Fiszki

Psychologia reklamy

Test w formie fiszek Materiały dla studentów z zakresu psychologii reklamy. Test wiedzy.
Ilość pytań: 29 Rozwiązywany: 3883 razy
Stopień zaangażowania w zakup i rodzaj motywacji zakupu danego produktu,to podstawowe czynniki brane pod uwagę w przypadku następującego modelu
AIDA
ELM
DAGMAR
FCB
FCB
Zachęcenie do zakupu produktu przez bohatera to następująca technika prezentacji
rekomendacja
scenka rodzajowa
demonstracja
styl życia
rekomendacja
Uwaga to :
środek perswazji podkreślający przejście z jednego ujęcia w drugie
ukierunkowanie narządów zmysłow w ściśle określonym kierunku i selekcja informacji
sposób tworzenia nastroju w reklamie
sposób wypunktowania bądź podkreśłenia danej czynnośći w reklamie
ukierunkowanie narządów zmysłow w ściśle określonym kierunku i selekcja informacji
Efekt reklamowy,który służy zwiększeniu szansy na zapiętanie przesłania reklamowego to :
efekt pierszeństwa
efekt zwiększonej ekspozycji
efekt pasikonika
efekt świeżości
efekt zwiększonej ekspozycji
Które z poniższych stwierdzeń nie jest przejawem stereotypu
hiszpański temperament nowego modelu samochodu
mama zawsze w niedzielę piecze ciasto
stworzone dla dynamicznych brunetek
niemiecka precyzja wykonania
mama zawsze w niedzielę piecze ciasto
Umiejętność czy sposób oddziaływania nadawcy na postawy lub zachowania odbiorcy to "
technika nadawania
technika perswazji
technika manipulacji
technika dystrakcji
technika perswazji
W Polsce obowiązuje :
nieograniczona możliwość reklamy piwa w prasie,telewizji,radiu i internecie
możliwość reklamy piwa z pewnymi ograniczeniami
możliwość reklamy piwa w telewizji po 19:00
całkowity zakaz reklamy piwa w internecie
możliwość reklamy piwa w telewizji po 19:00
Proces tworzenia obrazowej reprezentacji kilku cech bodźca
wrażenie
percepcja
selekcja
spostrzeganie
spostrzeganie
Reklama tworząca nawyk zgodnie z modelem FCB dotyczy takich produktów jak
biżuteri,kosmetyków,modnej odzieży
papierosów,słodyczy, napojów chłodzących
artykułów żywnościowych,benzyny
samochodów,domów,usług finansowych
artykułów żywnościowych,benzyny
Jednostronne ,upraszczające wyobrażenie o jakiejś zbiorowości to
tożsamość grupowa
stereotyp
typ idealny
ideologia
stereotyp
Przypisywanie identycznych cech wszystkim osobom należącym do danej grupy bez uwzglenienia istniejących rzeczywistych różnic między członkami tej grupy
dyskryminacja
atrybucja
stereotyp
uprzedzenie
stereotyp
Trwała ocena,pozytywna lub negatywna wobec różnego rodzaju obiektów to
perswazja
postawa
opinia
przekonania
postawa
Efekt który służy do zwiększenia szansy na zwrócenie uwagi to
efekt autoryteu
efekt zwiększonej ekspozycji
efekt pierszeństwa
efekt halo
efekt zwiększonej ekspozycji
Reguła,która określa ustawienie S w nagłówkach w prasowym komunikacie reklamowym
reguła czytania od lewej do prawej
reguła równowagi
reguła rzutu okiem
reguła czytania w lini prostej
reguła rzutu okiem
Zjawisko polegające na przeniesieniu emocji z jednego elementu przekazu na inne znajdujące się w tym przekazie reklamowym to inaczej
efekt lustra
efekt halo
efekt autorytetu
efekt pierszeństwa
efekt halo
Zwrócenie uwagi,zainteresowania,wzbudzenie pożądania,pobudzenia do działania to podstawowe etapy modelu
FCB
DAGMAR
DIPADA
AIDA
AIDA
Presupozycja to
stworzenie pozorów naukowości
zdanie pozornie prawdziwe
zastosowanie struktury językowej uniemożliwiającej negację
zadanie pytania w którym jest juz odpowiedź
zdanie pozornie prawdziwe
Efekt świeżości w reklamie
informacje znajdujące się na początku reklamy zwracają uwagę odbiorcy
najbardziej skuteczna jest reklama,która na świeżo trafia do odbiorcy
odbiorca musi mieć świeży umysł
informacje znajdujące się na końcu reklamy zostają najlepiej zapamiętane
informacje znajdujące się na początku reklamy zwracają uwagę odbiorcy
Zgodnie z modelem ELM centralna strategia perswazji
nie wymaga wysiłku poznawczego
nie wymaga wysiłku fizycznego
wymaga wysiłku fizycznego
wymaga wysiłku poznawczego
wymaga wysiłku poznawczego
Trwała ocena wobec róznego rodzaju obiektów to
opinia
postawa
przekonanie
perswazja
postawa

Powiązane tematy

#psychologia #psychologiareklamy

Inne tryby