Fiszki

Mikroekonomia - rynek, popyt, podaż

Test w formie fiszek P/F, jednokrotny wybór
Ilość pytań: 50 Rozwiązywany: 12540 razy
Rynek pracy jest przykładem rynku heterogenicznego
F
P
P
W okresie monopolizacji procesów gospodarczych konkurencja niecenowa zaczęła wypierać konkurencję cenową
F
P
P
Jedną z cech dojrzałego rynku jest dominacja własności prywatnej
P
F
P
Co to efekt naśladownictwa?
Konsument zwiększa popyt na dane dobro w wyniku wzrostu popytu innych konsumentów na to dobro
Konsument zmniejsza popyt na dane dobro w wyniku wzrostu popytu innych konsumentów na to dobro
Konsument zwiększa popyt na dane dobro w wyniku wzrostu popytu innych konsumentów na to dobro
Cena rynkowa produktu jest zawsze ceną równowagi
F
P
F
Elastyczność dochodowa popytu przedstawia relację pomiędzy absolutnymi (bezwzględnymi) zmianami dochodu i popytu
F
P
F
Rynek sprzedawcy charakteryzuję się długotrwałą nadwyżką podaży nad popytem
F
P
F
Przekształcenie popytu potencjalnego w popyt efektywny zależy tylko od woli konsumenta
P
F
F
Graficznym odzwierciedleniem popytu doskonale elastycznego jest typowa (ujemnie nachylona) krzywa popytu
P
F
F
W okresie krótkim podaż reaguje na zmianę ceny w mniejszym stopniu niż w okresie długim
P
F
P
Pojęcie "dobro wyższego rzędu" jest węższe od pojęcia "dobro normalne"
P
F
P
Krzywa Engla pokazuje, jaką ilość danego dobra konsumenci są skłonni nabyć przy różnych poziomach dochodu
F
P
P
Efekt dochodowy przedstawia wpływ zmiany dochodu konsumenta na cenę i ilość konsumowanego dobra
P
F
F
Paradoks Giffena jest między innymi rezultatem spadku dochodów realnych konsumenta na skutek wzrostu cen dobra
P
F
P
Gry rośnie dochód konsumenta, udział wydatków na dobra normalne zawsze rośnie
F
P
F
Spadek kosztów produkcji powoduje przesunięcie krzywej podaży w prawo
P
F
P
Dodatnia wartość współczynnika mieszanej cenowej elastyczności popytu świadczy, iż między dwoma dobrami występuje zawiązek substytucji
P
F
P
W przypadku dóbr zaspokajających podstawowe potrzeby konsumenta i nieposiadających substytutów popyt jest doskonale nieelastyczny
F
P
P
Popyt jest bardziej elastyczny w okresie długim niż w okresie krótkim
F
P
P
Jeśli dochodowa elastyczność popytu na dane dobro wynosi zero, to wzrost dochodu konsumenta o 100% spowoduje wzrost popytu na to dobro również o 100%
F
P
F