Fiszki

CKZ TRANSPORT DROGOWY - G.&H. - NORMY TECHNICZNE I TECHNICZNE ASPEKTY DZIAŁALNOŚCI & BEZPIECZEŃSTWO DROGOWE

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 256 Rozwiązywany: 9575 razy
Kierujący autobusem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza przez całą dobę w okresie:
od 1 listopada do ostatniego dnia lutego,
od 1 listopada do 1 marca.
od 1 października do ostatniego dnia lutego.
przez cały rok
przez cały rok
Czy wbrew istniejącemu oznakowaniu można zatrzymać się celem rozładowania towaru?
tak, jeśli rozładunek dotyczy ciężkich towarów
nie
tak, jeśli rozładunek trwa do 10 minut
tak, jeśli wynika z konieczności dowiezienia towaru do sklepu czy restauracji
nie
Kto jest odpowiedzialny za prawidłowe holowanie?:
żaden z nich,
obaj jednocześnie,
holujący,
holowany,
holujący,
Czy na zamontowanie radia CB trzeba mieć pozwolenie?
tak, wydane przez właściwego ministra ds. łączności.
tak, wydane przez właściwego ministra ds. transportu.
tak, wydane przez Wojewódzkiego Komendanta Policji.
nie.
nie.
Czy autobus powinien być wyposażony w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną?
tak, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 70km/h.
nie, obowiązek ten dotyczy tylko samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągników samochodowych, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t.
tak, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 90km/h.
tak, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h.
tak, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h.
Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu:
po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego.
po uzyskaniu zezwolenia wydanego przez Starostę
zawsze, nie są wymagane żadne dodatkowe warunki
po uzyskaniu zezwolenia wydanego przez Wojewódzkiego Komendanta Policji
po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego.
Pojazd sprowadzony z terytorium państwa niebędącego członkiem Unii Europejskiej, po dokonaniu ostatecznej odprawy celnej przywozowej, dopuszcza się do ruchu:
na okres 14 dni.
na okres 30 dni.
na okres 7dni.
na okres 60 dni.
na okres 30 dni.
Autobus może być czasowo wycofany z ruchu na okres:
przepisy nie dopuszczają czasowego wycofania autobusu z ruchu
1 roku
bezterminowo
od 2 do 6 miesięcy.
od 2 do 6 miesięcy.
Łączny okres wycofania autobusu z ruchu nie może przekraczać:
1 roku.
9 miesięcy w roku, licząc od dnia jego wycofania z ruchu.
6 miesięcy.
przepisy nie dopuszczają czasowego wycofania autobusu z ruchu.
9 miesięcy w roku, licząc od dnia jego wycofania z ruchu.
Okresowe badanie techniczne autobusu o liczbie miejsc powyżej 15 łącznie z miejscem kierowcy przeprowadza się:
raz w roku.
przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania.
przed upływem roku od dnia pierwszej rejestracji i następnie co 6 miesięcy.
co 2 lata.
przed upływem roku od dnia pierwszej rejestracji i następnie co 6 miesięcy.
Jakiej kategorii prawo jazdy uprawnia do kierowania autobusem:
kategorii B.
kategorii A.
kategorii C.
kategorii D.
kategorii D.
Wymagany dla kategorii D wiek wynosi (nie dotyczy żołnierza zasadniczej służby wojskowej):
19 lat.
18 lat.
25 lat - 60 lat.
21 lat.
21 lat.
Kontrolnemu sprawdzeniu kwalifikacji nie podlega:
na wniosek komendanta wojewódzkiego Policji, w razie przekroczenia 21 punktów karnych.
osoba posiadająca uprawnienie do kierowania pojazdem, skierowana decyzją starosty w razie uzasadnionych zastrzeżeń co do jej kwalifikacji.
zwrot zatrzymanego prawa jazdy lub pozwolenia do kierowania tramwajem, którego była pozbawiona na okres przekraczający 1 rok.
osoba ubiegająca się o przywrócenie uprawnienia do kierowania pojazdem cofniętego na okres przekraczający 1 rok lub w związku z utratą kwalifikacji.
na wniosek komendanta wojewódzkiego Policji, w razie przekroczenia 21 punktów karnych.
Badaniu psychologicznemu przeprowadzanemu w celu orzeczenia istnienia lub braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem nie podlega:
kierujący pojazdem silnikowym skierowany, w drodze decyzji, przez organ kontroli ruchu drogowego, jeżeli kierował pojazdem w stanie nietrzeźwości lub po użyciu środka działającego podobnie do alkoholu.
kierujący pojazdem silnikowym skierowany, w drodze decyzji, przez organ kontroli ruchu drogowego, jeżeli przekroczył liczbę 24 punktów karnych.
kierujący skierowany przez lekarza, jeżeli w wyniku badania lekarskiego stwierdzona zostanie konieczność przeprowadzenia badania psychologicznego
kierujący będący uczestnikiem drobnej kolizji drogowej.
kierujący będący uczestnikiem drobnej kolizji drogowej.
Badaniu lekarskiemu przeprowadzanemu w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem nie podlega:
kierujący pojazdem skierowany decyzją starosty w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia.
kierujący będący uczestnikiem kolizji drogowej.
kierujący pojazdem skierowany przez organ kontroli ruchu drogowego, jeżeli kierował pojazdem w stanie nietrzeźwości.
osoba ubiegająca się o wydanie prawa jazdy.
kierujący będący uczestnikiem kolizji drogowej.
Urządzenia rejestrujące (tachografy) stosowane w transporcie drogowym muszą być stosowane:
we wszystkich pojazdach, które są zarejestrowane w państwach członkowskich Unii Europejskiej i są wykorzystywane do transportu drogowego osób lub rzeczy.
m.in. w pojazdach przeznaczonych do przewozu osób, które ze względu na typ konstrukcyjny i wyposażenie nadają się do przewozu nie więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą i są do tego przeznaczone.
m.in. w pojazdach przeznaczonych do przewozu rzeczy, gdy dozwolona maksymalna masa pojazdu, łącznie z przyczepami i naczepami przekracza 7,5 tony.
m.in.. pojazdach przeznaczonych do przewozu osób wykonywanego w ramach usług regularnych, których droga przebiegu przekracza 50 km.
m.in. w pojazdach przeznaczonych do przewozu rzeczy, gdy dozwolona maksymalna masa pojazdu, łącznie z przyczepami i naczepami przekracza 7,5 tony.
Prawdopodobieństwo zmęczenia prowadzące do zaśnięcia kierowcy za kierownicą;
nie zmienia się wraz ze wzrostem długości czasu jazdy.
rośnie wraz ze wzrostem długości czasu jazdy, przy czym kierowcę może nagle ogarnąć zmęczenie i sen.
maleje wraz ze wzrostem długości czasu jazdy
rośnie wraz ze wzrostem długości czasu jazdy, po czym stopniowo maleje.
rośnie wraz ze wzrostem długości czasu jazdy, przy czym kierowcę może nagle ogarnąć zmęczenie i sen.
Prędkość dopuszczalna autobusu w strefie zamieszkania wynosi:
50 km/h.
40 km/h.
60 km/h.
20 km/h.
20 km/h.
W ogranicznik prędkości powinien być wyposażony autobus;.
o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 ton zarejestrowanego od dnia 1 stycznia 1988 r.
o liczbie miejsc powyżej 15 łącznie z miejscem kierowcy.
o długości przekraczającej 15 metrów.
każdy o dopuszczalnej prędkości 100 km/h.
o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 ton zarejestrowanego od dnia 1 stycznia 1988 r.
Przegląd techniczny pojazdu jest:
urzędowym stwierdzeniem, że nie zagraża on ochronie środowiska.
urzędowym stwierdzeniem, że spełnia on wymagane warunki techniczne, jest on sprawny technicznie i może być dopuszczony do ruchu drogowego.
badaniem stwierdzającym, że posiada wyłącznie podstawowe wyposażenie gwarantujące bezpieczeństwo pojazdu.
badaniem stwierdzającym prawidłowość jego konstrukcji.
urzędowym stwierdzeniem, że spełnia on wymagane warunki techniczne, jest on sprawny technicznie i może być dopuszczony do ruchu drogowego.

Powiązane tematy

Inne tryby