniki służące do oceny centrum przychodów można ująć w grupy jako:
c. Mierniki oparte na przychodach ze sprzedaży
d. Mierniki dotyczące poziomu efektywności zarządzania zasobami centrum

Powiązane tematy

#test #controlling #1