Fiszki

Incoterms 2010, 2000

Test w formie fiszek Test sprawdza znajomość reguł Incoterms
Ilość pytań: 13 Rozwiązywany: 5242 razy
Termin ten przedstawia najmniejszą odpowiedzialność oraz zaangażowanie ze strony sprzedającego. Dostawa zostaje uznana za dokonaną w momencie postawienia towarów do dyspozycji kupującego w oznaczonym miejscu, bez zobligowania do dalszych czynności ze strony sprzedającego.
FAS
FOB
DDP
EXW
EXW
Sprzedający ponosi koszty transportu, załadunku oraz ubezpieczenia do momentu przekazania towarów pierwszemu przewoźnikowi, wskazanemu przez kupującego, w oznaczonym miejscu. Towar uważa się za dostarczony w momencie załadunku przez przewoźnika, w tym momencie następuje przeniesienie ryzyka uszkodzenia lub utraty towaru na kupującego.
CIF
FOB
CIP
FCA
FCA
Odpowiedzialność za koszty transportu oraz ryzyko sprzedającego kończą się w momencie dostarczenia towarów do burty statku w oznaczonym porcie nadania, jednak bez załadunku towarów na statek. Od tego momentu wszelkie koszty oraz ryzyko związane z towarem zostaje przeniesione na kupującego. Termin może być używany wyłącznie w odniesieniu do transportu morskiego oraz wodnego śródlądowego.
DDU
FOB
DDP
FAS
FAS
Odpowiedzialność za koszty transportu oraz ryzyko sprzedającego kończą się w momencie dostarczenia towarów do burty statku. Punktem przeniesienia kosztów i ryzyka za towar ze sprzedającego na kupującego jest moment przekroczenia burty statku przez towar, sprzedający ponosi też koszty załadunku. Termin może być używany wyłącznie w odniesieniu do transportu morskiego oraz wodnego śródlądowego.
FOB
CIP
CPT
CFR
FOB
Sprzedający nie ponosi kosztów ubezpieczenia towarów (od momentu załadunku na statek w porcie nadania), które leżą po stronie kupującego; dostawa zostaje uznana za zrealizowaną w momencie załadunku towaru na statek przewoźnika wskazanego przez sprzedającego.
CPT
CIF
CFR
CIP
CFR
Sprzedający ponosi koszty ubezpieczenia towarów (od momentu załadunku na statek w porcie nadania), które leżą po stronie kupującego; dostawa zostaje uznana za zrealizowaną w momencie załadunku towaru na statek przewoźnika wskazanego przez sprzedającego.
DEQ
DES
CPT
CIF
CIF
Sprzedający nie ponosi kosztów ubezpieczenia towarów (od momentu załadunku ( z wykluczeniem transportu morskiego i wodnym śródlądowym ) ), które leżą po stronie kupującego; dostawa zostaje uznana za zrealizowaną w momencie załadunku towaru przez przewoźnika wskazanego przez sprzedającego.
CFR
EXW
CIP
CPT
CPT
Sprzedający ponosi koszty ubezpieczenia towarów (od momentu załadunku ( z wykluczeniem transportu morskiego i wodnym śródlądowym ) ), które leżą po stronie kupującego; dostawa zostaje uznana za zrealizowaną w momencie załadunku towaru towaru przez przewoźnika wskazanego przez sprzedającego.
CIF
DDP
DEQ
CIP
CIP
Sprzedający jest zobowiązany dostarczyć towar do dyspozycji kupującego na granicy, jednak przed granicą odprawy celnej kraju odbiorcy. Koszt oraz ryzyko rozładunku towaru są po stronie kupującego. Sprzedający zobowiązany jest do przeprowadzenia odprawy celnej eksportowej. Termin odnosi się do granicy lądowej, niezależnie od środka transportu.
DEQ
DAF
DDU
DES
DAF
Towar uważa się za dostarczony w momencie postawienia do dyspozycji (rozładunku) przez odbiorcę na statku we wskazanym porcie przeznaczenia. Sprzedający jest zobowiązany ponieść wszystkie koszty do tego momentu, ponosi również ryzyko uszkodzenia lub utraty towarów podczas transportu do portu przeznaczenia. Sprzedający jest zobowiązany do odprawy celnej eksportowej. Koszt oraz ryzyko rozładunku są po stronie kupującego.
DEQ
DDP
DES
DDU
DES
Towar uważa się za dostarczony w momencie postawienia do dyspozycji (rozładunku) przez odbiorcę na nabrzeżu we wskazanym porcie przeznaczenia. Koszty oraz ryzyko rozładunku leżą po stronie sprzedającego. Termin używany w odniesieniu do transportu morskiego, wodnego śródlądowego oraz multimodalnego, z rozładunkiem ze statku w porcie przeznaczenia.
CIF
DEQ
DDU
CIP
DEQ
Reguła zobowiązuje sprzedającego do dostarczenia towarów we wskazane (dowolne) miejsce, również w kraju odbiorcy, wraz z poniesieniem wszelkich kosztów i ryzyk z tym związanych, z wyjątkiem wszelkich kosztów celnych oraz odpowiedzialności z tym związanej (przeprowadzenia odprawy celnej importowej). Towar uważa się za dostarczony bez rozładunku z ostatniego środka transportu.
DDP
CIF
EXW
DDU
DDU
Reguła zobowiązuje sprzedającego do dostarczenia towarów we wskazane (dowolne) miejsce, również w kraju odbiorcy, wraz z poniesieniem wszelkich kosztów i ryzyk z tym związanych, z wyjątkiem wszelkich kosztów celnych oraz odpowiedzialności z tym związanej (przeprowadzenia odprawy celnej importowej). Towar uważa się za dostarczony wraz z pokryciem kosztów celnych importowych.
DDU
EXW
DEQ
DDP
DDP

Powiązane tematy

#incoterms #reguły

Inne tryby