Fiszki

Systemy Zintegrowane 2

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 20 Rozwiązywany: 1738 razy
(Fazy) Które uwarunkowanie ma najistotniejsze znaczenie z perspektywy klienta na sukces wdrożenia systemu:
odpowiedni dostawca
odpowiednio wyselekcjonowany zespół wdrożeniow
poparcie zarządu
współpraca na linii klient – dostawca
poparcie zarządu
Na podstawie analizowanego przypadku wdrożenia systemu Digitland w firmie dystrybucyjnej, możemy spodziewać się następujących utrudnień podczas projektu wdrożeniowego:
spadek wydajności po uruchomieniu systemu
przyzwyczajenia i opór pracowników
problemy z dokupieniem większej liczby licencji programu
problemy z unifikacją danych spowodowane krótkim czasem wdrożenia
spadek wydajności po uruchomieniu systemu
przyzwyczajenia i opór pracowników
problemy z unifikacją danych spowodowane krótkim czasem wdrożenia
Rozpatrując cykl życia SZ w przedsiębiorstwach polskich i brytyjskich, do najważniejszych czynności wspólnie postrzeganych przez obydwa kraje zaliczamy:
uruchomienie systemu (Roll out) podczas fazy Acceptance(chyba)
osiąganie korzyści (Benefits) podczas fazy Adoption
testowanie (Testing) podczas fazy Adaptation
instalację i konfigurację systemu podczas fazy Adaptation
uruchomienie systemu (Roll out) podczas fazy Acceptance(chyba)
instalację i konfigurację systemu podczas fazy Adaptation
Cykl życia systemu wg Cooper i Zmud:
kładzie nacisk na fazach powdrożeniowych
obejmuje trzy fazy przedwdrożeniowe
obejmuje cztery fazy całego cyklu życia systemu
obejmuje sześć faz całego cyklu życia systemu
kładzie nacisk na fazach powdrożeniowych
obejmuje sześć faz całego cyklu życia systemu
(Interesariusze): Najczęstsze błędy interesariuszy:
pominięcie czynnika ludzkiego poprzez zaniedbanie szkoleń pracowników
postrzeganie ES jako skomplikowanego projektu
przecenienie możliwości organizacji do zaabsorbowania nowych zmian
nie docenianie na jaką skalę zajdą zmiany podczas wdrożenia
pominięcie czynnika ludzkiego poprzez zaniedbanie szkoleń pracowników
Wybór systemu zintegrowanego w praktyce:
w każdej firmie wygląda mniej więcej podobnie
zawsze angażuje użytkowników końcowych
cechuje się brakiem uporządkowanego procesu
ogranicza się zwykle do prezentacji handlowców
w każdej firmie wygląda mniej więcej podobnie
zawsze angażuje użytkowników końcowych
Wybór systemu przez MŚP w porównaniu do firm dużych cechuje się:
większym znaczeniem kosztów systemu i wdrożenia
większym kosztem procesu wyrobu / nie ma istotnej różnicy także raczej nie
podejściem mniej skomplikowanym i angażującym mniej zasobów firmy
dłuższym trwaniem procesu wyboru
większym znaczeniem kosztów systemu i wdrożenia
podejściem mniej skomplikowanym i angażującym mniej zasobów firmy
Plan projektu wdrożeniowego jest postrzegany jako bardzo ważna determinanta wśród wdrożeń w polskich przedsiębiorstwach przede wszystkim przez:
osoby nadzorujące projekt
użytkowników systemu
przedstawicieli dostawcy systemu
kierownika projektu
przedstawicieli dostawcy systemu
W algorytmie MRP zapotrzebowanie netto:
jest niezależne od poziomu aktualnego zapasu
jest niezależne od planowanych przyjęć
przedstawia się wzorem: potrzeby netto = potrzeby brutto – aktualny zapas – zapas już zamówiony
jest obliczane kolejno dla każdego poziomu począwszy od poziomu 0
przedstawia się wzorem: potrzeby netto = potrzeby brutto – aktualny zapas – zapas już zamówiony
jest obliczane kolejno dla każdego poziomu począwszy od poziomu 0
(Wielkość): Wspólnymi powodami biznesowymi, dla których zarówno MŚP jak i duże przedsiębiorstwa decydują się na wdrożenie SZ są:
Ulepszenie nieefektywnych procesów biznesowych
Standaryzacja procedur w różnych oddziałach
Dostosowanie do wzrostu firmy
Usprawnienie konsolidacji finansowych
Ulepszenie nieefektywnych procesów biznesowych
Dostosowanie do wzrostu firmy
(Zakres): Większy zakres wdrożenia jest związany z:
Brakiem integracji przedsiębiorstwa w efekcie wdrożenia
Wymaganą większą współpracą działów
Większym poziomem oporu pracowników
Zwykle zaawansowanym zapleczem technicznym
Wymaganą większą współpracą działów
(Wielkość): Najistotniejszymi barierami, na które napotykają MŚP podczas wdrażania SZ są:
Dopasowanie SZ
Przyzwyczajenie do obecnego systemu
Koszt SZ
Opór pracowników
Opór pracowników
Determinanty wdrażania SZ mające większe znaczenie w Polsce niż wśród krajów wysokorozwiniętych obejmują następujące zagadnienia:
postawy ludzi ( ppl's attitudes)
zmiana procesów biznesowych (BPR)
infrastruktura
cechy systemu (system characteristics)
postawy ludzi ( ppl's attitudes)
infrastruktura
Na podstawie analizowanego przypadku wdrożenia systemu Digitland w firmie dystrybucyjnej, możemy sformułować następujące zalecenia dla projektów wdrożeniowych:
należy ograniczyć do minimum kontakty z dostawcą systemu
dobrze jest przeprowadzić analizę przedwdrożeniową przed rozpoczęciem właściwego wdrożenia
należy zatrudnić kierownika projektu z firmy zewnętrznej
należy maksymalnie wydłużyć fazę równoległej pracy w starym oraz nowym systemie
dobrze jest przeprowadzić analizę przedwdrożeniową przed rozpoczęciem właściwego wdrożenia
(Zakres): Większy zakres wdrożenia jest związany z:
Większym poziomem skomplikowania projektu
Większym wyzwaniem organizacyjnym
Zwykle krótszym czasem trwania projektu
Potencjalnie większymi korzyściami integracyjnymi
Większym poziomem skomplikowania projektu
Większym wyzwaniem organizacyjnym
Potencjalnie większymi korzyściami integracyjnymi
(Poziom rozwoju): Czy wg prog. Przemysława Lecha wybór kryteriów systemu zintegrowanego w polskich przedsiębiorstwach różni się od tych w krajach wysokorozwiniętych:
głównie w branży informatycznej
nie różni się
w nieznacznym stopniu
w znacznym stopniu
nie różni się
Procedura MRP:
używa czasu realizacji zamówienia i innych istotnych informacji, aby znaleźć czas zamówienia
korzysta jedynie ze struktury produktu i wielkości zapasu
rozpoczyna się od wykorzystania GHP dla znalezienia potrzeb brutto pozycji z poziomu 0
wykorzystuje zestawienie materiałów (strukturę produktu), aby przekształcić potrzeby netto poziomu ostatniego na potrzeby brutto poziomu następnego
używa czasu realizacji zamówienia i innych istotnych informacji, aby znaleźć czas zamówienia
rozpoczyna się od wykorzystania GHP dla znalezienia potrzeb brutto pozycji z poziomu 0
Wg. Badań przeprowadzonych wśród wdrożeń w polskich przedsiębiorstwach dotyczących determinant, system:
jest postrzegany przede wszystkim jako bariera
występuje przede wszystkim jako czynnik sukcesu
jest postrzegany jako determinanta przede wszystkim przez kierowników projektów
jest postrzegany jako determinanta przede wszystkim przez użytkowników
jest postrzegany przede wszystkim jako bariera
jest postrzegany jako determinanta przede wszystkim przez użytkowników
Badając cykl życia SZ możemy stwierdzić, że wdrożenia w przedsiębiorstwach polskich, w porównaniu z przedsiębiorstwami brytyjskimi, cechuje:
traktowanie analizy przedwdrożeniowej jako osobnego projektu
zakończenie projektu po fazie Infusion
szybciej zmieniające się wymagania w stosunku do systemu
zakończenie projektu po fazie Routinization lub Decline
traktowanie analizy przedwdrożeniowej jako osobnego projektu
szybciej zmieniające się wymagania w stosunku do systemu
zakończenie projektu po fazie Routinization lub Decline
(Fazy): Rozpatrując model cyklu życia Initiation – Infusion, w której fazie szkolenia są krytycznym czynnikiem dla wdrożenia systemu:
Adoption //podjecie decyzji o np. wdrożeniu danego systemu
Acceptance //Organizational members are induced to commit to IT application usage.
Routinization
Adaptation //rozwijanie, utrzymywanie aplikacji IT
Adaptation //rozwijanie, utrzymywanie aplikacji IT

Powiązane tematy

Inne tryby