Fiszki

Teorie strategii zaliczenie

Test w formie fiszek Przydatne pytania na zaliczenie
Ilość pytań: 98 Rozwiązywany: 3988 razy
Gdy zależy nam na przełamywaniu stereotypów w rozwiązaniu problemu
Należy wybrać podejście kreatywne
Należy określić plan działania i …
Należy wybrać podejście racjonalne
Należy wybrać podejście kreatywne
Na proces strategii w szkole ewolucyjnej składa się:
Wykorzystaniu podejścia scenariuszowego
Analiza SWOT
Zbieranie informacji w oparciu o nieformalne kanały
Tworzenie strategii przez zewnętrznych konsultantów
Zbieranie informacji w oparciu o nieformalne kanały
Konkurencja między firmami wg szkoły zasobowej rozpoczyna się od:
Walki na poziomie tworzenia kluczowych kompetencji
Walki o uzyskanie składowych technologii i umiejętności
Walki o udziały  rynkowe produktu finalnego ( końcowego)
Żadne z powyższych
Walki o uzyskanie składowych technologii i umiejętności
Zgodnie z modelem VRIO, strategiczne zasoby cechuje to, iż są:
Dostępne dla wszystkich firm na rynku
Są rzadkie
Są możliwe do substytucji
Niemożliwe do zastąpienia komplementariuszami
Są rzadkie
Kluczowym założeniem podejścia zasobowego jest:
Umiejętność korzystania z ulotnych szans
Formalizacja procedur działania
Budowa strategii na kluczowych kompetencjach
Korzystanie z realnych opcji
Budowa strategii na kluczowych kompetencjach
W ramach oceny strategii (wg Andrewsa) brane są pod uwagę:
Poziom ryzyka
Względny udział w rynku
Siła interesariuszy
Siła komplementariuszy
Poziom ryzyka
Barierą dla myślenia kreatywnego jest:
Brak zasobów
Brak szczegółowego celu
Brak konsekwencji w działaniu
Brak poparcia koalicji w organizacji
Brak zasobów
Szanse i zagrożenia w kreatywnym podejściu do strategii:
Wynikają z metody SPACE
Wynikają z wizji prezesa firmy / Zarządu
Wynikają z analiz ilościowych
Są tworzone przez zespół formułując strategię
Są tworzone przez zespół formułując strategię
Decyzje inwestycyjne realizowane w sekwencji z zachowaniem prawa do braku kontynuacji
To definicja strategii planistycznej
To definicja strategii prostych reguł
To definicja strategii realnych opcji
To definicja strategii dominującej logiki
To definicja strategii realnych opcji
Podstawą sukcesu Hondy na rynku USA były:
Wystarczyło mieć szczęście
Starannie wdrożony plan
Uczenie się i dopasowanie
Wszystkie powyższe
Uczenie się i dopasowanie
Szkoła pozycyjna w przeciwieństwie do zasobowej postrzegała konkurencję na poziomie
Budowie składowych technologii
Żadne z powyższych
Budowie kluczowych kompetencji
Produktu pierwotnego
Żadne z powyższych
Na proces formułowania strategii w szkole ewolucyjnej składa
Testowanie rozwiązań przed ich wprowadzeniem
Tworzenie koalicji uczestniczącej w formułowaniu strategii
Zbieranie informacji w sposób nieformalny
Wszystkie powyższe
Wszystkie powyższe
Z punktu widzenia szkoły realnych opcji niepewność jest:
Zagrożeniem i powinna być traktowana jako ryzyko
Minimalizowana dzięki opcjom
Szansą i może być wykorzystana
Pomijana dzięki zaawansowanemu aparatowi matematycznemu
Szansą i może być wykorzystana
Dlaczego inne firmy w tym Harley i firmy europejskie, nie odniosły tak spektakularnego sukcesu:
Wszystkie powyższe
Przyjęły obowiązującą definicję rynku i nie dokonywały żadnych modyfikacji
Strategie budowały na prognozach i twardych danych
Ich produkty nie były tak zaawansowane jak Hondy
Przyjęły obowiązującą definicję rynku i nie dokonywały żadnych modyfikacji
Proszę wskazać istotna zaletę szkoły planistycznej . Szkoła ta:
pozwala na wprowadzenie mechanizmów kontroli przez jasno wyznaczone cele
podkreśla rolę szeregowych pracowników w procesie budowy strategii
zwraca uwagę na zasoby niematerialne i ich rolę w budowie strategii
w swej klasycznej wersji pozwala na elastyczne dopasowanie się do otoczenia
pozwala na wprowadzenie mechanizmów kontroli przez jasno wyznaczone cele
Proces budowy strategii planistycznej rozpoczyna się od:
Określenia celów strategicznych
Analizy branży
Analizy grup strategicznych
Analizy procesów organizacyjnych
Określenia celów strategicznych
Zgodnie z racjonalnym podejściem w pierwszej kolejności powinniśmy
zdefiniować problem
wdrożyć rozwiązanie
zdefiniować interesariuszy problemu
zdefiniować rozwiązanie
zdefiniować problem
Barierą dla myślenia racjonalnego jest:
Brak pełnej informacji
Zbyt wiele pomysłów
Brak procedury postępowania
Brak wizji
Brak pełnej informacji
Zgodnie z modelem VIRO zasoby powinny być między innymi:
restrukturyzowane
trudne do imitacji
rozproszone
skoncentrowane
trudne do imitacji
Zgodnie z modelem VRIO, strategiczne zasoby firmy cechuje to, że są:
cenne, rzadkie, efektywnie zorganizowane, trudne do imitacji lub substytucji
zróżnicowane i pasujące do szans rynkowych
niemożliwe do zastąpienia substytutami
niematerialne i specyficznie skonfigurowane
cenne, rzadkie, efektywnie zorganizowane, trudne do imitacji lub substytucji

Powiązane tematy

Inne tryby