Fiszki

Test z PPZ

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 22 Rozwiązywany: 1510 razy
Proszę wskazać źródła stresu w pracy menedżera :
brak równowagi między pracą a życiem prywatnym
presja kształcenia ustawicznego
rola w organizacji
czynniki związane z wykonywaniem pracy
stosunki interpersonalne
struktura organizacyjna
brak równowagi między pracą a życiem prywatnym
presja kształcenia ustawicznego
rola w organizacji
czynniki związane z wykonywaniem pracy
stosunki interpersonalne
struktura organizacyjna
Proszę określić główne uwarunkowania kształtowania odporności na stres zawodowy :
ogólny stan orientacji w zadaniu
poczucie "wyuczonej bezradności"
wysoki poziom kompetencji merytorycznych
umiarkowana motywacja do działania
dojrzałość intelektualno-emocjonalna
umiejętność skupienia się w jednym punkcie
wysoki poziom kompetencji merytorycznych
umiarkowana motywacja do działania
dojrzałość intelektualno-emocjonalna
Proszę wskazać co wyznacza prospołeczną orientację w zarządzaniu organizacją :
twórcze podejście do korzystania z wiedzy i umiejętności
pełne skupienie się na podejmowanych działaniach ekonomicznych
wkomponowanie refleksji aksjologicznej w działalność ekonomiczną
przyjęcie społecznego kontekstu celów organizacyjnych
twórcze podejście do korzystania z wiedzy i umiejętności
wkomponowanie refleksji aksjologicznej w działalność ekonomiczną
przyjęcie społecznego kontekstu celów organizacyjnych
Proszę określić bariery utrudniające wprowadzenie orientacji prospołecznej w zarządzaniu organizacjami :
presja ze strony konsumentów i partnerów biznesowych
brak prospołecznej edukacji menedżerów
nierozumienie idei prospołeczności przez menedżerów
zachęty ze strony administracji publicznej
brak prospołecznej edukacji menedżerów
nierozumienie idei prospołeczności przez menedżerów
Proszę wskazać główne źródła psychospołecznych problemów we współczesnych organizacjach :
ograniczone zasoby materialne
umiędzynarodowienie organizacji
presja innowacyjności i doskonalenia
podejście wielozadaniowe
dobre umiejętności komunikacyjne menedżerów
szerokie sieci powiązań interpersonalnych
postępujący rozwój cyfryzacji
umiędzynarodowienie organizacji
presja innowacyjności i doskonalenia
szerokie sieci powiązań interpersonalnych
Proszę wskazać pożądane psychospołeczne zdolności/cechy menedżera jako oczekiwane na rynku pracy kompetencje w przyszłości :
pilność i punktualność
myślenie projektowe
komunikacje miedzykulturowe
wiedza fachowa
praca w szumie inforamcyjnym
dobra kondycja fizyczna
myślenie projektowe
komunikacje miedzykulturowe
praca w szumie inforamcyjnym
Proszę wskazać przyczyny wywołujące zakłócenia w utrzymaniu pożądanego poziomu motywacji pracowników :
niedostrzeganie wartości/użyteczności celu działania
zbyt niskie natężenie czynników motywacyjnych
zbyt duże natężenie czynników motywacyjnych
brak przekonania o możliwościach osiągnięcia celu
zbyt niskie natężenie czynników motywacyjnych
zbyt duże natężenie czynników motywacyjnych
Proszę podać główne źródła psychospołecznych problemów we współczesnych organizacjach :
równoczesna współpraca i konkurencja
dobre umiejętności komunikacyjne menedżerów
ograniczone zasoby materialne
postępujący rozwój cyfryzacji
podejście wielozadaniowe
presja innowacyjności i doskonalenia
mobilność kluczowych pracowników
równoczesna współpraca i konkurencja
presja innowacyjności i doskonalenia
mobilność kluczowych pracowników
Proszę wskazać pożądane psychospołeczne zdolności/cechy menedżera stanowiące na rynku pracy podstawę kompetencji w przyszłości :
umiejętność wnioskowania
szeroka wiedza specjalistyczna
sprawność adaptacyjna
zdolność budzenia sympatii
kompetencje językowe
inteligencja emocjonalna
umiejętność wnioskowania
sprawność adaptacyjna
inteligencja emocjonalna
Proszę wskazać czynniki charakteryzujące normatywny typ zaangażowania organizacyjnego zgodnie z założeniami modelu Mayer'a i Allen :
poczucie zobowiązania i lojalności wobec organizacji
kalkulacja kosztów i strat
duże znaczenie norm społecznych
indentyfikacja z wartościami organizacji
brak alternatyw na rynku pracy
duże zainteresowanie treścią pracy
poczucie zobowiązania i lojalności wobec organizacji
duże znaczenie norm społecznych
Proszę określić w czym się wyraża emocjonalny wymiar zaangażowania organizacyjnego jako aspekt determinujący jego silny wpływ na działanie :
silne pragnienie przynależności do organizacji
pełna akceptacja celów i wartości organizacyjnych
silne pragnienie realizacji indywidualnej kariery
materialna kalkulacja wysiłku na rzecz organizacji
wysoka skłonność do podejmowania wysiłku na rzecz organizacji
wybiórcze podejście do celów i wartości organizacyjnych
silne pragnienie przynależności do organizacji
pełna akceptacja celów i wartości organizacyjnych
wysoka skłonność do podejmowania wysiłku na rzecz organizacji
Proszę określić sposób podejścia do zadań zawodowych charakterystycznych dla pokolenia Y :
ściśle sprecyzowany plan działania, określone godziny pracy, poświęcenie czasu prywatnego dla pracy
rozległe cele, elastyczność, odpowiedzialność, różnorodne formy nagradzania, praca zespołowa
swoboda działania, równowaga między pracą a życiem prywatnym, nagradzanie materialne, niezależność
rozległe cele, elastyczność, odpowiedzialność, różnorodne formy nagradzania, praca zespołowa
Proszę wskazać charakterystykę współczesnego podejścia do sytuacji konfliktów w organizacji :
są szansą dla menedżerów na wzrost efektywności, naturalne i nieuniknione
są przejawem nieudolności menedżerskiej, zbędne i szkodliwe, należy usuwać wszelkie niedociągnięcia
są przejawem nieudolności w procesie rekrutacji pracowników
są szansą dla menedżerów na wzrost efektywności, naturalne i nieuniknione
Proszę wskazać czynniki charakteryzujące afektywny typ zaangażowania organizacyjnego zgodnie z założeniami modelu Mayer'a i Allan :
kalkulacja kosztów i strat
brak alternatyw na rynku pracy
duże znaczenie norm społecznych
duże zainteresowanie treścią pracy
poczucie zobowiązania i lojalności wobec organizacji
identyfikacja z wartościami organizacji
duże zainteresowanie treścią pracy
identyfikacja z wartościami organizacji
Proszę wskazać które społeczne mechanizmy najsilniej kształtują i wzmacniają zaangażowanie pracowników w działanie na rzecz organizacji :
stosowanie wybiórczej polityki informacyjnej
rozwój kultury opartej na poczuciu przynależności do społeczności organizacyjnej
stosowanie przejrzystej polityki informacyjnej
rozwój kultury opartej na respektowaniu hierarchii służbowej
udział w podejmowaniu decyzji i swoboda codziennej pracy
udział w delegacjach zagranicznych i kontrola przebiegu pracy
rozwój kultury opartej na poczuciu przynależności do społeczności organizacyjnej
stosowanie przejrzystej polityki informacyjnej
udział w podejmowaniu decyzji i swoboda codziennej pracy
Proszę określić sposób podejścia zadań zawodowych charakterystycznych dla pracowników pokolenia X :
swoboda działania, równowaga między pracą a życiem prywatnym, nagradzanie materialne, niezależność
rozległe cele, elastyczność, odpowiedzialność, różnorodne formy nagradzania, praca zespołowa
ściśle sprecyzowany cel działania, określone godziny pracy, poświęcenie życia prywatnego dla pracy
swoboda działania, równowaga między pracą a życiem prywatnym, nagradzanie materialne, niezależność
Proszę wskazać charakterystykę tradycyjnego podejścia do sytuacji konfliktowych w organizacji :
są przejawem nieudolności menedżerskiej, zbędne i szkodliwe, należy ich unikać
są szansą dla menedżerów na wzrost efektywności, są nieuniknione i naturalne
są przejawem nieudolności w procesie rekrutacji pracowników
są przejawem nieudolności menedżerskiej, zbędne i szkodliwe, należy ich unikać
Proszę określić typy komponentów budujących poziom sprawności zawodowej pracowników :
motywacja w pracy
wiedza fachowa
właściwości fizyczne
kompetencje społeczne
predyspozycje psychiczne
umiejętności zawodowe
motywacja w pracy
wiedza fachowa
właściwości fizyczne
kompetencje społeczne
predyspozycje psychiczne
umiejętności zawodowe
Proszę wskazać przyczyny wywołujące zakłócenia w procesie wzbudzania motywacji pracowników :
zbyt wysokie natężenie czynników motywacyjnych
niedostrzeganie wartości/użyteczności celu działania
zbyt niskie natężenie czynników motywacyjnych
brak przekonania o możliwościach osiągnięcia celu
niedostrzeganie wartości/użyteczności celu działania
brak przekonania o możliwościach osiągnięcia celu
Proszę wskazać przykłady niepożądanych czynników organizacyjnych (zachowań menedżerów) zakłócających motywację pracowników do realizacji zadań zawodowych :
brak zainteresowania celami organizacji
wysoki poziom lęku
niejasne formułowanie celów i zadań
wywoływanie presji czasu
negatywne przekonania na temat sensu pracy
publiczne krytykowanie pracownika
straszenie utratą stanowiska, premii, przywilejów
nabyte poczucie "własnej bezradności"
niejasne formułowanie celów i zadań
wywoływanie presji czasu
publiczne krytykowanie pracownika
straszenie utratą stanowiska, premii, przywilejów
Proszę określić istotę i zakres rozumienia kompetencji pracowniczych :
ujęcie osobowe
określenie cech efektywnego pracownika
ujęcie relacyjne
adekwatność możliwości pracownika wobec wymagań pracy
ujęcie behawioralne
określenie pożądanych umiejętności pracowników
ujęcie funkcyjne
określenie standardów pracy
Proszę wskazać przykłady niepożądanych przekonań i postaw pracowników zakłócających ich motywację do realizacji zadań zawodowych :
wysoki poziom lęku
publiczne krytykowanie pracownika
nabyte poczucie "własnej bezradności"
negatywne przekonania na temat sensu pracy
niejasne formułowanie zadań i celów
brak zainteresowania celami organizacji
wywoływanie presji czasu
straszenie utratą stanowiska, premii, przywilejów
wysoki poziom lęku
nabyte poczucie "własnej bezradności"
negatywne przekonania na temat sensu pracy
brak zainteresowania celami organizacji

Powiązane tematy

Inne tryby