Strona 2

OWIP Część 6

Pytanie 9
Wideogramem jest:
pierwsze utrwalenie sekwencji ruchomych obrazów, z dźwiękiem lub bez, niezależnie od tego, czy stanowi ono utwór audiowizualny
utwór audialny
pierwsze utrwalenie warstwy dźwiękowej wykonania utworu albo innych zjawisk akustycznych
Pytanie 10
Prawo do rozporządzania i korzystania z fonogramu lub wideogramu gaśnie z upływem:
pięćdziesięciu lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
siedemdziesięciu lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
sześćdziesięciu lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
Pytanie 11
Prawo do rozporządzania i korzystania ze nadań programów gaśnie z upływem:
sześćdziesięciu lat następujących po roku pierwszego nadania programu
pięćdziesięciu lat następujących po roku pierwszego nadania programu
siedemdziesięciu lat następujących po roku pierwszego nadania programu
Pytanie 12
Wydawcy, który jako pierwszy w sposób zgodny z prawem opublikował lub w inny sposób rozpowszechnił utwór, którego czas ochrony już wygasł, a jego egzemplarze nie były jeszcze publicznie udostępniane, przysługuje wyłączne prawo do rozporządzania tym utworem i korzystania z niego na wszystkich polach eksploatacji przez okres:
trzydziestu lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechnienia
dwudziestu pięciu lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechnienia
pięćdziesięciu lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechnienia
Pytanie 13
Temu, kto po upływie czasu ochrony prawa autorskiego do utworu przygotował jego wydanie krytyczne lub naukowe, niebędące utworem, przysługuje wyłączne prawo do rozporządzania takim wydaniem i korzystania z niego przez okres:
trzydziestu lat od daty publikacji
piećdziesięciu lat od daty publikacji
czterdziestu lat od daty publikacji
Pytanie 14
Zezwolenia na zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi udziela organizacjom dającym rękojmię należytego zarządzania powierzonymi prawami udziela:
Prezes Funduszu Promocji Twórczości
Prezes Rady Ministrów
minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Pytanie 15
Nadzór nad organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi sprawuje:
minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Prezes Rady Ministrów
Prezes Funduszu Promocji Twórczości
Pytanie 16
Organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi:
może, bez ważnych powodów, odmówić podjęcia zarządzania tylko prawem autorskim
nie może, bez ważnych powodów, odmówić podjęcia zarządzania prawem autorskim lub prawem pokrewnym
może, bez ważnych powodów, odmówić podjęcia zarządzania prawem autorskim lub prawem pokrewnym