Strona 2

Zarządzanie wiedzą cz 1

Pytanie 9
do wiedzy skodyfikowanej zalicza się:
b/ informacje zawarte w głowie człowieka
d/ relacje międzyludzkie
c/ wiedzę, która jeszcze nie istnieje, i której powstania nikt sie nie spodziewa
a/ informacje zawarte w publikacjach
Pytanie 10
do faz procesu SECI zalicza się:
d/ paneuropeizację
c/ customizację
a/ eksternalizację,
e/ cybernatyzację
b/ internacjonalizacę
Pytanie 11
prawdą jest że:
b/ społeczność wirtualna tworzona jest przez wolontariuszy upiększających witryny sklepowe
d/ mass customization to narzędzie pozwalające publicznie wypowiedzieć się klientom na temat produktu
a/ szczególnym elementem transferu wiedzy jest jej kreowanie
c/ zarzadzanie wiedza narodziło sie w tureckiej filii Toyota
e/ prosumeryzm oznacza pełnienie przez klienta podwójnej roli - klienta i producenta cybernetyczne uczenie się oparte jest na podwójnej pętli uczenia się
Pytanie 12
techniki heurystycznie znajdują szerokie zastosowanie podczas realizacji:
a/ strategii kreacji wiedzy czy chodzi tu o str.kreacji wiedzy
e/ strategii upiększania wiedzy
b/ strategii udostepniania wiedzy
c/ strategii absorpcji
d/ strategii rozpowszechniania wewnętrznego
Pytanie 13
jeśli system zarządzania wiedzą oparty jest na strategii presonalizacji to:
c/ podczas szkoleń szerokie zastosowanie ma e-learning
a/ wynagradza się ludzi głównie za wnoszenie wkładu do baz danych i ich wykorzystanie
d/ zastosowano podejscie techninczne w budowie systemu zarządzania wiedzą
e/ z powodzeniem można stosować strategię transferu wiedzy
b/ dobierając ludzi do pracy za najistotniejsze uznaje się ich zdolności twórcze
Pytanie 14
do cech organizacji opartych na wiedzy zaliczyć można
d/ traktowanie zdarzeń nietypowych jako źródło inspiracji i szans rozwojowych
a/ traktowanie zmian jako zagrożenie
c/ dużą stabliność relacji między pracownikami
e/ uznanie pracowników wiedzy za szczególnie ważny element zasobu ludzkiego
b/ wysoką zależność od przywódcy
Pytanie 15
do elementów wiedzy ugruntowanej zalicza się:
c/ wiedzę jawną
b/ wiedzę zapisaną w umyśle człowieka
d/ markę
a/ produkty
Pytanie 16
w japońskiej koncepcji konwersji wiedzy ba oznacza:
a/ potwierdzone przekonanie
b/ strategię zarządzania wiedzą
d/ nic nie oznacza
c/ kontekst kreowania wiedzy

Powiązane tematy