Strona 1

powtorka zw

Pytanie 1
Do cech organizacji opartych na wiedzy zalicza sie
źrodlem wiedzy menadzersiej jest posiadanie wiedzy
wykorzystywanie reaktywnych strategii konkurowania
wartośc rynkowa zdeterminowa jest przez wartosc zasobów niematerialych
traktowanie zdarzen nietypowych jako zagrożenie
Pytanie 2
wiedza w ujęciu japońskim to
informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
potwierdzone przekonanie
ba
dane+informacje
wiedza o tym co wie człowiek
Pytanie 3
W zachodnim ujęciu wiedzy:
informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
informacja jest składnikiem wiedzy
informacje rozpatruje się rozłącznie od wiedzy
Pytanie 4
w procesie SECI kombinacja oznacza:
przekształcanie wiedzy jawnej w wiedzę cichą
przekształcanie wiedzy cichej w wiedzę jawną
tworzenie systematycznej wiedzy jawnej
naukę przez działanie
Pytanie 5
przejęcie orientacji reaktywnej przy realizacji procesów organizacyjnego uczenia się:
nieliczne znamiona innowacji wdrażanych zmian
dostosowywanie się do zmian zaszłych już w otoczeniu
tworzenie innowacyjnych produktów o przełomowym znaczeniu
podejmowanie dużego ryzyka
Pytanie 6
wiedza w ujęciu japońskim to:
dane+informacje
potwierdzone przekonanie
wiedza o tym, co wie człowiek
informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
Pytanie 7
strategie zarządzania wiedzą oparte na transferze wiedzy to
rozszerzania wewnętrzenego
protekcji wiedzy
kreacji przez współdziałanie
absorpcji
Pytanie 8
w japońskiej koncepcji zarzadznia wiedzą
wiedzę dzieli się na: wiedzieć jak, kto, co, gdzie
kładzie się nacisk nie na potwierdzenie, lecz na przekonanie
większe znaczenie ma potwierdzenie niż przekonanie
wiedza to potwierdzone przekonanie
Pytanie 9
prawdą jest, że
stategia protekcji wiedzy chroni przed nowymi wejściami do sektora
wiedza nie może być źródłem przewagi konkurencyjnej
wiedza ma zdolność do szybkiej dezakutualizacji
wiedza może być sama w sobie produktem
Pytanie 10
decyzje podejmowane w ramach strategicznego zarządzania wiedzą dotyczą
podziału pracy między pracownikami
ustalania nośników wiedzy, na których wiedza zostanie zapisana,
tworzenia luk wiedzy
rozwoju systemów organizacyjnych umożliwiających sprawną realizację funkcji, zadań i procesów związanych
kształtowania zasobów wiedzy otoczenia przedsiębiorstwa
kształtowania zasobów wiedzy otoczenia,
określenia nowych kierunków i zakresu wykorzystania zasobów wiedzy w organizacji

Powiązane tematy