Fiszki

Zarządzania jakością

Test w formie fiszek Test zawiera pytania z zarządzania jakością.
Ilość pytań: 20 Rozwiązywany: 3679 razy
System zarządzania jakością to:
Dotyczy tylko wyboru
Jest obowiązkowa w przedsiębiorstwach produkcyjnych
Działanie by zrealizować cele dotyczące spełniania wymagań i oczekiwań klientów, jak również by usprawnić funkcjonowanie procesów zachodzących w organizacji i zminimalizować ryzyko biznesowe.
Działanie by zrealizować cele dotyczące spełniania wymagań i oczekiwań klientów, jak również by usprawnić funkcjonowanie procesów zachodzących w organizacji i zminimalizować ryzyko biznesowe.
Czy zasadą zarządzania jakością nie jest:
orientacja na klienta
podejście systemowe
zarządzanie wykorzystujące informacje
ciągłe doskonalenie
podejście systemowe
Czy typizacja to:
racjonalne zmniejszanie rozmaitości pewnego zbioru przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
ujednolicanie wyrobów wg określonych głównych cech
jednostka klasyfikująca w systemie obejmująca przedmioty o zbliżonych cechach
ujednolicanie wyrobów wg określonych głównych cech
Aktualna norma, w której zawarta jest terminologia związana z systemem zarządzania jakością to:
PN – EN ISO 9004:2010
PN – EN ISO 9001:2015
PN – EN ISO 9000:2015
PN – EN ISO 9001:2015
Czy koncepcja TQM wymusza kontrolę wszystkich faz cyklu życia wyrobu oraz oznacza konieczność włączenia całej załogi na rzecz zaangażowania i ciągłą poprawę jakości:
Tak
NIe
Tak
Jakość wg Genichi Taguchiego to:
stopień, w jakim zbiór inherentnych cech spełnia wymagania
wyrób jest wysokiej jakości, gdy powoduje minimum strat ponoszonych przez społeczeństwo od momentu wprowadzenia jego do sprzedaży
zgodność z wymogami
ogół cech i właściwości wyrobu lub usługi, które decydują o zdolności wyrobu lub usługi do zaspokajania stwierdzonych i przewidywanych potrzeb
wyrób jest wysokiej jakości, gdy powoduje minimum strat ponoszonych przez społeczeństwo od momentu wprowadzenia jego do sprzedaży
Jakość Totalna składa się z:
jakości wymaganej przez klienta, jakości wykonania i projektowania
uśrednionego poziomu jakości dla całej partii wyrobu
najwyższego możliwego do osiągnięcia poziomu jakości
jakości wymaganej przez klienta, jakości wykonania i projektowania
Sterowanie jakością obejmuje:
wszystkie powyższe
wyłącznie jakość wykonania
jakość typu i jakość wykonania
poprodukcyjną kontrolę jakości i jakość wymaganą przez klienta
jakość typu i jakość wykonania
Czy filozofia TQM bazuje na:
silnej orientacji na potrzeby klienta, pracy zespołowej, stałym doskonaleniu jakości
żadne z powyższych
eliminowaniu niedoskonałości
skupieniu się na zasadzie zero defektów
silnej orientacji na potrzeby klienta, pracy zespołowej, stałym doskonaleniu jakości
Ocena w procesie akredytacji obejmuje:
wyłącznie ocenę na miejscu
ocenę działań jednostki w jej siedzibie
audit finansowy jednostki
obserwacje pracy podwykonawców w trakcie działań
wyłącznie ocenę na miejscu
ocenę działań jednostki w jej siedzibie
audit finansowy jednostki
obserwacje pracy podwykonawców w trakcie działań
Wykorzystanie cyklu PDCA we wszystkich działaniach organizacji zaproponował:
Deming
Sheward
Juran
Crosby
Deming
Czy w strategii TQM jakość:
dotyczy tylko fazy produkcyjnej
nie wymusza kontroli wszystkich faz cyklu życia produktu
traktowana jest w sposób kompleksowy i obejmuje wszystkie fazy powstawania i życia wyrobu
traktowana jest w sposób kompleksowy i obejmuje wszystkie fazy powstawania i życia wyrobu
Czy unifikacja jest to:
ujednolicenie wyrobów wg określonych głównych cech
jednostka klasyfikacyjna w systematyce objaśniająca przedmioty o zbliżonych cechach
racjonalne zmniejszenie rozmaitości pewnego zbiorów przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
racjonalne zmniejszenie rozmaitości pewnego zbiorów przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
14 zasad skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem skierowane do najwyższego kierownictwa opracował:
Deming
Sheward
Crosby
Juran
Deming
Kto opracował Triadę procesu zarządzania:
Juran
Deming
Crosby
Sheward
Juran
16. Ile stref dojrzałości zaproponował Crosby?:
3
5
7
2
5
Planem w systemie zarządzania może być:
zlecenie produkcyjne
harmonogram działań
plan produkcji
żadne z powyższych
zlecenie produkcyjne
harmonogram działań
plan produkcji
Polityka jakości:
jest poddawana przeglądom, aby była aktualna
jest odpowiednia do celów organizacji
nie zawiera zobowiązań do spełnienia wymagań SZJ i ciągłego doskonalenia
jest podstawą do oceniania i przeglądu celów jakościowych
jest poddawana przeglądom, aby była aktualna
jest odpowiednia do celów organizacji
jest podstawą do oceniania i przeglądu celów jakościowych
Dokumentem systemowym systemu zarządzania jakością nie jest:
procedura
formularz
jakości
instrukcja
formularz
Księga jakości powinna zawierać informacje o zakresie systemu i ewentualnych wyłączeniach, odwołania do procedur, op(?) wzajemnych zależności objętych systemem:
Nie
Tak
Nie

Powiązane tematy

#zarzadzaniejakoscia

Inne tryby