Fiszki

Teorie strategii zaliczenie

Test w formie fiszek Przydatne pytania na zaliczenie
Ilość pytań: 98 Rozwiązywany: 3982 razy
Kluczowe dla wypracowania strategii planistycznej jest:
przeprowadzenie analizy SWOT
przeprowadzenie analizy 5 sił konkurencji
zidentyfikowanie interesariuszy
zdefiniowanie kluczowych kompetencji firmy
przeprowadzenie analizy SWOT
Zaletą szkoły realnych opcji jest przyjęcie założenia, że:
wartość wariantów jest zależna od opcji giełdowych
prawdopodobieństwo opcji nie jest istotne statystycznie
firma powinna rozważać wiele opcji z możliwości braku kontynuacji
decydent zachowuje się zgodnie z modelem ograniczonej racjonalności
firma powinna rozważać wiele opcji z możliwości braku kontynuacji
Kluczowe kompetencje wg koncepcji Hamela i Prahalada powinny:
odznaczać się trudnością we wdrożeniu
być budowane na poziomie jednej dywizji
wszystkie powyższe
dawać dostęp do zasobów finansowych
odznaczać się trudnością we wdrożeniu
Wadą szkoły ewolucyjnej jest to, że:
strategia formułowana jest na zagrożeniach
organizacja nie ma wpływu na swój sukces
jest zbyt sformalizowana
procesy organizacyjne stają się rutyną
procesy organizacyjne stają się rutyną
Konkurencja między firmami wg szkoły zasobowej rozpoczyna się od:
walki o pozyskanie składowych technologii i umiejętności
walki na poziomie tworzenia kluczowych kompetencji
żadne z powyższych
walki o udział rynkowy produktu finalnego (końcowego)
walki o pozyskanie składowych technologii i umiejętności
Pierwszym krokiem dla procesu zarządzania strategicznego wg szkoły wzorca powinno być:
analiza silnych i słabych stron organizacji
pozyskanie informacji na temat organizacji ze źródeł nieformalnych
analiza branży w której funkcjonuje firma
jasne określenie celów organizacji
pozyskanie informacji na temat organizacji ze źródeł nieformalnych
Z punktu widzenia szkoły realnych opcji niepewność jest:
pomijalna dzięki zaawansowanemu aparatowi matematycznemu
minimalizowana dzięki opcjom
szansą i może być wykorzystana
zagrożeniem i powinna być traktowana jako ryzyko
szansą i może być wykorzystana
Myślenie kreatywne należy stosować gdy:
przy projektowaniu procesu produkcyjnego
pojawiają się złożone opisy problemu
problem jest czytelny
kluczowe jest zaangażowanie w rozwiązanie
kluczowe jest zaangażowanie w rozwiązanie
Na proces formułowania strategii w szkole ewolucyjnej składa się:
zbieranie informacji w oparciu o nieformalne kanały
analiza SWOT
wykorzystanie podejścia scenariuszowego
tworzenie strategii przez zewnętrznych konsultantów
zbieranie informacji w oparciu o nieformalne kanały
Proszę wskazać wadę szkoły zasobowej w strategii:
Wszystkie powyższe
Trudno jest zdefiniować kluczowe kompetencje - zbyt mało narzędzi
Wskazań tej szkoły nie można aplikować dla firm zdywersyfikowanych
Szkoła ta wskazuje na wewnętrzne podstawy budowy strategii
Szkoła ta wskazuje na wewnętrzne podstawy budowy strategii
Na proces formułowania strategii w szkole ewolucyjnej składa
Tworzenie koalicji uczestniczącej w formułowaniu strategii
Wszystkie powyższe
Zbieranie informacji w sposób nieformalny
Testowanie rozwiązań przed ich wprowadzeniem
Wszystkie powyższe
Decyzje inwestycyjne realizowane w sekwencji z zachowaniem prawa do braku kontynuacji
To definicja strategii prostych reguł
To definicja strategii dominującej logiki
To definicja strategii realnych opcji
To definicja strategii planistycznej
To definicja strategii realnych opcji
Istotą strategii realnych opcji jest:
Precyzyjna wycena opcji
Eliminacja czynnika ryzyka decyzji
Uproszczenie strategii
Podział dużych przedsięwzięć na mniejsze etapy
Podział dużych przedsięwzięć na mniejsze etapy
Wyższość zasobów niematerialnych nad materialnymi wynika z tego, że:
Zasoby niematerialne jest trudno wycenić
Zasoby niematerialne są dobrze zorganizowane;
Wszystkie powyższe
Zasoby niematerialne nie zużywają się w trakcie używania
Zasoby niematerialne nie zużywają się w trakcie używania
Aby rozwiązać problem prosty:
Patrzeć na problem z wielu różnych perspektyw
Należy zapewnić dostęp do informacji z wielu źródeł
Znaleźć zależność między przyczynami a problemem
Należy jasno komunikować wszystkie założenia
Znaleźć zależność między przyczynami a problemem
Kluczowe dla wypracowania strategii planistycznej jest:
Zdefiniowanie kluczowych kompetencji firmy
Przeprowadzenie analizy 5 sił konkurencji
Przeprowadzenie analizy SWOT
Zidentyfikowanie interesariuszy
Przeprowadzenie analizy SWOT
Zaletą szkoły realnych opcji jest przyjęcie założenia, że:
Wartość wariantów jest zależna od opcji giełdowych;
Firma powinna rozważać wiele opcji z możliwością braku kontynuacji
Decydent zachowuje się zgodnie z modelem organizacyjnej racjonalności
Prawdopodobieństwo opcji nie jest istotne statystycznie
Firma powinna rozważać wiele opcji z możliwością braku kontynuacji
Pierwszym krokiem dla procesu zarządzania strategicznego wg. Szkoły wzorca(ewolucyjnej) powinno być:
Pozyskiwanie informacji na temat organizacji ze źródeł nieformalnych
Jasne określenie celów organizacji
Analiza branży w której funkcjonuje firma
Analiza silnych i słabych stron w organizacji
Pozyskiwanie informacji na temat organizacji ze źródeł nieformalnych
Kierownicze kompetencje wg. Koncepcji Hamela i Prahalada powinny:
Wszystkie powyższe
Dawać dostęp do zasobów finansowych
Być budowane na poziomie jednej dywizji
Odznaczać się trudnością we wdrożeniu
Odznaczać się trudnością we wdrożeniu
W szkole pozycyjnej strategia jest uwarunkowana:
Wizją Prezesa
Atrakcyjnością branży
Silnymi i słabymi stronami organizacji
Kulturą organizacyjną
Atrakcyjnością branży

Powiązane tematy

Inne tryby