Fiszki

SCZ - kolos2

Test w formie fiszek Kolos nr 2 na podstawie elka.mine.nu (SCZ_kolos2_propozycje_odpowiedzi_by_czesi; scz_kolos2_wer2)
Ilość pytań: 25 Rozwiązywany: 1896 razy
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych mogą wynosić:
1Mb/s
100kb/s
>10Mb/s
<1kb/s
10kb/s
1Mb/s
100kb/s
10kb/s
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych rzadko kiedy wynoszą
10kb/s
>10Mb/s
<1kb/s
1Mb/s
100kb/s
>10Mb/s
<1kb/s
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na regenerację sygnału to:
drzewo
pierścień
topologia dowolna
gwiazda
Magistrala
drzewo
pierścień
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na zwiększenie odporności na uszkodzenia węzła to:
gwiazda
pierścień
drzewo
topologia dowolna
magistrala
gwiazda
drzewo
topologia dowolna
Sieci czujnikowe w przemyśle typowo komunikują się za pośrednictwem:
Linii radiowej
Skrętki zasilanej
Linii energetycznej 230V/50Hz
Światłowodu
Przewodu wiolożyłowego
Skrętki zasilanej
Światłowodu
Sieci czujnikowe w samolotach typowo komunikują się za pośrednictwem:
światłowodu
przewodu wielożyłowego
linii radiowej
skrętki zasilanej
linii energetycznej 230V/50Hz
światłowodu
przewodu wielożyłowego
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystującej komunikację po linii energetycznej może wynosić:
100 węzłów
1 000 wezłów
2 węzły
10 000 węzłów
10 węzłów
100 węzłów
2 węzły
10 węzłów
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystujące komunikację po skrętce może wynosić:
1 000 węzłów
2 węzły
10 węzłów
10 000 węzłów
100 węzłów
1 000 węzłów
2 węzły
10 węzłów
10 000 węzłów
100 węzłów
Norma CENELEC zaleca, aby komunikacja:
odbiorcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie D
Dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie C
odbiorcy energii była w paśmie A
dostawcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie B
Dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie C
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie:
2,45 GHz
869,0 MHz
433,9 MHz
130 kHz
315,7 MHz
2,45 GHz
433,9 MHz
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie :
130 kHz
1.869 GHz
31.57 MHz
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
433.9 MHz (433.92 MHz)
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
433.9 MHz (433.92 MHz)
Skrót HD w sieciach oznacza:
Hamming Distance
Host Data
High Definition
High Density
Heavy Duty
Hamming Distance
Sieci niestosowane w przemyśle to:
HART
D2B
DevceNet
InterBus-S
Linet
D2B
InterBus-S
Sieci wykorzystywane w inteligentnych budynkach to:
MOST
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
X-10
EIB
D2B
Lin
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
X-10
EIB
Sieci stosowane w pojazdach samochodowych to:
FlexRay
MI-Bus
Linx
TTP/C
Byteflight
FastDrive
D2B
CAN
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
FlexRay
MI-Bus
TTP/C
Byteflight
D2B
CAN
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
Światłowody są stosowane w sieci:
MI-Bus
Bytefight
FlexRay
CAN
D2B
MOST
Bytefight
FlexRay
D2B
MOST
Protokoły dostępu do medium sieci to:
TTp
CSMA/CA
TokenRing
Aloha
CLS
CSMA/CA
Aloha
Norma IEEE1451 określa:
Formaty ramki
Prędkości transmisji
Format TEDS
Format preambuły
Układ sygnałów w gniazdku interfejsu do czujnika
Format TEDS
Z tej samej baterii dłużej będzie pracował węzeł w standardzie:
HomeRF inż. Bluetooth
WiFi niż ZigBee
Nokia 30 niż Home RF
Bluetooth niż ZigBee
Nokia30 niż ZigBee
ZigBee niż Wi Fi
ZigBee niż Wi Fi
Sieci oparte o CAN to:
NMEA 2000
Device Net
SAE J1939
SDS
CANopen
NMEA 2000
Device Net
SAE J1939
SDS
CANopen
CAN 2.0A różni się od wersji 2.0B:
Długością pola danych
Długością pola identyfikatora
Długością pola kontrolnego
Długością pola CRC
Długością przerwy pomiędzy ramkami
Długością pola identyfikatora
Sieć VAN jest stosowana w samochodach marki:
Ford
Opel
Volvo
Fiat
Peugeot
Audi (A-BUS)
Renault
BMW (ByteFlight, FlexRay)
Volvo
Fiat
Peugeot
Renault
Standard HART:
Ma prędkość transmisji >10 kB/s
jest wycofywany
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
Ma pętlę 4-20mA
Nie jest już stosowany ma prędkość transmisji = 50B/s (1.2kbps)
Ma preambułę FF:FF
jest wycofywany
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
Ma pętlę 4-20mA
Protokół DSR służy do:
Optymalizacji trasy
Ukrywania węzłów
Wykrywania trasy
Utrzymania trasy
Usypiania węzłów
Optymalizacji trasy
Wykrywania trasy
Utrzymania trasy
Węzły EIB:
Są kompatybilne z KNX
wymagają ustawienia adresu
Komunikują się po skrętce
komunikują się po linii 110V (raczej 230VAC)
są dopuszczone w Europie
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
Nie są dopuszczone w Europie
Nie wymagają konfiguracji
Są kompatybilne z KNX
wymagają ustawienia adresu
są dopuszczone w Europie
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X

Powiązane tematy

#eiti #SCZ

Inne tryby