Fiszki

Marketing Międzynarodowy

Test w formie fiszek klkl
Ilość pytań: 34 Rozwiązywany: 4055 razy
Na czym polega teoria "czarnych łabędzi"?
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
segmentacja rynków
dostosowanie firmy do przyszłych warunków rynkowych
różnice w podejściu do uwarunkowań kulturowych w badaniach marketingowych
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
Jakie są trzy podstawowe zasady koncepcji marketungowej? (chronologicznie)
Jakie są poziomy strategii w przedsiębiorstwie? (chronologicznie)
Jakie są narzędzia marketingowe służące do implementacji strategii?
Co oznacza skrót BERI?
bojkotowanie produktów zagranicznych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Komplementarny
Kooperacyjny
Bezpośredni
Pośredni
Substytucyjny
Kooperacyjny
Bezpośredni
Pośredni
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Sekwencyjnej
Policentrycznej
Dualnej
Dychotomicznej
Dychotomicznej
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
Efekt synergii i wysokie koszty
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
joint venture
importu
franchisingu
eksportu
licencji
eksportu
Efekt CEO oznacza:
nie ma takiego pojęcia
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
bojkotowanie produktów zagranicznych
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
nie ma takiego pojęcia
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
Wskaźnik Buttermilcha
Badanie dystansu psychicznego
system CIM
Diagram Hofstede
Badanie dystansu psychicznego
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
zastosowanie nowych lakierów
postawienie na wysoką jakość produktu
pokonanie konkurentów z Japonii
rozszerzenie segmentu docelowego
rozszerzenie segmentu docelowego
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
poddostawca
specjalista
replika
handlowiec
samotny menadżer
replika

Powiązane tematy

#marketing #miedzynarodowy #test

Inne tryby