Fiszki

AISDE LAB5

Test w formie fiszek Lecimy
Ilość pytań: 7 Rozwiązywany: 1430 razy
Algorytm Prima:
sukcesywnie dodaje krawędzie do drzewa, aż powstanie drzewo rozpinające
usuwa krawędzie odrzucone aż zostanie odpowiednie drzewo
jego złożoność obliczeniowa zależy od ilości krawędzi
po dodaniu każdej krawędzi wymaga sprawdzenia czy nie powstał cykl
sukcesywnie dodaje krawędzie do drzewa, aż powstanie drzewo rozpinające
jego złożoność obliczeniowa zależy od ilości krawędzi
po dodaniu każdej krawędzi wymaga sprawdzenia czy nie powstał cykl
Algorytm Kruskala:
po dodaniu każdej krawędzi wymaga sprawdzenia czy nie powstał cykl
jego złożoność obliczeniowa zależy od ilości krawędzi
usuwa krawędzie odrzucone aż zostanie odpowiednie drzewo
sukcesywnie dodaje krawędzie do drzewa, aż powstanie drzewo rozpinające
po dodaniu każdej krawędzi wymaga sprawdzenia czy nie powstał cykl
jego złożoność obliczeniowa zależy od ilości krawędzi
Algorytm Boruvki:
nie działa, gdy są cykle
na początku dokonuje sprawdzenia czy są cykle
tworzy drzewo Steinera
działa tylko dla grafów skierowanych
na początku dokonuje sprawdzenia czy są cykle
Algorytm Floyda w stosunku do Dijkstry:
- może znajdować długości cykli
może działać nieprawidłowo dla grafu o wagach dodatnich nienaturalnych
- może działać dla krawędzi o ujemnych wagach
- działa niezależnie od liczby krawędzi grafu
- może znajdować długości cykli
- może działać dla krawędzi o ujemnych wagach
- działa niezależnie od liczby krawędzi grafu
Ogólne pytania:
macierz sąsiedztwa ma wymiar VxE, dla V-liczba wierzchołków, E-liczba krawędzi
graf niepełny nieskierowany ma max V*(V-1)/2 krawędzi
złożoność pamięciowa Floyda wynosi V^2
gdy wszystkie wagi grafu są różne, to istnieje tylko 1 drzewo rozpinające
graf niepełny nieskierowany ma max V*(V-1)/2 krawędzi
złożoność pamięciowa Floyda wynosi V^2
gdy wszystkie wagi grafu są różne, to istnieje tylko 1 drzewo rozpinające
Pytanie teoretyczne prawda/fałsz (1pkt) o Floyda
czy czas trwania algorytmu zalezy bardziej od wiercholkow niz krawedzi
czy algorytm po skonczeniu dzialania daje w wyniku dlugosci cykli
czy wagi NIE moga byc ujemne
czy najlepiej implementowac na macierzy
czy czas trwania algorytmu zalezy bardziej od wiercholkow niz krawedzi
czy algorytm po skonczeniu dzialania daje w wyniku dlugosci cykli
czy najlepiej implementowac na macierzy
Algorytm Dijkstry nie nadaje sie do szukania najkrotszych sciezek
w grafach planarnych
w grafach zawierajacych cykle
w grafach skieowanych
działać dla krawędzi o ujemnych wagach
w grafach zawierajacych cykle
działać dla krawędzi o ujemnych wagach

Powiązane tematy

#aisde

Inne tryby