Fiszki

AISDE LAB5

Test w formie fiszek Lecimy
Ilość pytań: 7 Rozwiązywany: 1432 razy
Algorytm Prima:
usuwa krawędzie odrzucone aż zostanie odpowiednie drzewo
po dodaniu każdej krawędzi wymaga sprawdzenia czy nie powstał cykl
jego złożoność obliczeniowa zależy od ilości krawędzi
sukcesywnie dodaje krawędzie do drzewa, aż powstanie drzewo rozpinające
po dodaniu każdej krawędzi wymaga sprawdzenia czy nie powstał cykl
jego złożoność obliczeniowa zależy od ilości krawędzi
sukcesywnie dodaje krawędzie do drzewa, aż powstanie drzewo rozpinające
Algorytm Kruskala:
usuwa krawędzie odrzucone aż zostanie odpowiednie drzewo
jego złożoność obliczeniowa zależy od ilości krawędzi
po dodaniu każdej krawędzi wymaga sprawdzenia czy nie powstał cykl
sukcesywnie dodaje krawędzie do drzewa, aż powstanie drzewo rozpinające
jego złożoność obliczeniowa zależy od ilości krawędzi
po dodaniu każdej krawędzi wymaga sprawdzenia czy nie powstał cykl
Algorytm Boruvki:
tworzy drzewo Steinera
działa tylko dla grafów skierowanych
nie działa, gdy są cykle
na początku dokonuje sprawdzenia czy są cykle
na początku dokonuje sprawdzenia czy są cykle
Algorytm Floyda w stosunku do Dijkstry:
- może znajdować długości cykli
- działa niezależnie od liczby krawędzi grafu
może działać nieprawidłowo dla grafu o wagach dodatnich nienaturalnych
- może działać dla krawędzi o ujemnych wagach
- może znajdować długości cykli
- działa niezależnie od liczby krawędzi grafu
- może działać dla krawędzi o ujemnych wagach
Ogólne pytania:
graf niepełny nieskierowany ma max V*(V-1)/2 krawędzi
macierz sąsiedztwa ma wymiar VxE, dla V-liczba wierzchołków, E-liczba krawędzi
złożoność pamięciowa Floyda wynosi V^2
gdy wszystkie wagi grafu są różne, to istnieje tylko 1 drzewo rozpinające
graf niepełny nieskierowany ma max V*(V-1)/2 krawędzi
złożoność pamięciowa Floyda wynosi V^2
gdy wszystkie wagi grafu są różne, to istnieje tylko 1 drzewo rozpinające
Pytanie teoretyczne prawda/fałsz (1pkt) o Floyda
czy czas trwania algorytmu zalezy bardziej od wiercholkow niz krawedzi
czy wagi NIE moga byc ujemne
czy najlepiej implementowac na macierzy
czy algorytm po skonczeniu dzialania daje w wyniku dlugosci cykli
czy czas trwania algorytmu zalezy bardziej od wiercholkow niz krawedzi
czy najlepiej implementowac na macierzy
czy algorytm po skonczeniu dzialania daje w wyniku dlugosci cykli
Algorytm Dijkstry nie nadaje sie do szukania najkrotszych sciezek
w grafach planarnych
w grafach skieowanych
w grafach zawierajacych cykle
działać dla krawędzi o ujemnych wagach
w grafach zawierajacych cykle
działać dla krawędzi o ujemnych wagach

Powiązane tematy

#aisde

Inne tryby