Fiszki

Przegląd i znaczenie gadów

Test w formie fiszek Sprawdzian z lekcji biologii dla klasy 6 szkoły podstawowej. Zróżnicowane budowy gadów, ich znaczenie w przyrodzie i ochrona. Przygotowany na podstawie podręcznika wydawnictwa Nowa Era.
Ilość pytań: 10 Rozwiązywany: 5235 razy
Zaznacz gatunki żółwi żyjące w Polsce.
żółw stepowy
żółw gwiaździsty
żółw norowy
żółw błotny
żółw żółtobrzuchy
żółw błotny
Najliczniejszą grupę gadów stanowią:
żółwie
jaszczurki
krokodyle
węże
jaszczurki
Czy istnieją gady roślinożerne?
tak
nie
tak
Największym wężem w Polsce jest:
zaskroniec zwyczajny
żmija zygzakowata
gniewosz plamisty
wąż eskulapa
wąż eskulapa
Do produkcji czego wykorzystuje się jad węży?
pestycydów
kosmetyków
środków dezynfekujących
rozpuszczalników
leków
kosmetyków
leków
Zaznacz grupy gadów występujące w Polsce.
węże
jaszczurki
krokodyle
żółwie
węże
jaszczurki
żółwie
Czy wszystkie węże są jadowite?
tak
nie
nie
Które z wymienionych zwierząt jest beznogą jaszczurką?
padalec zwyczajny
wąż eskulapa
gniewosz plamisty
zaskroniec zwyczajny
padalec zwyczajny
Zwierzę przedstawione na zdjęciu to:
jaszczurka zielona
jaszczurka żyworodna
jaszczurka zwinka
murówka zwyczajna
jaszczurka zwinka
Zaznacz zdania prawdziwe.
Jaja żółwi są jadane przez ludzi.
Wszystkie jaszczurki składają jaja.
Na gady najczęściej polują płazy i ptaki.
Największym zagrożeniem dla gadów jest niszczenie ich środowisk.
Wszystkie gady w Polsce są objęte ochroną gatunkową.
Jaja żółwi są jadane przez ludzi.
Największym zagrożeniem dla gadów jest niszczenie ich środowisk.
Wszystkie gady w Polsce są objęte ochroną gatunkową.