Strona 1

powtorka zw

Pytanie 1
Do cech organizacji opartych na wiedzy zalicza sie
traktowanie zdarzen nietypowych jako zagrożenie
źrodlem wiedzy menadzersiej jest posiadanie wiedzy
wykorzystywanie reaktywnych strategii konkurowania
wartośc rynkowa zdeterminowa jest przez wartosc zasobów niematerialych
Pytanie 2
wiedza w ujęciu japońskim to
ba
dane+informacje
potwierdzone przekonanie
wiedza o tym co wie człowiek
informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
Pytanie 3
W zachodnim ujęciu wiedzy:
informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
informacja jest składnikiem wiedzy
informacje rozpatruje się rozłącznie od wiedzy
Pytanie 4
w procesie SECI kombinacja oznacza:
przekształcanie wiedzy cichej w wiedzę jawną
przekształcanie wiedzy jawnej w wiedzę cichą
tworzenie systematycznej wiedzy jawnej
naukę przez działanie
Pytanie 5
przejęcie orientacji reaktywnej przy realizacji procesów organizacyjnego uczenia się:
nieliczne znamiona innowacji wdrażanych zmian
dostosowywanie się do zmian zaszłych już w otoczeniu
podejmowanie dużego ryzyka
tworzenie innowacyjnych produktów o przełomowym znaczeniu
Pytanie 6
wiedza w ujęciu japońskim to:
dane+informacje
wiedza o tym, co wie człowiek
informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
potwierdzone przekonanie
Pytanie 7
strategie zarządzania wiedzą oparte na transferze wiedzy to
rozszerzania wewnętrzenego
absorpcji
kreacji przez współdziałanie
protekcji wiedzy
Pytanie 8
w japońskiej koncepcji zarzadznia wiedzą
kładzie się nacisk nie na potwierdzenie, lecz na przekonanie
wiedzę dzieli się na: wiedzieć jak, kto, co, gdzie
większe znaczenie ma potwierdzenie niż przekonanie
wiedza to potwierdzone przekonanie
Pytanie 9
prawdą jest, że
wiedza ma zdolność do szybkiej dezakutualizacji
wiedza nie może być źródłem przewagi konkurencyjnej
wiedza może być sama w sobie produktem
stategia protekcji wiedzy chroni przed nowymi wejściami do sektora
Pytanie 10
decyzje podejmowane w ramach strategicznego zarządzania wiedzą dotyczą
tworzenia luk wiedzy
ustalania nośników wiedzy, na których wiedza zostanie zapisana,
określenia nowych kierunków i zakresu wykorzystania zasobów wiedzy w organizacji
kształtowania zasobów wiedzy otoczenia przedsiębiorstwa
podziału pracy między pracownikami
kształtowania zasobów wiedzy otoczenia,
rozwoju systemów organizacyjnych umożliwiających sprawną realizację funkcji, zadań i procesów związanych

Powiązane tematy