Strona 3

A27: Technik reklamy, egzamin Wrzesień 2014

Pytanie 17
Graficzna forma przedstawienia marki to
logo
logotyp
grafotyp
prototyp
Pytanie 18
Firma przygotowała kampanię reklamową produktów dla dzieci i młodzieży. W kampanii zadbano o to, żeby przekaz reklamowy nie zagrażał fizycznemu, psychicznemu i moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży oraz nie podważał autorytetu rodziców. W przypadku takiej reklamy zastosowano wytyczne
sponsoringu
kodeksu etyki reklamy
ustawy o prawie autorskim
prawa pracy
Pytanie 19
Przedmiotem prawa autorskiego i własności intelektualnej jest wykorzystywany w pracy firmy reklamowej
akt normatywny
program komputerowy
opublikowany opis patentowy
symbol urzędowy
Pytanie 20
Firma reklamowa na zamówienie klienta opracowała plakat reklamowy. Na plakacie zastosowano kilka odcieni jednego koloru. Zastosowana technika komponowania kolorów to zestawienie
monochromatyczne
kontrastowe
prostolinijne
harmonijne
Pytanie 21
Informacja dla klienta o sprzedaży wiązanej w markowej sieci sklepów, polegająca na tym, że przy zakupie kompletu: spodnie + marynarka, klient otrzymuje rabat 30%, jest związana z promocją
wewnętrzną
barterową
handlową
konsumencką
Pytanie 22
Dokument, który zawiera opis zasad i procedur stosowania elementów tożsamości wizualnej firmy, to
typografia firmowa
akcydens służbowy
księga standardów CI
logograf wizualny
Pytanie 23
Dwie panie otworzyły zakład usług krawieckich na dużym osiedlu mieszkaniowym. O swojej działalności chcą poinformować mieszkańców osiedla. Dobrą i niedrogą formą reklamy będą
citylighty
billboardy
ulotki reklamowe
spoty telewizyjne
Pytanie 24
Agencja reklamowa przygotowuje kampanię promocyjną dla niedużej firmy, która dysponuje bardzo niskim budżetem na działania promocyjne. Oczekiwaniem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów za stosunkowo nieduże pieniądze. W takim przypadku agencja reklamowa powinna zaproponować następujące środki przekazu reklamowego:
ulotki, plakaty, direct mail
spot telewizyjny, citylight i direct mail
reklamę kinową, prasową i internet
reklamę telewizyjną, radiową i prasową