Fiszki

Klasa 2, dział 10 - Narządy zmysłów

Test w formie fiszek Sprawdzian z biologii dla liceum. Budowa i działanie narządu wzroku, ucho - narząd zmysłu słuchu i zmysłu równowagi, narządy smaku oraz węchu. Opracowane na podstawie podręcznika Biologia na czasie 2.
Ilość pytań: 10 Rozwiązywany: 7210 razy
Wpisz literę P, jeśli zdanie (A-F) jest prawdziwe, lub literę F, jeśli zdanie jest fałszywe.
Wybierz punkty, w których podano nazwy elementów aparatu ochronnego oka.
A.Ciałko szkliste
F.Spojówka
D.Gruczoł łzowy
H.Twardówka
G.Siatkówka
C.Powieki
B.Nerw wzrokowy
E.Źrenica
F.Spojówka
D.Gruczoł łzowy
C.Powieki
Dokończ zdanie, wybierając odpowiedź spośród podanych. Gałka oczna jest otoczona błonami
D.kosmówką, rogówką, naczyniówką
A.siatkówką, pajęczynówką, tęczówką
C.owodnią, omocznią, kosmówką
B.twardówką, naczyniówką, siatkówką
B.twardówką, naczyniówką, siatkówką
Przyporządkuj nazwom części oka ich funkcje.
Spojówka
Wytwarza śluz nawilżający i ochraniający gałkę oczną
Siatkówka
Uczestniczy w odbiorze bodźców świetlnych
Źrenica
Umożliwia przedostawanie się światła do wnętrza oka
Dokończ zdanie, wybierając odpowiedź spośród podanych. W skład ucha wewnętrznego wchodzą
C.trąbka słuchowa, błona bębenkowa, przewód słuchowy
B.ślimak i kanały półkoliste
D.małżowina uszna, błona bębenkowa, przewód słuchowy
A.trąbka słuchowa, jama bębenkowa z kosteczkami słuchowymi
B.ślimak i kanały półkoliste
W którym punkcie znajdują się tylko nazwy wad wzroku? Wybierz odpowiedź spośród podanych.
A.Krótkowzroczność, dalekowzroczność, astygmatyzm, zez
D.Jaskra, zaćma, jęczmień, zapalenie spojówek
B.Krótkowzroczność, dalekowzroczność, jaskra, zez
C.Dalekowzroczność, zaćma, krótkowzroczność, zez
A.Krótkowzroczność, dalekowzroczność, astygmatyzm, zez
Dokończ poniższe zdanie, wybierając odpowiedź spośród podanych. Ilustracja przedstawia skupienie promieni świetlnych u osoby, która ma
C.krótkowzroczność
B.jaskrę
A.zdrowe oko
D.dalekowzroczność
C.krótkowzroczność
Dokończ poniższe zdanie, wybierając odpowiedź spośród podanych. Wada wzroku polegająca na nieodróżnianiu barw, szczególnie czerwonej i zielonej, to
A.astygmatyzm
D.zaćma
B.jaskra
C.daltonizm
C.daltonizm
Wybierz zachowania, które są szkodliwe dla słuchu i wzroku.
B.Wiktor lubi słuchać bardzo głośnej muzyki.
F.Paweł często bywa w dyskotekach.
D.Pomimo wady wzroku Dawid nie nosi okularów ani soczewek kontaktowych.
C.Adam, pracując w hałasie, używa specjalnych słuchawek.
E.Michał nie siada zbyt blisko telewizora.
A.Kacper przez cały dzień pracuje przy komputerze.
B.Wiktor lubi słuchać bardzo głośnej muzyki.
F.Paweł często bywa w dyskotekach.
D.Pomimo wady wzroku Dawid nie nosi okularów ani soczewek kontaktowych.
A.Kacper przez cały dzień pracuje przy komputerze.
Uporządkuj elementy związane z narządem smaku, zaczynając od najmniejszego.
1
Komórki smakowe
2
Kubki smakowe
3
Brodawki smakowe