Fiszki

Test z Zarządzania Jakością

Test w formie fiszek Test z ZJ.
Ilość pytań: 24 Rozwiązywany: 14640 razy
System zarządzania jakością to :
dotyczy tylko wyboru
działanie by zrealizować cele dotyczące spełniania wymagań i oczekiwań klientów, jak również by usprawnić funkcjonowanie procesów zachodzących w organizacji i zminimalizować ryzyko biznesowe
jest obowiązkowa w przedsiębiorstwach produkcyjnych
działanie by zrealizować cele dotyczące spełniania wymagań i oczekiwań klientów, jak również by usprawnić funkcjonowanie procesów zachodzących w organizacji i zminimalizować ryzyko biznesowe
Czy zasadą zarządzania jakością nie jest :
podejście systemowe
orientacja na klienta
zarządzanie wykorzystujące informacje
ciągłe doskonalenie
zarządzanie wykorzystujące informacje
Czy typizacja to :
ujednolicanie wyrobów wg określonych głównych cech
racjonalne zmniejszanie rozmaitości pewnego zbioru przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
jednostka klasyfikująca w systemie obejmująca przedmioty o zbliżonych cechach
ujednolicanie wyrobów wg określonych głównych cech
Aktualna norma, w której zawarta jest terminologia związana z systemem zarządzania jakością to :
PN – EN ISO 9000:2015
PN – EN ISO 9004:2010
PN – EN ISO 9001:2015
PN – EN ISO 9001:2015
Czy koncepcja TQM wymusza kontrolę wszystkich faz cyklu życia wyrobu oraz oznacza konieczność włączenia całej załogi na rzecz zaangażowania i ciągłą poprawę jakości :
TAK
NIE
TAK
Jakość wg Genichi Taguchiego to :
wyrób jest wysokiej jakości, gdy powoduje minimum strat ponoszonych przez społeczeństwo od momentu wprowadzenia jego do sprzedaży
zgodność z wymogami
ogół cech i właściwości wyrobu lub usługi, które decydują o zdolności wyrobu lub usługi do zaspokajania stwierdzonych i przewidywanych potrzeb
stopień, w jakim zbiór inherentnych cech spełnia wymagania
wyrób jest wysokiej jakości, gdy powoduje minimum strat ponoszonych przez społeczeństwo od momentu wprowadzenia jego do sprzedaży
Jakość Totalna składa się z :
najwyższego możliwego do osiągnięcia poziomu jakości
uśrednionego poziomu jakości dla całej partii wyrobu
jakości wymaganej przez klienta, jakości wykonania i projektowania
jakości wymaganej przez klienta, jakości wykonania i projektowania
Sterowanie jakością obejmuje :
wszystkie powyższe
wyłącznie jakość wykonania
poprodukcyjną kontrolę jakości i jakość wymaganą przez klienta
jakość typu i jakość wykonania
jakość typu i jakość wykonania
Czy filozofia TQM bazuje na :
silnej orientacji na potrzeby klienta, pracy zespołowej, stałym doskonaleniu jakości
skupieniu się na zasadzie zero defektów
eliminowaniu niedoskonałości
żadne z poniższych
silnej orientacji na potrzeby klienta, pracy zespołowej, stałym doskonaleniu jakości
Ocena w procesie akredytacji obejmuje :
wyłącznie ocenę na miejscu
ocenę działań jednostki w jej siedzibie
obserwacje pracy podwykonawców w trakcie działań
audit finansowy jednostki
wyłącznie ocenę na miejscu
ocenę działań jednostki w jej siedzibie
obserwacje pracy podwykonawców w trakcie działań
Wykorzystanie cyklu PDCA we wszystkich działaniach organizacji zaproponował :
Juran
Sheward
Deming
Crosby
Deming
Czy w strategii TQM jakość :
dotyczy tylko fazy produkcyjnej
nie wymusza kontroli wszystkich faz cyklu życia produktu
traktowana jest w sposób kompleksowy i obejmuje wszystkie fazy powstawania i życia wyrobu
traktowana jest w sposób kompleksowy i obejmuje wszystkie fazy powstawania i życia wyrobu
Czy unifikacja jest to :
racjonalne zmniejszenie rozmaitości pewnego zbiorów przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
jednostka klasyfikacyjna w systematyce objaśniająca przedmioty o zbliżonych cechach
ujednolicenie wyrobów wg określonych głównych cech
racjonalne zmniejszenie rozmaitości pewnego zbiorów przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
14 zasad skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem skierowane do najwyższego kierownictwa opracował :
Sheward
Deming
Juran
Crosby
Deming
Kto opracował Triadę procesu zarządzania :
Deming
Crosby
Sheward
Juran
Juran
Ile stref dojrzałości zaproponował Crosby :
4
3
2
5
5
Planem w systemie zarządzania może być :
harmonogram działań
żadne z wymienionych
zlecenie produkcyjne
plan produkcji
harmonogram działań
zlecenie produkcyjne
plan produkcji
Polityka jakości :
jest poddawana przeglądom, aby była aktualna
jest podstawą do oceniania i przeglądu celów jakościowych
nie zawiera zobowiązań do spełnienia wymagań SZJ i ciągłego doskonalenia
jest odpowiednia do celów organizacji
jest poddawana przeglądom, aby była aktualna
jest podstawą do oceniania i przeglądu celów jakościowych
jest odpowiednia do celów organizacji
Dokumentem systemowym systemu zarządzania jakością nie jest :
procedura
instrukcja
formularz
księga jakości
księga jakości
Księga jakości powinna zawierać informacje o zakresie systemu i ewentualnych wyłączeniach, odwołania do procedur, opis wzajemnych zależności objętych systemem :
NIE
TAK
TAK
Główne cele wdrażania systemu zarządzania jakością to :
spełnienie przepisów prawnych
wykazanie zdolności do ciągłego dostarczania wyrobu spełniającego wymagania klienta i wymagania mających zastosowanie przepisów
zwiększenie zadowolenia klienta
zwiększenie zadowolenia klienta
Do pięciu fundamentalnych koncepcji SZJ nie należy :
jakość
kontekst organizacji
strony zainteresowane
zarządzanie projektami
zarządzanie projektami
Audit wewnętrzny powinien prowadzony być :
w zaplanowanych odstępach czasu
na zgodność z normą ISO 9001:2015
na zgodność z wymaganiami własnymi organizacji dotyczącymi SZJ
zawsze przez auditora trzeciej strony
w zaplanowanych odstępach czasu
na zgodność z normą ISO 9001:2015
na zgodność z wymaganiami własnymi organizacji dotyczącymi SZJ
Wymagania związane z orientacją na kliencie wymagają na kierownictwie konieczność :
określenia, zrozumienia i spełnienia wymagań
analizy strat i ryzyk związanych ze zgodnością usługi z wymaganiami klientów i w konsekwencji (...) klienta
skupienia się na osiągnięciu satysfakcji klienta
analizy strat i ryzyk związanych ze zgodnością usługi z wymaganiami klientów i w konsekwencji (...) klienta

Powiązane tematy

Inne tryby