Fiszki

BHP

Test w formie fiszek Test zawiera pytania z BHP i ergonomii, ogólne i górnicze.
Ilość pytań: 58 Rozwiązywany: 19777 razy
System Ochrony Pracy dzieli się na sektory:
Naukowo-badawczy, wykonawczy, nadzoru
Naukowo-badawczy, wykonawczy, nadzoru i rozwoju
Naukowo-badawczy, wykonawczy, nadzoru
Państwowa Inspekcja Pracy to:
Organ centralny powołany do informowania Parlamentu o sytuacji na rynku pracy
Organ centralny powołany do kontroli przestrzegania prawa pracy
Organ centralny powołany do kontroli przestrzegania prawa pracy
Dopuszczalny poziom hałasu w warunkach normalnych to:
95 dB
85 dB
85 dB
Bezpieczeństwo pracy to:
Bezpieczeństwo zatrudnienia
Identyfikacja zagrożeń oraz dokumentacja wypadków i chorób zawodowych
Zespół warunków, których zachowanie jest konieczne aby pracownicy mogli pracować bezpiecznie i bez szkody dla zdrowia
Zespół warunków, których zachowanie jest konieczne aby pracownicy mogli pracować bezpiecznie i bez szkody dla zdrowia
Higiena pracy obejmuje
Naukę i szkolenia o higienie osobistej pracownika
Szkolenia pracowników w celu eliminacji wypadków i ograniczenia liczby chorób zawodowych
Działanie techniczne, organizacyjne i ekonomiczne służące zapobieganiu chorobom zawodowym
Działanie techniczne, organizacyjne i ekonomiczne służące zapobieganiu chorobom zawodowym
Wypadek przy pracy to:
Zdarzenie nieplanowane, związane z pracą, powodujące uraz
Zdarzenie nieplanowane, powodujące uraz lub śmierć pracownika
Nagłe zdarzenie, wywołane przyczyną zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, mające związek z pracą
Nagłe zdarzenie, wywołane przyczyną zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, mające związek z pracą
Za śmiertelny wypadek przy pracy uważa się wypadek w wyniku którego śmierć poszkodowanego nastąpiła:
W okresie nieprzekraczającym 3 miesięcy od dnia wypadku
Natychmiast lub w drodze do szpitala
W okresie nieprzekraczającym 6 miesięcy od dnia wypadku
W okresie nieprzekraczającym 6 miesięcy od dnia wypadku
Choroba zawodowa to:
Choroba, której pracownik uległ podczas wykonywania pracy
Chroba, na którą zapada pracownik wykonując pracę w niekorzystnych warunkach panujących w zakładzie pracy
Chroba, na którą zapada pracownik wykonując pracę w niekorzystnych warunkach i wymieniona na liście chorób zawodowych
Chroba, na którą zapada pracownik wykonując pracę w niekorzystnych warunkach i wymieniona na liście chorób zawodowych
Ochrona pracy to:
Działania rządu, pracodawców, nadzoru i pracowników służace zabezpieczeniu zdrowia i życia w pracy
Ochrona miejsc pracy przed ich likwidacją lub zapewnienie pomocy w formie przekwalifikowania pracownika
Gwarancje prawne określające relacje pomiędzy uczestnikami procesu pracy ze szczególnym uwzględnieniem interesów pracowników
Gwarancje prawne określające relacje pomiędzy uczestnikami procesu pracy ze szczególnym uwzględnieniem interesów pracowników
Czynniki, które mogą doprowadzić do powstania choroby zawodowej pracownika to czynniki:
Szkodliwe
Uciążliwe
Niebezpieczne
Szkodliwe
Wypadki i choroby zawodowe klasyfikujemy na podstawie:
PKD
CKWiC
PKWiC
CKWiC
Najbardziej narażone na możliwość powstania wypadku są prace:
Niepowtarzalne
Sporadycznie wykonywane
Powtarzalne
Niepowtarzalne
Pracodawca ma obowiązek zatwierdzić protokół powypadkowy w terminie:
5 dni
14 dni od jego złożnia
7 dni
5 dni
W zakładzie pracy za stan bezpieczeństwa i higieny pracy odpowiada:
Pracodawca
Komisja ds. BHP
Inspektor BHP
Pracodawca
Protokół powypadkowy sporządza się nie później niż w ciągu
21 dni od uzyskania zawiadomienia o wypadku
7 dni od uzyskania zawiadomienia o wypadku
14 dni od uzyskania zawiadomienia o wypadku
14 dni od uzyskania zawiadomienia o wypadku
Koszty wypadków określa się wzorem
Kw=Kb+Kp-O
Kw=Kb-Kp+O
Kw=Kb+Kp+O
Kw=Kb+Kp-O
Do metod identyfikacji zagrożeń zaliczamy:
Hazop, listy kontrolne
Drzewo błędów, PN-18001
Risc Score, PN-18002
Hazop, listy kontrolne
Gdy ryzyko zawodowe zostało ocenione jako średnie (poniżej NDS), należy:
Przerwać pracę natychmiast
Wydać pracownikowi środki ochrony indywidualnej i przeprowadzić wzmożoną kontrolę
Zaplanować i podjąć działania w celu zmniejszenia ryzyka zawodowego
Zaplanować i podjąć działania w celu zmniejszenia ryzyka zawodowego
Ryzyko zawodowe określa:
Prawdopodobieństwo, że pracownik dozna szkody na zdrowiu w okresie aktywności zawodowej
Ryzyko zachorowania podczas pracy
Prawdopodobieństwo, że pracownik dozna urazu w czasie wypadku przy pracy
Prawdopodobieństwo, że pracownik dozna szkody na zdrowiu w okresie aktywności zawodowej
Ogólne zasady oceny ryzyka zawodowego obejmują:
Zebranie informacji, identyfikacja zagrożeń, oszacowanie ryzyka, wyznaczenie dopuszczalności ryzyka
Identyfikację zagrożeń, profilaktykę, zatwierdzenie przez pracodawcę
Wyznaczenie dopuszczalności, oszacowanie ryzyka, korektę
Zebranie informacji, identyfikacja zagrożeń, oszacowanie ryzyka, wyznaczenie dopuszczalności ryzyka

Powiązane tematy

#bhp #studia #gornictwo

Inne tryby