Fiszki

A27: Technik reklamy, egzamin Wrzesień 2014

Test w formie fiszek Test z kompetencji zawodowych z odpowiedziami. Test egzaminacyjny "Organizacja i prowadzenie kampani reklamowej". Arkusz testowy Wrzesień 2014, Kwalifikacja A27
Ilość pytań: 40 Rozwiązywany: 3913 razy
Przedsiębiorstwo wypuściło na rynek nowy produkt. Celem promocji skierowanej do pośredników handlowych przez przedsiębiorstwo nie jest
pozyskanie nowych punktów sprzedaży
zachęcenie handlowców do wspierania sprzedaży produktu przez jego lepszą prezentację w sklepie
motywowanie zatrudnionych pracowników działu PR
wsparcie kampanii reklamowej i promocji konsumenckiej
motywowanie zatrudnionych pracowników działu PR
Producent zabawek dla dzieci zdecydował się na kampanię reklamową w ogólnopolskiej telewizji. Spot reklamowy firmy będzie ukazywał się kilka razy dziennie o różnych porach dnia. Najmniej korzystnym czasem antenowym w tym przypadku będzie
wieczór, pasmo największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
południe - od godz. 12.00 do 17.00
ranek - od godz. 6.00 do 12.00
popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
wieczór, pasmo największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
Krótkie pismo towarzyszące innym dokumentom, w celu uzupełnienia treści przesyłanych wraz z nim dokumentów to
firmowe referencje
pismo przewodnie
prezentacja pitch
notatka służbowa
pismo przewodnie
Tekstowe przedstawienie nazwy firmy to
tagline
logotyp
logo
sygnet
logotyp
Ankieterzy badania opinii publicznej po przeprowadzonej kampanii społecznej zastosowali w kwestionariuszach ankietowych i wywiadach kwestionariuszowych pytania, które polegały na udzieleniu jednej z pięciu odpowiedzi ułożonych w porządku od stopnia całkowitej akceptacji do stopnia całkowitego odrzucenia. Pytania te noszą nazwę skali
Thuerstona
alternatywnej
Likerta
interwałowej
Likerta
Przepisy prawa oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej mówią, że w reklamie telewizyjnej seriale, audycje rozrywkowe i filmy dokumentalne mogą być przerywane w dowolnym czasie, przy czym odstęp między kolejnymi przerwami powinien wynosić co najmniej
20 minut
15 minut
30 minut
45 minut
20 minut
Znany, światowy koncern samochodowy w ramach realizowanej kampanii promocyjnej chce pokazać piękno i zalety najnowszego modelu samochodowego. Najlepszym medium w tym przypadku będzie
outdoor
radio
telewizja
prasa
telewizja
Firma istnieje na rynku od sześciu miesięcy. W strategii reklamy założyła, że chce dotrzeć do dużej grupy klientów. Reklama nie może być jednak kosztowna, ponieważ firma nie wypracowała jeszcze zysków. Bardzo dobrym rozwiązaniem w takim przypadku będzie wybór takiego nośnika jak
radiowe spoty reklamowe
neony świetlne w centrum miast
telesprzedaż na kanałach telewizji publicznej
bannery reklamowe w Internecie
bannery reklamowe w Internecie
Barwę zieloną uzyskuje się w wyniku zmieszania dwóch barw
żółtej i czerwonej
białej i żółtej
niebieskiej i żółtej
czerwonej i niebieskiej
niebieskiej i żółtej
Firma reklamowa otrzymała zamówienie na wykonanie billboardów, które będą umieszczone przy drodze szybkiego ruchu. Billboardy, oprócz zawartej treści, mają przyciągnąć uwagę kolorem. Najlepszym kolorem w takim przypadku będzie
zielony
żółty
czarny
niebieski
żółty
Firma przeznaczyła kwotę 200 000 zł na reklamę telewizyjną. 30-sekundowy spot telewizyjny kosztuje 5 000 zł. Firma zdecydowała, że zakupiony 30-sekundowy spot będzie ukazywał się 4 razy dziennie. Ile dni będzie trwała telewizyjna kampania reklamowa ?
12
15
10
20
20
Firma marketingowa, zajmująca się badaniami rynku założyła, że zasięg całkowity jest równy zasięgowi efektywnemu reklamy. Wynika z tego, że efektywna częstotliwość reklamy wynosi
od 1,1 do 2
3
1
2
1
Agencja reklamowa pracuje nad kampanią promocji turystycznej województwa warmińsko-mazurskiego. Celem kampanii jest pokazanie piękna przyrody regionu oraz zwiększenie ilości przyjazdów polskich turystów. Najlepszą formą reklamy w tym przypadku jest
audycja radiowa w lokalnej stacji radiowej
plakat na słupie ogłoszeniowym w Olsztynie
ogłoszenie modułowe w gazecie codziennej
spot reklamowy w ogólnopolskiej telewizji
spot reklamowy w ogólnopolskiej telewizji
Działanie polegające na umieszczeniu w filmie, sztuce teatralnej lub powieści produktu oznakowanego konkretną marką zamiast anonimowego rekwizytu, co przynosi jego wytwórcy lub dystrybutorowi korzyści promocyjne, to tzw.
product placement
public relations
promocja konsumencka
marketing mix
product placement
W badaniu założono, że przedstawiciel grupy docelowej powinien zobaczyć reklamę w TV minimum trzy razy, aby spełniła ona swoje cele komunikacyjne. Efektywna częstotliwość takiej kampanii wyniesie
3+
0,5
1+
między 0,1 a 0,3
3+
W ramach kampanii reklamowej "Mazury cud natury" powstał film, promujący piękno przyrody województwa warmińsko-mazurskiego. W filmie wykorzystano elementy dwóch wcześniejszych filmów i taka informacja w filmie została ujęta. Zamieszczono tytuły obu wcześniejszych filmów i nazwiska ich reżyserów. W tym przypadku zostały zastosowane przepisy
prawa pracy
Kodeksu postępowania administracyjnego
Kodeksu cywilnego
o prawie autorskim
o prawie autorskim
Graficzna forma przedstawienia marki to
prototyp
logo
logotyp
grafotyp
logo
Firma przygotowała kampanię reklamową produktów dla dzieci i młodzieży. W kampanii zadbano o to, żeby przekaz reklamowy nie zagrażał fizycznemu, psychicznemu i moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży oraz nie podważał autorytetu rodziców. W przypadku takiej reklamy zastosowano wytyczne
prawa pracy
kodeksu etyki reklamy
sponsoringu
ustawy o prawie autorskim
kodeksu etyki reklamy
Przedmiotem prawa autorskiego i własności intelektualnej jest wykorzystywany w pracy firmy reklamowej
program komputerowy
opublikowany opis patentowy
symbol urzędowy
akt normatywny
program komputerowy
Firma reklamowa na zamówienie klienta opracowała plakat reklamowy. Na plakacie zastosowano kilka odcieni jednego koloru. Zastosowana technika komponowania kolorów to zestawienie
prostolinijne
kontrastowe
monochromatyczne
harmonijne
monochromatyczne