Strona 1

Zarządzania jakością

Pytanie 1
System zarządzania jakością to:
Dotyczy tylko wyboru
Działanie by zrealizować cele dotyczące spełniania wymagań i oczekiwań klientów, jak również by usprawnić funkcjonowanie procesów zachodzących w organizacji i zminimalizować ryzyko biznesowe.
Jest obowiązkowa w przedsiębiorstwach produkcyjnych
Pytanie 2
Czy zasadą zarządzania jakością nie jest:
ciągłe doskonalenie
podejście systemowe
zarządzanie wykorzystujące informacje
orientacja na klienta
Pytanie 3
Czy typizacja to:
racjonalne zmniejszanie rozmaitości pewnego zbioru przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
jednostka klasyfikująca w systemie obejmująca przedmioty o zbliżonych cechach
ujednolicanie wyrobów wg określonych głównych cech
Pytanie 4
Aktualna norma, w której zawarta jest terminologia związana z systemem zarządzania jakością to:
PN – EN ISO 9001:2015
PN – EN ISO 9000:2015
PN – EN ISO 9004:2010
Pytanie 5
Czy koncepcja TQM wymusza kontrolę wszystkich faz cyklu życia wyrobu oraz oznacza konieczność włączenia całej załogi na rzecz zaangażowania i ciągłą poprawę jakości:
Tak
NIe
Pytanie 6
Jakość wg Genichi Taguchiego to:
zgodność z wymogami
stopień, w jakim zbiór inherentnych cech spełnia wymagania
wyrób jest wysokiej jakości, gdy powoduje minimum strat ponoszonych przez społeczeństwo od momentu wprowadzenia jego do sprzedaży
ogół cech i właściwości wyrobu lub usługi, które decydują o zdolności wyrobu lub usługi do zaspokajania stwierdzonych i przewidywanych potrzeb
Pytanie 7
Jakość Totalna składa się z:
najwyższego możliwego do osiągnięcia poziomu jakości
jakości wymaganej przez klienta, jakości wykonania i projektowania
uśrednionego poziomu jakości dla całej partii wyrobu
Pytanie 8
Sterowanie jakością obejmuje:
wszystkie powyższe
wyłącznie jakość wykonania
poprodukcyjną kontrolę jakości i jakość wymaganą przez klienta
jakość typu i jakość wykonania

Powiązane tematy

#zarzadzaniejakoscia