Strona 1

Mikroekonomia - elastyczność popytu i podaży

Pytanie 1
Jak wykazują empiryczne szacunki, popyt na kawę określonej marki jest wysoko nieelastyczny. Jak reagują przychody hurtowni kawy po 10 % zmianie jej ceny ?
a. wzrost ceny nie ma wpływu na obroty hurtowni,
b. wzrost ceny wywołuje wzrost obrotów,
e. spadek ceny wywołuje wzrost obrotów.
c. wzrost ceny wywołuje spadek obrotów,
d. spadek ceny wywołuje spadek obrotów,
Pytanie 2
Jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej podaży wynosi 0,2, to gdy wzrośnie cena:
a. wielkość podaży wzrośnie ale wolniej niż cena,
d. wielkość podaży rośnie dwa razy wolniej niż cena.
b. wielkość podaży rośnie w tym samym stopniu co cena,
c. wielkość podaży rośnie, ale szybciej niż cena,
Pytanie 3
Wskaźnik elastyczności cenowej popytu=0 oznacza:
b. wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian ceny,
a. wielkość popytu zmienia się wprost proporcjonalnie do zmian ceny,
d. wielkość popytu zmienia się bardziej intensywnie niż zmiany ceny.
c. wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany ceny,
Pytanie 4
Co możesz powiedzieć o zależności dobra A i B jeżeli po wzroście ceny dobra A z 10 do 12 zł, wzrosły zakupy dobra B ze 100 do 115 sztuk:
a. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
b. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest dodatni,
d. dobra niezależne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest bliski 1.
c. dobra komplementarne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
Pytanie 5
Wskaźnik elastyczności dochodowej popytu przyjmuje wartości:
c. dodatnie lub 0,
b. od 0 do 1,
d. dodatnie lub ujemne.
a. od 0 do nieskończoności
Pytanie 6
Producent pralek obniża cenę na pralki Frania o 8% a ilość sprzedawanych pralek wzrasta o 6%. Elastyczność cenowa popytu na pralki jest:
d. nie można tego określić.
b. równa 1,
c. mniejsza od 1,
a. większa od 1,
Pytanie 7
Empiryczne szacunki wskazują. że współczynnik cenowej elastyczności popytu na usługi radiowo-telewizyjne wynosi 1,1. W związku, z tym. Podniesienie opłat z tytułu abonamentu telewizyjnego a. najprawdopodobniej spowoduje, że:
b. wzrośnie liczba osób opłacających abonament,
c. przychody telewizji, w zasadzie pozostaną bez zmian, szefowie telewizji mogą maksymalizować zyski drogą podwyższania cen.
a. spadnie popyt na telewizory,
Pytanie 8
eli popyt jest nieelastyczny, a cena dobra wzrosła, to przychody całkowite firm:
c. pozostaną bez zmian,
d. żadna z powyższych.
a. wzrosną,
b. spadną,

Powiązane tematy

#wszib #mikro #mikroekonomia