Fiszki

efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 126 Rozwiązywany: 4135 razy
System informacyjny:
służy do przetwarzania, magazynowania, analizowania i rozpowszechniania informacji w określonym celu;
może opierać się na niepisanych regułach.
jest zawsze sformalizowany;
służy do przetwarzania, magazynowania, analizowania i rozpowszechniania informacji w określonym celu;
może opierać się na niepisanych regułach.
Technologie informacyjne:
obejmują zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie;
to zbiór systemów informacyjnych, użytkowników i metod zarządzania wykorzystywanych do ich nadzoru.
to technologiczna część systemu informacyjnego;
obejmują zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie;
to zbiór systemów informacyjnych, użytkowników i metod zarządzania wykorzystywanych do ich nadzoru.
to technologiczna część systemu informacyjnego;
3. Infrastruktura technologiczna obejmuje:
architekturę i standarty,
sprzęt.
kanały dostepu,
zbiory danych,
sprzęt.
kanały dostepu,
zbiory danych,
Aplikacje transakcyjne to:
oprogramowanie służące do przeprowadzania analiz, interpretacji oraz dzielenia się informacjami i wiedzą,
oprogramowanie automatyzujące powtarzalne czynności wynikające z operacyjnej działalności przedsiębiorstwa
systemy data mining.
systemy analizy i przetwarzania danych online
oprogramowanie automatyzujące powtarzalne czynności wynikające z operacyjnej działalności przedsiębiorstwa
Aplikacjami transformacyjnymi mogą być:
aplikacje transakcyjne,
aplikacje analityczne,
żadne z powyższych.
aplikacje transakcyjne,
aplikacje analityczne,
Obserwowany w ostatnich latach wzrost różnorodności i złożoności informacji, które przedsiębiorstwa muszą przetworzyć w procesach zarządzania wynika z:
wzrostu złożoności rynków zbytu, dostawców, konkurentów
rynkowego rozszerzania się zakresu działalności przedsiębiorstw
większej intensywności konkurencji.
zmniejszenia się stopnia zmienności charakterystyk odbiorców, dostawców oraz konkurentów,
wzrostu złożoności rynków zbytu, dostawców, konkurentów
rynkowego rozszerzania się zakresu działalności przedsiębiorstw
większej intensywności konkurencji.
W odniesieniu do struktury sektora i reguł konkurencji wykorzystanie technologii teleinformatycznych powoduje:
większe zagrożenie jeszcze szybszego wprowadzania produktów substytucyjnych,
pogorszenie siły przetargowej dostawców, poprzez ich ciągłe wystawienie na konkurencję i presję na obniżanie bądź niepodnoszenie cen.
zwiększenie asymetrii informacji między sprzedającymi i kupującymi,
większe zagrożenie jeszcze szybszego wprowadzania produktów substytucyjnych,
pogorszenie siły przetargowej dostawców, poprzez ich ciągłe wystawienie na konkurencję i presję na obniżanie bądź niepodnoszenie cen.
W odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, wykorzystanie technologii informacyjnych wpływa na:
zwiększenie zróżnicowanie,
zmianę zasięgu konkurencji,
redukcję kosztów.
odkrywanie niewidocznych dotychczas tendencji na rynku,
zwiększenie zróżnicowanie,
zmianę zasięgu konkurencji,
redukcję kosztów.
odkrywanie niewidocznych dotychczas tendencji na rynku,
Do głównych generatorów wartości przedsiębiorstwa należą:
okres wzrostu wartości,
wolne przepływy pieniężne,
koszt kapitału.
kapitał intelektualny,
okres wzrostu wartości,
wolne przepływy pieniężne,
koszt kapitału.
Kapitał strukturalny obejmuje:
umiejętności, doświadczenie i wiedzę pracowników,
organizację i procesy przedsiębiorstwa,
lojalność i satysfakcję klientów.
organizację i procesy przedsiębiorstwa,
W przypadku przedsiębiorstwa budującego swoją wartość zgodnie z modelem warsztatu wartości, źródłem wartości IT jest:
optymalizacja wydajności i uelastycznianie poszczególnych elementów łańcucha wartości,
wspomaganie w zakresie identyfikowania nowych skupisk klientów i ich wzorców zachowań w celu zwielokrotnienia wymian między użytkownikami,
wspomaganie w zakresie gromadzenia i analizy informacji i wiedzy dotyczącej problemów i ich rozwiązań.
wspomaganie w zakresie gromadzenia i analizy informacji i wiedzy dotyczącej problemów i ich rozwiązań.
Czy każde przedsiębiorstwo posiada nadzór IT?
tak
nie
tak
Nadzór IT obejmuje:
zarządzanie ludźmi.
podejmowanie codziennych decyzji,
struktury podejmowania decyzji,
zasady i procedury służące do efektywnego wykorzystywania IT,
struktury podejmowania decyzji,
zasady i procedury służące do efektywnego wykorzystywania IT,
Celem budowy efektywnego systemu nadzoru IT jest jasne określenie:
kto powinien podejmować te decyzje,
w jaki sposób te decyzje zostaną podjęte,
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
) jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
kto powinien podejmować te decyzje,
w jaki sposób te decyzje zostaną podjęte,
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
) jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
Czy nadzór IT jest elementem nadzoru korporacyjnego?
tak
nie
tak
W ramach nadzoru IT zaangażowane są:
zarząd,
zasoby fizyczne,
zasoby finansowe.
udziałowcy,
zarząd,
Zasoby informacyjne to m.in.:
ludzie i ich umiejętności,
relacje wewnątrz przedsiębiorstwa,
budynki i fabryki.
wiedza o klientach, procesach i finansach przedsiębiorstwa,
wiedza o klientach, procesach i finansach przedsiębiorstwa,
Do obszarów nadzoru IT należy:
dostarczanie wartości przez IT,
implementacja systemów IT.
zarządzanie usługami IT,
pomiar wydajności IT,
dostarczanie wartości przez IT,
pomiar wydajności IT,
Dopasowanie strategiczne IT obejmuje:
zarządzanie ryzykiem IT,
jak najbardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów IT,
zapewnienie, iż IT dostarcza zakładane efekty poprzez jasno określone oczekiwania i miary,
zarządzanie bezpieczeństwem IT.
jak najbardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów IT,
zapewnienie, iż IT dostarcza zakładane efekty poprzez jasno określone oczekiwania i miary,
Zarządzanie ryzykiem IT obejmuje:
odzyskiwanie danych po awarii,
zapewnianie ciągłości działania,
zabezpieczenie zasobów IT,
odzyskiwanie danych po awarii,
zapewnianie ciągłości działania,
zabezpieczenie zasobów IT,

Powiązane tematy

Inne tryby