Fiszki

ZW termin 1

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 22 Rozwiązywany: 1307 razy
Kompleks zasad, metod, środków, zbiorów wiedzy (w tym informacji), ludzi i sieci ich wzajemnych powiązań, który pozwala przyjąć i realizować strategie oraz zadania zarządzania wiedzą dla osiągnięcia celów organizacji to:
konwersja wiedzy
strategia wiedzy
system zarządzania wiedzą
system zarządzania wiedzą
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji jeśli:
jest niski stopień uklientowania produktu
przemysł w którym działa przedsiębiorstwo, rozwija się intensywnie
często pojawiają się problemy wymagające podczas rozwiązywania wiedzy eksperckiej
jest niski stopień uklientowania produktu
Wskaż cechy wiedzy
wiedza jako sama może stanowić produkt
może być tworzona różnymi metodami
potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
raz wytworzona nie dezaktualizuje się
wiedza jako sama może stanowić produkt
może być tworzona różnymi metodami
potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
Elementy techniczne , jak znajomość rzeczy i umiejętności są składnikiem
e)elementów poznawczych
d)wiedzy ukrytej
ba
b)kapitału strukturalnego
wiedzy jawnej
d)wiedzy ukrytej
Do funkcji ciągłych zarządzania wiedzą zalicza się
e)prace z ludzmi
d)decydowanie
a)planowanie
b)organizowanie
c)koordynowanie
e)prace z ludzmi
d)decydowanie
c)koordynowanie
Email jest nośnikiem
b)elementów poznawczych wiedzy ukrytej
a)wiedzy skodyfikowanej
d)wiedzy jawnej
c)aktywów wiedzy doświadczalnej
a)wiedzy skodyfikowanej
d)wiedzy jawnej
Wiedza w ujęciu japońskim to :
b)wiedza o tym co człowiek wie
a)informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
e)potwierdzone przekonanie
d)dane + informacje
c)ba
e)potwierdzone przekonanie
W zachodnim ujęciu wiedzy
b)informacja jest składnikiem wiedzy
a)informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
c)informacje rozpatruje się rozłącznie od wiedzy
b)informacja jest składnikiem wiedzy
Do faz procesu SECI zalicza się
c)customizacje
e)kombinacje
a)eksternalizacje
d)socjalizacje
b)internacjonalizacje
e)kombinacje
a)eksternalizacje
d)socjalizacje
Zarządzenie wiedzą to
b)proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
a)proces transferu, kreowania, zapisywania i wykorzystywania wiedzy
c)stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
b)proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
c)stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
Do zadań strategicznego zarządzania wiedzą należą
e)tworzenie luk wiedzy
a)ocena kapitału intelektualnego
c)kreowanie wiedzy
b)tworzenie wizji wiedzy
d)transfer wiedzy
a)ocena kapitału intelektualnego
b)tworzenie wizji wiedzy
Do zadań operacyjnych zarządzania wiedzą zalicza się
b)transfer wiedzy
a)identyfikowanie luk wiedzy
c)zapisywanie wiedzy
b)transfer wiedzy
c)zapisywanie wiedzy
Prawda jest że:
b)Japończycy kładą nacisk nie na potwierdzenie lecz na przekonanie
a)elementy poznawcze wiedzy ukrytej łącza się z „modelami mentalnymi” czyli schematami, paradygmatami, perspektywami, przekonaniami, przy użyciu których ludzie tworzą obrazy swiata, operując w swoich umysłach analogami
d)wiedze konceptualna- stanowi aktyw będący wiedzą ukryta.
c)elementy techniczne wiedzy ukrytej łączą się z wiedza skodyfikowana
b)Japończycy kładą nacisk nie na potwierdzenie lecz na przekonanie
a)elementy poznawcze wiedzy ukrytej łącza się z „modelami mentalnymi” czyli schematami, paradygmatami, perspektywami, przekonaniami, przy użyciu których ludzie tworzą obrazy swiata, operując w swoich umysłach analogami
Do pięciu dyscyplin organizacji uczącej się zalicza się:
a)twórczy chaos
d)kombinacje
b)mistrzostwo osobiste
e)zespołowe uczenie się
c)budowanie wspólnej wizji przyszłości
b)mistrzostwo osobiste
e)zespołowe uczenie się
c)budowanie wspólnej wizji przyszłości
Proces organizacyjnego uczenia się to:
a)zmiana zachowań organizacyjnych
c)proces dzięki któremu organizacja zdobywa informacje lub wiedze
b)podtrzymanie stabilności w organizacji
a)zmiana zachowań organizacyjnych
c)proces dzięki któremu organizacja zdobywa informacje lub wiedze
Ma na celu pozyskanie wiedzy nowej istniejącej w otoczeniu przez jej transfer przy wykorzystaniu odpowiednio dobranych stosownie do sytuacji metod:
a)strategia kreacji przez współdziałanie
b)strategia absorpcji
d)strategia wiedzy jako strategia biznesowa
c)strategia udostępniania wiedzy
b)strategia absorpcji
Strategiami zapełniania luk wiedzy w organizacji są
c)strategia kodyfikacji
f)strategia wiedzy personalnej
e)strategia kreacji wewnętrznej
a)strategia absorpcji
d)strategia wiedzy jako strategia biznesowa
b)strategia zarządzania aktywami intelektualnymi
e)strategia kreacji wewnętrznej
a)strategia absorpcji
Kwestionowanie obowiązujących zasad rządzących funkcjonowaniem organizacji ,odbywa się w ramach:
c)cybernetycznego uczenia się
a)tradycyjnego uczenia się
b)empirycznego uczenia się
c)cybernetycznego uczenia się
Do warunków sprzyjających realizacji SECI zalicza się:
b)niestabilność i twórczy chaos
c)ograniczenie różnorodności
a)autonomie
a)autonomie
Do elementów systemu zarządzania wiedzą zalicza się:
c)ludzi
b)środki finansowe
d)zasady
a)sieci powiązań między ludzmi
c)ludzi
d)zasady
a)sieci powiązań między ludzmi
Do funkcji cyklicznych zarządzania wiedzą zalicza się
c)koordynowanie
b)organizowanie
a)planowanie
d)decydowanie
b)organizowanie
a)planowanie
Formuła mówiąca w jaki sposób przedsiębiorstwo zamierza posiąść wiedze , a następnie wykorzystać ją dla realizacji swojej strategii konkurencji jest:
d)strategia absorpcji
a)strategia wiedzy jako strategia biznesowa
c)strategia protekcji wiedzy
b)strategia zarządzania aktywami intelektualnymi
a)strategia wiedzy jako strategia biznesowa

Powiązane tematy

#zw

Inne tryby