Fiszki

OWIP Część 3

Test w formie fiszek Test z Ochrony Własności Intelektualnej i Przemysłowej.
Ilość pytań: 20 Rozwiązywany: 10184 razy
Bez zezwolenia twórcy:
wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego
nie wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego
wolno odpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego
wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego
Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych egzemplarzy utworów przez:
tylko przez jedną osobę
krąg osób pozostających w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego
tylko przez krąg osób pozostających w związku pokrewieństwa lub powinowactwa
krąg osób pozostających w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego
Wolno rozpowszechniać za pomocą anteny zbiorowej oraz sieci kablowej utwory nadawane przez inną organizację radiową lub telewizyjną drogą satelitarną albo naziemną, jeżeli następuje to w ramach równoczesnego, integralnego i nieodpłatnego rozpowszechniania programów radiowych lub telewizyjnych i przeznaczone jest do oznaczonego grona odbiorców znajdujących się:
tylko w jednym budynku
w jednym budynku lub w domach jednorodzinnych obejmujących do 50 gospodarstw domowych
w jednym budynku lub w domach jednorodzinnych obejmujących do 100 gospodarstw domowych
w jednym budynku lub w domach jednorodzinnych obejmujących do 50 gospodarstw domowych
Jeżeli urządzenia służące do odbioru programu radiowego lub telewizyjnego umieszczone w miejscu ogólnie dostępnym służą do odbierania nadawanych utworów, to ich posiadacze:
mogą je nieodpłatnie odbierać, jeżeli nie łączy się z tym osiąganie korzyści majątkowych
nie mogą ich nieodpłatnie odbierać
mogą je nieodpłatnie odbierać, jeżeli łączy się z tym osiąganie korzyści majątkowych
mogą je nieodpłatnie odbierać, jeżeli nie łączy się z tym osiąganie korzyści majątkowych
Już rozpowszechnione sprawozdania o aktualnych wydarzeniach:
wolno nieodpłatnie rozpowszechniać w celach informacyjnych w prasie, radiu i telewizji
wolno nieodpłatnie rozpowszechniać w celach informacyjnych tylko w prasie
wolno odpłatnie rozpowszechniać w celach informacyjnych w prasie, radiu i telewizji
wolno odpłatnie rozpowszechniać w celach informacyjnych w prasie, radiu i telewizji
W sprawozdaniach o aktualnych wydarzeniach:
nie wolno przytaczać utworów udostępnianych podczas tych wydarzeń
wolno przytaczać utwory udostępniane podczas tych wydarzeń
wolno przytaczać utwory udostępniane podczas tych wydarzeń za zgodą autorów tych sprawozdań
wolno przytaczać utwory udostępniane podczas tych wydarzeń
Instytucje naukowe i oświatowe w celach dydaktycznych lub prowadzenia własnych badań:
mogą korzystać z rozpowszechnionych utworów w oryginale i w tłumaczeniu oraz sporządzać w tym celu egzemplarze fragmentów rozpowszechnionego utworu
nie mogą korzystać z rozpowszechnionych utworów w oryginale i w tłumaczeniu oraz sporządzać w tym celu egzemplarze fragmentów rozpowszechnionego utworu
mogą korzystać z rozpowszechnionych utworów tylko w oryginale oraz sporządzać w tym celu egzemplarze fragmentów rozpowszechnionego utworu
mogą korzystać z rozpowszechnionych utworów w oryginale i w tłumaczeniu oraz sporządzać w tym celu egzemplarze fragmentów rozpowszechnionego utworu
W zakresie uzasadnionym wyjaśnianiem, analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami gatunku twórczości:
wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość tylko urywki rozpowszechnionych utworów
nie wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywków rozpowszechnionych utworów lub drobnych utworów w całości
wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości
wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości
W celach dydaktycznych i naukowych:
nie wolno zamieszczać w podręcznikach i wypisach rozpowszechnionych drobnych utworów lub fragmentów większych utworów
wolno zamieszczać w podręcznikach i wypisach rozpowszechnione tylko fragmenty większych utworów
wolno zamieszczać w podręcznikach i wypisach rozpowszechnione drobne utwory lub fragmenty większych utworów
wolno zamieszczać w podręcznikach i wypisach rozpowszechnione drobne utwory lub fragmenty większych utworów
Podczas ceremonii religijnych, imprez szkolnych i akademickich lub oficjalnych uroczystości państwowych, jeżeli nie łączy się z tym osiąganie pośrednio lub bezpośrednio korzyści majątkowych i artyści wykonawcy nie otrzymują wynagrodzenia:
wolno nieodpłatnie wykonywać publicznie rozpowszechnione utwory
wolno nieodpłatnie wykonywać nie rozpowszechnione utwory
nie wolno nieodpłatnie wykonywać publicznie rozpowszechnionych utworów
wolno nieodpłatnie wykonywać publicznie rozpowszechnione utwory
Z już rozpowszechnionych utworów dla dobra osób niepełnosprawnych, jeżeli to korzystanie odnosi się bezpośrednio do ich upośledzenia, nie ma zarobkowego charakteru i jest podejmowane w rozmiarze wynikającym z natury upośledzenia:
wolno odpłatnie korzystać
nie wolno nieodpłatnie korzystać
wolno nieodpłatnie korzystać
wolno nieodpłatnie korzystać
Z utworów w związku z prezentacją lub naprawą sprzętu:
nie wolno korzystać
wolno nieodpłatnie korzystać
wolno odpłatnie korzystać
wolno nieodpłatnie korzystać
Z utworu w postaci obiektu budowlanego, jego rysunku, planu lub innego ustalenia, w celu odbudowy lub remontu obiektu budowlanego:
można korzystać za zgodą autora utworu
nie wolno korzystać
wolno korzystać
wolno korzystać
Można korzystać z utworów w granicach dozwolonego użytku:
bez konieczności spełnienia jakichkolwiek warunków
pod warunkiem wymienienia imienia i nazwiska twórcy oraz źródła
pod warunkiem wymienienia tylko źródła
pod warunkiem wymienienia imienia i nazwiska twórcy oraz źródła
Autorskie prawa majątkowe gasną z upływem lat:
pięćdziesięciu od śmierci twórcy
siedemdziesięciu od śmierci twórcy
osiemdziesięciu od śmierci twórcy
siedemdziesięciu od śmierci twórcy
Autorskie prawa majątkowe w odniesieniu do utworów współautorskich gasną z upływem lat:
osiemdziesięciu od śmierci współtwórcy, który przeżył pozostałych
siedemdziesięciu od śmierci współtwórcy, który przeżył pozostałych
pięćdziesięciu od śmierci współtwórcy, który przeżył pozostałych
siedemdziesięciu od śmierci współtwórcy, który przeżył pozostałych
Autorskie prawa majątkowe w odniesieniu do utworu, którego twórca nie jest znany gasną z upływem lat:
osiemdziesięciu od daty pierwszego rozpowszechnienia
siedemdziesięciu od daty pierwszego rozpowszechnienia
pięćdziesięciu od daty pierwszego rozpowszechnienia
siedemdziesięciu od daty pierwszego rozpowszechnienia
Autorskie prawa majątkowe w odniesieniu do utworu audiowizualnego gasną z upływem lat:
pięćdziesięciu od śmierci najpóźniej zmarłej z wymienionych osób: głównego reżysera, autora scenariusza, autora dialogów, kompozytora muzyki skomponowanej do utworu audiowizualnego
czterdziestu od śmierci najpóźniej zmarłej z wymienionych osób: głównego reżysera, autora scenariusza, autora dialogów, kompozytora muzyki skomponowanej do utworu audiowizualnego
siedemdziesięciu od śmierci najpóźniej zmarłej z wymienionych osób: głównego reżysera, autora scenariusza, autora dialogów, kompozytora muzyki skomponowanej do utworu audiowizualnego
siedemdziesięciu od śmierci najpóźniej zmarłej z wymienionych osób: głównego reżysera, autora scenariusza, autora dialogów, kompozytora muzyki skomponowanej do utworu audiowizualnego
Czas trwania autorskich praw majątkowych:
nie liczy się w latach pełnych następujących po roku, w którym nastąpiło zdarzenie, od którego zaczyna się bieg terminów
liczy się daty kiedy nastąpiło zdarzenie, od którego zaczyna się bieg terminów
liczy się w latach pełnych następujących po roku, w którym nastąpiło zdarzenie, od którego zaczyna się bieg terminów
liczy się w latach pełnych następujących po roku, w którym nastąpiło zdarzenie, od którego zaczyna się bieg terminów
Producenci lub wydawcy egzemplarzy utworów literackich, muzycznych, plastycznych, fotograficznych i kartograficznych, nie korzystających z ochrony autorskich praw majątkowych, są obowiązani do przekazywania na rzecz Funduszu Promocji Twórczości wpłaty wynoszącej:
od 3 % do 7 % wpływów brutto ze sprzedaży egzemplarzy tych utworów
od 2 % do 6 % wpływów brutto ze sprzedaży egzemplarzy tych utworów
od 5 % do 8 % wpływów brutto ze sprzedaży egzemplarzy tych utworów
od 5 % do 8 % wpływów brutto ze sprzedaży egzemplarzy tych utworów