Strona 1

pkc

Pytanie 1
1. Co jest istotną cechą typowej usługi informacyjnej(a nie komunikacyjnej):
przechowywanie i przetwarzanie informacji rozmownej, użytkowej
występowanie co najmniej dwóch użytkowników uczestniczących w realizacji egzemplarza usług
zniknięcie systemu pośredniczącego w usłudze, żeby nie przeszkadzał ludziom w komunikacji
Pytanie 2
Usługa podstawowa:
czwarty główny rodzaj usługi (obok usług przenoszenia, teleusług i usług dodatkowych
teleusługa z usługą przenoszenia bez usług dodatkowych lub sama usługa przenoszenia
usługa przydzielana z definicji każdemu użytkownikowi danego systemu (sieci)
Pytanie 3
W jakim punkcie użytkownik końcowy uzyskuje dostęp do teleusług:
UNI
HCI
NNI
Pytanie 4
Jakie mogą być motywy zestawiania więcej niż 1 połączenia w ramach sesji usługowej:
konieczność dołączenia przez chwilę a następnie rozłączenia urządzeń obsługowych np. rozpoznawanie mowy
stopniowe zwiększanie przepływności do wartości wymaganej przez usługę
realizacja połączeń wielozestawieniowych / konferencyjnych itp.
Pytanie 5
Co jest ustanawiane / likwidowane:
sesja usługowa
połączenie
usługa
Pytanie 6
Prawidłowe stwierdzenie nt. architektury:
jeden konkretny system może zawierać w sobie wiele różnych architektur
architektura OSI wskazuje 7 warstw o określonych funkcjach komunikacyjnych
architektura to zbiór reguł rządzących możliwymi strukturami systemu (reguł dotyczących m.in. tego jakie są rodzaje elementów ich role w systemie, ich dopuszczalne związki)
Pytanie 7
Prawdziwe nt. walidacji i weryfikacji:
weryfikacja jest elementem konstruktywnego podejścia do wytwarzania artefaktów
weryfikacja to sprawdzenie czy wytwarzana implementacja ma własności zapisane w sformułowanej wcześniej specyfikacji preskryptywnej
weryfikacja powinna być formalna, dlatego nie może odbywać się przez testowanie
Pytanie 8
Określenie syntaktyka protokołu można użyć w stosunku do:
skutków wykonania protokolu dla misji całego systemu
struktury wiadomości / sygnałów protokołów
struktury (“kształtów”) maszyn/procesów poszczególnych jednostek protokołów

Powiązane tematy