Pytania i odpowiedzi

GKOM2

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu.
Ilość pytań: 87 Rozwiązywany: 1825 razy
Pytanie 21
W rzucie ukośnym równoległym bryła widzenia jest ostrosłupem.
NIE
Pytanie 22
W rzucie perspektywicznym bryła widzenia jest prostopadłościanem .
NIE
Pytanie 23
W rzucie perspektywicznym istotna jest odległość obserwatora od ekranu.
TAK
Pytanie 24
Dla rzutu perspektywicznego istnieje odpowiednia macierz transformacji we współrzędnych jednorodnych.
TAK
Pytanie 25
W rzucie perspektywicznym odcinki równoległe do siebie i równoległe do płaszczyzny rzutu przecinają się w jednym punkcie.
NIE
Pytanie 26
W rzutowaniu ortogonalnym odległość odcinków zawsze zostaje zachowana.
TAK
Pytanie 27
W rzucie równoległym ortogonalnym odcinki równoległe do siebie pozostają równoległe po wykonaniu rzutowania na płaszczyznę ekranu.
TAK
Pytanie 28
Wzór tekstury jest zawsze odwzorowany bezpośrednio na docelowy obiekt.
NIE
Pytanie 29
Przy odwzorowywaniu tekstury na złożony obiekt czasami stosuje się odwzorowanie na pośrednią powierzchnię.
TAK
Pytanie 30
Przy teksturowaniu barwa piksela zawsze jest określana przez barwę jednego teksela.
NIE
Pytanie 31
Teksel to odpowiednik piksela na płaszczyźnie.
TAK
Pytanie 32
Teksel to podstawowy element obrazu tekstury.
TAK
Pytanie 33
W procesie teksturowania zawsze stosuje się odwzorowywanie jeden teksel w jeden piksel.
NIE
Pytanie 34
Tekstura ma wpływ na kształt obiektu.
NIE
Pytanie 35
Metoda bump-mapping wprowadza zniekształcenie powierzchni obiektu.
NIE
Pytanie 36
W metodzie mip mapping wstępnie definiuje się zestaw wzorów tekstur dla teksturowania obiektów znajdujących się w różnych odległościach.
TAK
Pytanie 37
Metoda mip mapping umożliwia odwzorowanie środowiska.
NIE
Pytanie 38
Metoda wektora normalnego pozwala eliminować powierzchnie niewidoczne w obiektach typu prostopadłościan z wyciętym wewnątrz otworem.
NIE
Pytanie 39
Metoda badania normalnych do ścian obiektów jest uniwersalną metodą rozwiązywania problemu przesłaniania.
NIE
Pytanie 40
Metoda z-bufora jest wykorzystywana w grafice 2D.
NIE

Powiązane tematy