Fiszki

Test z Zarządzania Jakością

Test w formie fiszek Test z ZJ.
Ilość pytań: 24 Rozwiązywany: 14678 razy
System zarządzania jakością to :
działanie by zrealizować cele dotyczące spełniania wymagań i oczekiwań klientów, jak również by usprawnić funkcjonowanie procesów zachodzących w organizacji i zminimalizować ryzyko biznesowe
dotyczy tylko wyboru
jest obowiązkowa w przedsiębiorstwach produkcyjnych
działanie by zrealizować cele dotyczące spełniania wymagań i oczekiwań klientów, jak również by usprawnić funkcjonowanie procesów zachodzących w organizacji i zminimalizować ryzyko biznesowe
Czy zasadą zarządzania jakością nie jest :
zarządzanie wykorzystujące informacje
podejście systemowe
orientacja na klienta
ciągłe doskonalenie
zarządzanie wykorzystujące informacje
Czy typizacja to :
racjonalne zmniejszanie rozmaitości pewnego zbioru przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
ujednolicanie wyrobów wg określonych głównych cech
jednostka klasyfikująca w systemie obejmująca przedmioty o zbliżonych cechach
ujednolicanie wyrobów wg określonych głównych cech
Aktualna norma, w której zawarta jest terminologia związana z systemem zarządzania jakością to :
PN – EN ISO 9001:2015
PN – EN ISO 9004:2010
PN – EN ISO 9000:2015
PN – EN ISO 9001:2015
Czy koncepcja TQM wymusza kontrolę wszystkich faz cyklu życia wyrobu oraz oznacza konieczność włączenia całej załogi na rzecz zaangażowania i ciągłą poprawę jakości :
TAK
NIE
TAK
Jakość wg Genichi Taguchiego to :
stopień, w jakim zbiór inherentnych cech spełnia wymagania
ogół cech i właściwości wyrobu lub usługi, które decydują o zdolności wyrobu lub usługi do zaspokajania stwierdzonych i przewidywanych potrzeb
zgodność z wymogami
wyrób jest wysokiej jakości, gdy powoduje minimum strat ponoszonych przez społeczeństwo od momentu wprowadzenia jego do sprzedaży
wyrób jest wysokiej jakości, gdy powoduje minimum strat ponoszonych przez społeczeństwo od momentu wprowadzenia jego do sprzedaży
Jakość Totalna składa się z :
najwyższego możliwego do osiągnięcia poziomu jakości
jakości wymaganej przez klienta, jakości wykonania i projektowania
uśrednionego poziomu jakości dla całej partii wyrobu
jakości wymaganej przez klienta, jakości wykonania i projektowania
Sterowanie jakością obejmuje :
wszystkie powyższe
poprodukcyjną kontrolę jakości i jakość wymaganą przez klienta
jakość typu i jakość wykonania
wyłącznie jakość wykonania
jakość typu i jakość wykonania
Czy filozofia TQM bazuje na :
żadne z poniższych
silnej orientacji na potrzeby klienta, pracy zespołowej, stałym doskonaleniu jakości
skupieniu się na zasadzie zero defektów
eliminowaniu niedoskonałości
silnej orientacji na potrzeby klienta, pracy zespołowej, stałym doskonaleniu jakości
Ocena w procesie akredytacji obejmuje :
obserwacje pracy podwykonawców w trakcie działań
audit finansowy jednostki
ocenę działań jednostki w jej siedzibie
wyłącznie ocenę na miejscu
obserwacje pracy podwykonawców w trakcie działań
ocenę działań jednostki w jej siedzibie
wyłącznie ocenę na miejscu
Wykorzystanie cyklu PDCA we wszystkich działaniach organizacji zaproponował :
Deming
Crosby
Juran
Sheward
Deming
Czy w strategii TQM jakość :
traktowana jest w sposób kompleksowy i obejmuje wszystkie fazy powstawania i życia wyrobu
dotyczy tylko fazy produkcyjnej
nie wymusza kontroli wszystkich faz cyklu życia produktu
traktowana jest w sposób kompleksowy i obejmuje wszystkie fazy powstawania i życia wyrobu
Czy unifikacja jest to :
racjonalne zmniejszenie rozmaitości pewnego zbiorów przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
ujednolicenie wyrobów wg określonych głównych cech
jednostka klasyfikacyjna w systematyce objaśniająca przedmioty o zbliżonych cechach
racjonalne zmniejszenie rozmaitości pewnego zbiorów przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
14 zasad skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem skierowane do najwyższego kierownictwa opracował :
Sheward
Deming
Crosby
Juran
Deming
Kto opracował Triadę procesu zarządzania :
Juran
Deming
Crosby
Sheward
Juran
Ile stref dojrzałości zaproponował Crosby :
4
5
3
2
5
Planem w systemie zarządzania może być :
harmonogram działań
żadne z wymienionych
plan produkcji
zlecenie produkcyjne
harmonogram działań
plan produkcji
zlecenie produkcyjne
Polityka jakości :
nie zawiera zobowiązań do spełnienia wymagań SZJ i ciągłego doskonalenia
jest podstawą do oceniania i przeglądu celów jakościowych
jest poddawana przeglądom, aby była aktualna
jest odpowiednia do celów organizacji
jest podstawą do oceniania i przeglądu celów jakościowych
jest poddawana przeglądom, aby była aktualna
jest odpowiednia do celów organizacji
Dokumentem systemowym systemu zarządzania jakością nie jest :
procedura
formularz
instrukcja
księga jakości
księga jakości
Księga jakości powinna zawierać informacje o zakresie systemu i ewentualnych wyłączeniach, odwołania do procedur, opis wzajemnych zależności objętych systemem :
TAK
NIE
TAK
Główne cele wdrażania systemu zarządzania jakością to :
spełnienie przepisów prawnych
wykazanie zdolności do ciągłego dostarczania wyrobu spełniającego wymagania klienta i wymagania mających zastosowanie przepisów
zwiększenie zadowolenia klienta
zwiększenie zadowolenia klienta
Do pięciu fundamentalnych koncepcji SZJ nie należy :
zarządzanie projektami
kontekst organizacji
jakość
strony zainteresowane
zarządzanie projektami
Audit wewnętrzny powinien prowadzony być :
na zgodność z wymaganiami własnymi organizacji dotyczącymi SZJ
na zgodność z normą ISO 9001:2015
zawsze przez auditora trzeciej strony
w zaplanowanych odstępach czasu
na zgodność z wymaganiami własnymi organizacji dotyczącymi SZJ
na zgodność z normą ISO 9001:2015
w zaplanowanych odstępach czasu
Wymagania związane z orientacją na kliencie wymagają na kierownictwie konieczność :
skupienia się na osiągnięciu satysfakcji klienta
określenia, zrozumienia i spełnienia wymagań
analizy strat i ryzyk związanych ze zgodnością usługi z wymaganiami klientów i w konsekwencji (...) klienta
analizy strat i ryzyk związanych ze zgodnością usługi z wymaganiami klientów i w konsekwencji (...) klienta

Powiązane tematy

Inne tryby