Strona 1

A27: Technik reklamy, egzamin Wrzesień 2014

Pytanie 1
Przedsiębiorstwo wypuściło na rynek nowy produkt. Celem promocji skierowanej do pośredników handlowych przez przedsiębiorstwo nie jest
zachęcenie handlowców do wspierania sprzedaży produktu przez jego lepszą prezentację w sklepie
wsparcie kampanii reklamowej i promocji konsumenckiej
motywowanie zatrudnionych pracowników działu PR
pozyskanie nowych punktów sprzedaży
Pytanie 2
Producent zabawek dla dzieci zdecydował się na kampanię reklamową w ogólnopolskiej telewizji. Spot reklamowy firmy będzie ukazywał się kilka razy dziennie o różnych porach dnia. Najmniej korzystnym czasem antenowym w tym przypadku będzie
południe - od godz. 12.00 do 17.00
wieczór, pasmo największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
ranek - od godz. 6.00 do 12.00
popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
Pytanie 3
Krótkie pismo towarzyszące innym dokumentom, w celu uzupełnienia treści przesyłanych wraz z nim dokumentów to
prezentacja pitch
firmowe referencje
pismo przewodnie
notatka służbowa
Pytanie 4
Tekstowe przedstawienie nazwy firmy to
logotyp
tagline
logo
sygnet
Pytanie 5
Ankieterzy badania opinii publicznej po przeprowadzonej kampanii społecznej zastosowali w kwestionariuszach ankietowych i wywiadach kwestionariuszowych pytania, które polegały na udzieleniu jednej z pięciu odpowiedzi ułożonych w porządku od stopnia całkowitej akceptacji do stopnia całkowitego odrzucenia. Pytania te noszą nazwę skali
alternatywnej
Likerta
Thuerstona
interwałowej
Pytanie 6
Przepisy prawa oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej mówią, że w reklamie telewizyjnej seriale, audycje rozrywkowe i filmy dokumentalne mogą być przerywane w dowolnym czasie, przy czym odstęp między kolejnymi przerwami powinien wynosić co najmniej
15 minut
20 minut
45 minut
30 minut
Pytanie 7
Znany, światowy koncern samochodowy w ramach realizowanej kampanii promocyjnej chce pokazać piękno i zalety najnowszego modelu samochodowego. Najlepszym medium w tym przypadku będzie
outdoor
telewizja
radio
prasa
Pytanie 8
Firma istnieje na rynku od sześciu miesięcy. W strategii reklamy założyła, że chce dotrzeć do dużej grupy klientów. Reklama nie może być jednak kosztowna, ponieważ firma nie wypracowała jeszcze zysków. Bardzo dobrym rozwiązaniem w takim przypadku będzie wybór takiego nośnika jak
bannery reklamowe w Internecie
telesprzedaż na kanałach telewizji publicznej
neony świetlne w centrum miast
radiowe spoty reklamowe