Fiszki
Gotyk Francuski
Test w formie fiszek Budowle, malarstwo
Ilość pytań: 17
Rozwiązywany: 149 razy
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Amiens
Podaj nazwę.
Katedra św. Piotra w Beauvais
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Chartres
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Paryżu
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Remis
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Chartres
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Amiens
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Remis
Podaj nazwę.
Katedra św. Piotra w Beauvais
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Paryżu
Podaj nazwę.
Kaplica Pałacowa Ludwika IX świętego
Podaj informacje.
Studnia Mojżesza, Dijon
lawatorium
autor: Claus Sluter
zleceniodawca: Filip Dobry
Podaj informacje.
Dyptyk z Melun
autor: Jean Fouquet
ok. 1450 r.
Étienne Chevalier
Podaj informacje.
Pieta z Awinionu
autor: Enguerrand Quarton
1450 - 1475 r.
Luwr, Paryż
Miasto w tle to Jerozolima, albo Stambuł
Osoby ukazane na obrazie: Jezus, Maryja, Jan Ewangelista, Maria Magdalena, fundator
Podaj informacje.
Cykl tapiserii Dama z Jednorożcem
koniec XV wieku.
Podaj informacje.
benedyktyńskie opactwo św. Dionizego w Paryżu
Rok rozpoczęcia przebudowy: 1136 r.
Rok konserwacji: 1144 r.
Komu bazylika zawdzięcza przebudowę?
Opatowi Sergiuszowi
Lol poradzisz sobie.
1. Bernard z Clairvaux uważa, że piękno materialne jest odbiciem piękna boskiego.
2. Istotą sporu między teologami było czy piękno rzeczy stworzonych, poprzez człowieka jest w stanie odwrócić uwagę od piękna duchowego.
3. Sergiusz uważa, że powinniśmy okazać cześć przez zewnętrzną ozdobność naczyń liturgicznych.
4. Bernard z Clairvaux uważa, że ludzie bardziej podziwiają piękno zewnętrzne niż oddają cześć duchowemu.
1. Istotą sporu między teologami było czy piękno rzeczy stworzonych, poprzez człowieka jest w stanie odwrócić uwagę od piękna duchowego.
2. Sergiusz uważa, że powinniśmy okazać cześć przez zewnętrzną ozdobność naczyń liturgicznych.
3. Bernard z Clairvaux uważa, że ludzie bardziej podziwiają piękno zewnętrzne niż oddają cześć duchowemu.
Sergiusz uważa, że powinniśmy okazać cześć przez zewnętrzną ozdobność naczyń liturgicznych.
Sergiusz uważa, że piękno materialne jest odbiciem piękna boskiego.
Istotą sporu między teologami było czy piękno rzeczy stworzonych, poprzez człowieka jest w stanie odwrócić uwagę od piękna duchowego.
Bernard z Clairvaux uważa, że ludzie bardziej podziwiają piękno zewnętrzne niż oddają cześć duchowemu.