Dominującą koncepcją zarządzania jest zarządzanie marketingowe
wytwarza się produkty bogate w wiedze
Najważniejsze jest minimalizowanie kosztów
Skoncentrowanie marketingu na relacjach
wytwarza się produkty bogate w wiedze
Skoncentrowanie marketingu na relacjach
Do zasobów niematerialnych organizacji zalicza się:
Zasób ludzki
Zasoby finansowe
Kulturę organizacyjną
Zasób ludzki
Kulturę organizacyjną
Licencje to element:
Własności intelektualnej
Kapitału ludzkiego
Kapitału strukturalnego
Własności intelektualnej
Do cech organizacji opartych na wiedzy zalicza się
Źródłem władzy menedżerskiej jest posiadana wiedza
Wartość rynkowa zdeterminowana jest przez wartość zasobów niematerialnych
Wykorzystanie proaktywnych strategii konkurowania
Oparcie sposobów działania na sformalizowanych procedurach
Najważniejszym zasobem są środki finansowe
Traktowanie zdarzeń nietypowych jako zagrożenie
Źródłem władzy menedżerskiej jest posiadana wiedza
Wartość rynkowa zdeterminowana jest przez wartość zasobów niematerialnych
Wykorzystanie proaktywnych strategii konkurowania
Wiedza w ujęciu zachodnim to:
Potwierdzone przekonanie
Wiedza o tym co wie człowiek
Informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
Uzasadnione i prawdziwe przekonanie
Informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
Do elementów wiedzy ugruntowanej zalicza się:
Wiedzę jawną
Produkty
Wiedzę zapisaną w umyśle człowieka
Markę
Produkty
Markę
Elementy techniczne, jak znajomość rzeczy i umiejętności są składnikiem:
Wiedzy jawnej
Elementów poznawczych
Kapitału strukturalnego
Wiedzy ukrytej
Wiedzy ukrytej
Japońskie ujęcie aktywów wiedzy, umiejętności i know-how indywidualnych osób zalicza do:
Konceptualnych aktywów wiedzy
Kapitału społecznego
Doświadczalnych aktywów wiedzy
Kapitału strukturalnego
Doświadczalnych aktywów wiedzy
W japońskiej koncepcji zarządzania wiedzą:
Informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
Informacja jest składnikiem wiedzy
Informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
Zarządzanie wiedzą to:
Proces transferu, kreowania, zapisywania i wykorzystania wiedzy Proces transferu, kreowania, zapisywania i wykorzystania wiedzy
Proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
Stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
Proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
Stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
Do funkcji cyklicznych zarządzania wiedzą zalicza się:
Organizowanie
Planowanie
Decydowanie
Koordynowanie
Organizowanie
Planowanie
Do faz procesu SECI zalicza się:
Internacjonalizację
Empiryczne uczenie się
eksternalizacje
Kombinację
Customizację
socjalizacje
eksternalizacje
Kombinację
socjalizacje
Jeśli:
Organizacja stawia na transfer i rozwój wiedzy ukrytej powinna szczegółowo programować zachowania pracowników i uniemożliwiać rozwój nieformalnych kontaktów pracowników
Organizacja stosuje strategię tworzenia wiedzy powinna oprzeć swój system zarządzania wiedzą na strategii personalizacji
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji należy rozwijać u pracowników umiejętności obsługi systemów komputerowych
Organizacja stosuje strategię tworzenia wiedzy powinna oprzeć swój system zarządzania wiedzą na strategii personalizacji
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji należy rozwijać u pracowników umiejętności obsługi systemów komputerowych
Jeśli pracownik notuje wypowiedź szkoleniowca na temat sposobu obsługi sprzętu (górniczego?) to:
Pozyskuje wiedzę
Ugruntowuje wiedzę
Kodyfikuje wiedzę
Pozyskuje wiedzę
Kodyfikuje wiedzę
Jeśli pracownik opracował instrukcję obiegu dokumentów to:
Rozwinął syntetyczne aktywa wiedzy
Rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
Rozwija wiedzę ugruntowaną
Rozwinął syntetyczne aktywa wiedzy
Lojalność pracownika wobec samego siebie oznacza:
Że wizerunek klienta się nie liczy
Rekomendowanie samego siebie
Tworzenie pozytywnych relacji ze wszystkimi podmiotami otoczenia
Rekomendowanie samego siebie
Tworzenie pozytywnych relacji ze wszystkimi podmiotami otoczenia