Procesy interaktywne oparte o konsolę nie wymagają wsparcia ze strony systemu Linux
System Linux przerzuca wykonywanie procesów interaktywnych na najmniej aktualnie obciążony procesor
System Windows wspiera doładowanie procesów oczekujących na zdarzenie z klawiatury bardziej niż oczekujące na zdarzenie z HDD
Procesy interaktywne wymagają wydłużonego przedziału czasu procesora w Windows NT
System Windows wspiera doładowanie procesów oczekujących na zdarzenie z klawiatury bardziej niż oczekujące na zdarzenie z HDD
Prawdą jest, że potoki anonimowe:
wymagają użycia dodatkowego mechanizmu do synchronizacji
realizują komunikację w pełni obustronną
realizują przepływ danych ograniczony w przestrzeni adresowej jednego procesu
umożliwiają na komunikację dwóch niespokrewnionych procesów
realizują przepływ danych ograniczony w przestrzeni adresowej jednego procesu
Prawdą jest, że potoki anonimowe:
umożliwiają komunikację między procesem odbierającym a procesem nadającym (twórcą potoku)
pozwalają na komunikację między procesem macierzystym a procesem potomnym
pozwalają na komunikację procesów niespokrewnionych ale tylko w obrębie jednej maszyny
umożliwiają komunikację między procesem nadającym a procesem odbierającym (twórcą potoku)
pozwalają na komunikację między procesem macierzystym a procesem potomnym
Prawdą jest, że:
pozwalają na komunikację w sieci
identyfikowane są w systemie Linux poprzez funkcję generującą identyfikator ftok()
dostarczają uchwyty do zapisu i odczytu operacji na plikach
potoki anonimowe wymagają podania nazwy w celu pozyskania uchwytu (wskaźnika)
dostarczają uchwyty do zapisu i odczytu operacji na plikach
Prawdą jest, że:
pamięć dzielona jest identyfikowana jedynie jako lokalny wskaźnik
Pamięć dzielona pozwala na komunikację asynchroniczną
pamięć dzielona polega na utworzeniu kopii obiektu pamięci dzielonej w każdym podłączającym się do niej procesie
Pamięć dzielona nie posiada mechanizmów synchronizacji dostępu do danych
Pamięć dzielona nie posiada mechanizmów synchronizacji dostępu do danych
Prawdą jest, że:
Instrukcje atomowe pozwalają na synchronizowany dostęp do zmiennych w obrębie pamięci dzielonej
synchronizację międzyprocesową pamięci dzielonej można przeprowadzić przy pomocy semafora anonimowego
dostęp do obiektu pamięci dzielonej mogą uzyskać co najwyżej dwa osobne procesy (nadawca i odbiorca)
pamięć dzielona tworzona jest w momencie podłączenia się drugiego procesu dokonującego wymiany danych, w przypadku czytania z pustej pamięci generowany jest odpowiedni sygnał (Linux)
synchronizację międzyprocesową pamięci dzielonej można przeprowadzić przy pomocy semafora anonimowego
Prawdą jest, że:
dane w pamięci dzielonej formowane są jako paczki
aby uzyskać dostęp do spójnych danych w pamięci dzielonej, trzeba wykorzystywać globalne obiekty synchronizujące
pamięć dzielona jest optymalnym rozwiązaniem do przekazywania pojedynczych zmiennych
pamięć dzielona jest optymalnym rozwiązaniem do przekazywania ciągu wiadomości
aby uzyskać dostęp do spójnych danych w pamięci dzielonej, trzeba wykorzystywać globalne obiekty synchronizujące
Prawdą jest, że:
komunikacja w potokach nazwanych może odbywać się obustronnie
potoki nazwane występują w systemie Linux
potoki nazwane pozwalają na komunikację opartą o powiadomienia o nadejściu wiadomości
potoki nazwane zawsze posiadają osobnego odbiorcę i osobnego nadawcę (dwa różne procesy)
komunikacja w potokach nazwanych może odbywać się obustronnie
Prawdą jest, że potoki nazwane:
pozwalają na informowanie odbiorcy o nadejściu danych
pozwalają na komunikację zorientowaną na wiadomości
pozwalają na komunikację jedynie jednostronną
nie występują w systemie Windows NT
pozwalają na komunikację zorientowaną na wiadomości
Prawdą jest, że potoki nazwane:
realizują przepływ danych ograniczony do przestrzeni adresowej jednego procesu
pozwalają na komunikację procesów niespokrewnionych
pozwalają na komunikację procesów tylko spokrewnionych
pozwalają na wysyłanie danych od wielu procesów do wielu procesów jednym obiektem potoku
pozwalają na komunikację procesów niespokrewnionych
Stronicowanie na żądanie to:
Ładowanie strony do pamięci operacyjnej przy pierwszym odwołaniu do tej strony
Podział aplikacji na segmenty danych, kodu oraz stosu i ładowanie ich podczas pierwszego odwołania do danego segmentu
Podział przestrzeni adresowej na pewną liczbę równych części z żądaniem równości wielkości segmentu i wielkości strony pamięci
Ładowanie statyczne stron do pamięci operacyjnej przed uruchomieniem programu
Ładowanie strony do pamięci operacyjnej przy pierwszym odwołaniu do tej strony